Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 18 z 86 PierwszyPierwszy ... 816171819202868 ... OstatniOstatni
Posty od 256 do 270 z 1287
Like Tree16lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.8GT byrrt'a ;)  

  1. #256
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziś byłem na uczelni i po prawie zaliczeniu wszystkiego miałem czas na przeanalizowania trochę instalacji LPG auta
    Tak więc podpiąłem się dziś z kompem do ECU i zrobiłem trasę od uczelni do domu (ok 15km). Lambda chodzi całkiem normalnie na gazie:

    sonda_lambda_gaz.jpg

    Napięcie w zakresie 0-0,9V. Reszty specjalnie nie potrafię zinterpretować ale wydaje się ok
    Stosunkowo mocno grzeje się auto na postoju bo dochodzę do 98 stopni C. Jak auto jedzie jest tak ok 88-90.

    Następnie nie wytrzymałem i podłączyłem się pod komputer gazowy:

    compact_3.jpg

    Zaznaczone mam blokowanie mapy benzynowej i przez to jej chyba nie wyświetla - musiałbym może kiedyś zebrać mapę i sprawdzić jak się one pokrywają.. Ale to może po pierwszej regulacji Datę połączenia faktycznie w Ecu zapisuje ale tak jak przypuszczałem jest to data systemowa. Są to w dodatku 3 komórki tak więc wystarczy 3x zapisać coś z uwstecznioną datą i nie ma śladu że ktoś coś grzebał .
    Podregulowałem sobie tylko diodki trochę a we wtorek jadę na pierwszy przegląd LPG..

    Jedno trochę może niepokojące - podczas przełączania z gazu na benzynę i odwrotnie przez chwilę głupieje lambda - przy przełączeniu z gazu na benzynę przez kilkanaście sekund lambda nie schodzi z wysokiego stanu.. Po powiedzmy ok 30sek pracuje już w miarę normalnie - ECU pewnie zmniejsza czasy wtrysku. Oznacza to tyle że mapa gazowa jest jeszcze do podregulowania.

    No nic Pochwaliłem się i tyle mnie widzieli..
    A odnośnie mojego tematu stukania przy prawym kole - ktoś ma jakieś pomysły? Coraz częściej to słychać nawet jadąc normalnie gdy szarpnę gazem lub np. redukuje i jest szarpnięcie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #257
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Jeśli po przełączeniu Lambda rośnie, to tak jak mówisz, trzeba jeszcze popracować nad mapami.

  4. #258
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Rośnie rośnie i po tym tysiącu km mam taki objaw że na benzynie lekko przerywa rano na zimnym..
    Pojadę w środę niech kombinują (a potem może sam popróbuje ).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #259
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    przerywa Ci rano na zimnym silniku na pierwszym kilometrze? takie kangurki, w sensie szarpanie? mam to samo po każdym dłuższym postoju. co usłyszałem? instalacja LPG rozjeżdża mi mapę benzyny. na próbę możesz wyłączyć instalację LPG, zrobić reset adaptacji benzyny i zobaczyć co będzie jutro rano. chociaż skoro masz świeżą instalację, to najlepiej z tym podjechać do gazmenów - niech robią tak, żeby takich przygód o poranku nie było. gadałem ostatnio z elektronikiem, który będzie przy moim aucie dłubał i koleś twierdzi, że miesięcznie ma takich przypadków kilkanaście.

  6. #260
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na pewno mi się rozjeżdża delikatnie - tyle to wiem.. w środę jadę na pierwszy przegląd
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #261
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    dokładnie troche sie rozjeźdza ale za każdym razem jak jedziesz kawałek na bence to utrzymuje sie na tym samym poziomie jak bys odpalał tylko na gazie to szybciej by sie rozjechało do tego stopnia ze wciskał bys gaz a on hamował i prawie nie dało by sie jechac
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #262
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    no ale jest na to chyba jakaś rada, co? przecież oci.ieć z tym można

  9. #263
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Rada jest jedna - poprawne strojenie w trasie, a nie adaptacja na postoju.

  10. #264
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Spokojnie ludziska naraie to jestem na okresie testowym Więc właśnie po tym tysiącu km jadę na strojenie m.in.
    Wybrałem taki zakład który stroi auto właśnie w trasie bo jak wiadomo nie dla każdego jest to oczywiste że trzeba.
    Auto przejechało u nich ok 40km większość na gazie - zapewne np. 10km przejechali na benzynie żeby zebrać mapę a potem już stroili profil..

    Zobaczymy co wyregulują w środę, jakby sobie nie razdzili pewnie poduczę się trochę z dziedziny ustawiania instalacji sekwencyjnych choć jak na razie czytałem instrukcję to trochę mnie przeraża ilość tych korekt.. Tzn świadomy byłem ich ilości tylko weź to wszystko ogarnij

    Aha i wg. liczników w sterowniku puki co na gazie przejechałem 16 godzin a na benzynie - 0.. W sumie z benzyną nie możliwe bo nawet jakbym jechał dziennie 2x po 3 minuty to 18 dni to jest 108 minut ale gaz może być prawdopodobny..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 18-06-2012 o 13:47
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #265
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Po wykresie widac jak na dłoni, ze masz inne czasy wtryków Pb i LPG, to trzeba poprawić
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  12. #266
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    Po wykresie widac jak na dłoni, ze masz inne czasy wtryków Pb i LPG, to trzeba poprawić
    Gdzie Ty to widzisz? Toć na wykresie z instalacji LPG jest tylko wykres gazowy - benzyny nie widać..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #267
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Po lewej stronie wykresu masz czasy poszczególnych wtrysków, a nizej chyba srednie, u ciebie jest to 2,18ms Pb i 3,68 dla LPG, to trochę różnica jest
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #268
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Oj egon to że jest różnica to normalne bo wynika to z tej charakterystyki którą masz w głównym oknie ;p

    Powinna być tam jeszcze krzywa wtrysków gazowych i paliwowych - powinny się one pokrywać ale tu widać ta od paliwa jest wyłączona.. Jutro jadę na przegląd i będziemy ustawiać od nowa model, narazie jeżdzę na paliwie co by silnik się przyzwyczaił do normalnych warunków..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #269
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No OK, charakterystyka, charakterystyką, ale mi się wydaje, ze czasy wtrysków Pb i LPG powinny się zgrywać jak tylko to jest mozliwe, oczywiście uzyskanie ideału jest trudne, ale możliwe. Jesli te czasy mają dość duże różnice, następuje własnie tak zwane rozjeżdżanie się mapy Pb.
    Własnie tak ważne jest, zeby dobrze to poustawiać własnie.
    Przynajmniej tak to zawsze rozumiałem, tak mi to tłumaczono
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #270
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To źle Ci tłumaczono hehe.. Cały pic polega na tym, że do czasu wtrysku benzyny dodawane są i odejmowane korekty związane przedeqszystkim z modelem, mnożnikiem itp.. Gdyby czasy miałybyć takie same to by się wtryski gazowe podłączało zamiast benzynowych właśnie po to jest ta charakterystyka bo wtryskiwacze gazowe otwierają się dłużej ale mają generalnie większą wydajność czyli przy wyższych czasach wtrysku benzyny czasy gazowych powinny być z kolei mniejsze..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  2. Wymiana filtra paliwa 1.8GT
    Napisany przez piter64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2011, 22:43
  3. Szybkie pytanie - opony 185/65 czy 185/60 - Bravo 1.8GT
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2010, 13:24
  4. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25
  5. Fiat Bravo I
    Napisany przez RazoR na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-10-2010, 17:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.8

fiat brava 1.8

tk5530hm300

fiat bravo 1.8 gt

fiat bravo gt

filtr oleju do fiat bravo 1 8gt

fiat bravo gt 1.8

sonda paliwa fiat brawa 1 8 16v 118 km cena

fiat brawo gtwymiana oleju fiat brava 1.8 sonda lambda fiat bravo 1.8fiat bravo 1.8 opiniefiat bravo 1.8 gt opinieceny fiata brawo gtbyrrtfiat 1.8 16v gt filtr paliwabyyrtforum fiat brawa1 412vco jaki czas wymiana filtra paliw afiat 1.4fiat bravo 18 gt sondabravo 1.8 gtpasek klinowy fiat brawa 18 16vuszczelniacz wtrysku fiat 1 8
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl