Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 86 PierwszyPierwszy ... 715161718192767 ... OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 1287
Like Tree16lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.8GT byrrt'a ;)  

  1. #241
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Szczerze to jeżeli też masz gaśnice 0,5kg czy tam 1kg to ani ta moja w bagażniku ani ta Twoja pod siedzeniem nic nie dadzą jak się zapali coś więcej jak kulka papieru..

    Ja tak kupiłem auto ale wg. mnie miejsce jak miejsce. Znajomej mamy auto spaliło się przed naszym blokiem jak u nas była - lekko się zatliło a kilkanaście (!!!) gaśnic z przejeżdżających samochodów i w tym 2 takie krowy z busów nic nie dały.. Auto ugasiła straż pożarna jak już cały przód się zajął.. Szczerze to nawet nie mam tej gaśnicy podbitej - jakoś na konieć 2011 sie ważność skończyła.. Przepisy też nic o tym nie mówią a człowiek ciągle nie ma czasu pojechać.. Apteczke natomiast mam bo uważam że być powinna.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Coś tam można ugasić - kolega był świadkiem zapalenia katalizatora w innym aucie, wyjął swoją i ugasił. Żeby było śmieszniej, straż jechała 8 minut, a mieli jakieś 300 m (było widać budynek straży)...

  4. #243
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak czy inaczej te dosłownie parę sekund potrzebne na otworzenie bagażnika i wzięcie gaśnicy nie robi różnicy, no chyba, że ktoś wjechał Ci w kuper i nie możesz go otworzyć (ale w takim wypadku może również wjechać w bok..). W bagażniku jest od razu widoczna, w zasięgu ręki, jak mam control to otwieram bagażnik a tam mam wszystko - trójkąt, gaśnice, apteczkę.. Wygodniej
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #244
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    za każdym razem jak jestem w markecie to sobie obiecuje, że gaśnicę kupię. na obiecankach się kończy

  6. #245
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie no jakaś tam musi być co by się miśki nie czepiały
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #246
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nie no jakaś tam musi być co by się miśki nie czepiały
    No tak Ja tez mam nie wazną, ale co tam
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #247
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziś kolejne - 3cie już tankowanie gazu - wynik 9,74l/100km czyli będzie dobrze.
    Zatankowałem też paliwo bo się do rezerwy zbliżało.. Gazu do pełna za 67zł a benzyny wlałem za 100 i nawet połowy nie wskazuje
    Niestety ale mam małe wrażenie że - szczególnie jak auto jest nierozgrzane - lekko przerywa przy niskich obrotach.
    I to na benzynie bo jeszcze nie zdąży się przełączyć. Zobaczymy za 200km podjadę do gazowników może coś tam wymaga jeszcze podregulowania i się ECU silnika przestawia. Nawet nie było kiedy podłączyć się z lapkiem i zobaczyć jak lambda chodzi..

    A odnośnie lapka to jutro sklecę sobie kabel do instalacji LPG. Znalazłem nawet wtyczkę która była kupiona razem z poprzednią sondą lambda i na 99% będzie pasować do diagnostyki sterownika LPG Tak więc jutro zmajstruje coś z przejściówki USB > RS232TTL i zobaczymy co mechaniory mi tam poustawiali

    CameraZOOM-20120614183232242.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #248
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    kabelek do mojej centralki gazu kosztuje 25 zł

    INTERFEJS GAZU LPG USB do KME STAG ESGI ELPIGAZ (2401159249) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    i się zastanawiam czy go nie kupić, bo miałbym podgląd na kilka parametrów pracy silnika (sonda lambda, czasy wtrysków benzyny, temperatura silnika, ciśnienie MAP)

  10. #249
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No do tego sterownika co ja mam to polecają przejściówkę na FTDI nawet na tej aukcji piszą..
    Zbiegiem okoliczności ja kiedyś taką przejściówkę projektowałem i mam parę sztuk leżeć jeszcze wolnych płytek więc właściwie tylko zmontować
    Mam nawet taki kabelek FTDI z przejściówką w złączu USB - oryginalny by FTDI Trochę kasy za to kiedyś dałem hehe a teraz to dla mnie to tylko połączenie kabelków

    A te parametry mogą Ci nic nie dać przy diagnostyce auta. Ja po prostu chce sobie zerknąć jak skonfigurowali mi przełączanie na benzynę, chce sobie sam ustawić poziomy zapalania się diodek od poziomy LPG bo można każdą z osobna.. Elektronicy tak mają - muszą mieć wszystko pod kontrolą
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #250
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    przy diagnostyce typu błędy sterownika benzyny oczywiście że nie, ale mam np. podgląd na czasy wtrysków benzyny, po których mogę się zorientować czy rozjechały mi się mapy, co przy silnikach 1.6 16V zdarza się dość powszechnie. jest też podgląd lambdy, prądu ładowania akumulatora. to już coś. wszyscy wiemy jak ciężko podłączyć sterowniki IAW 1AF.17 pod cokolwiek poza tym, też mi się przyda interface do gazu. mógłbym sobie ustawiać dowolnie temperaturę przełączania, czas przełączania, robić autokalibrację itd itp.

  12. #251
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Autokalibracji nie rusz jak nie wiesz jak działa - dobra rada
    Lambdę masz podgląd jeżeli jest podłączona..
    Prądu nie mierzy jeżeli już to napięcie. Lambdę i napięcie zbadasz miernikiem za 20zł z targu Ale jak tam chcesz..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #252
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    oczywiście napięcie. mój błąd czy lambę mam podłączoną do centralki LPG... zażyłeś mnie. prawdopodobnie jednak nie. gaziarz sprawdzał ją ostatnio miernikiem. co do autoadaptacji... wydaje mi się, że wszystko zależy od pracy silnika na benzynie. jeśli ECU silnika poukładał sobie ładnie mapę benzynową, to sterownik LPG w trakcie autoadaptacji nie powinien przykrych niespodzianek zrobić. autoadaptacja była u mnie robiona kilkukrotnie i polegała ona jedynie na wciśnięciu przez gazownika przycisku START i na końcu ZAKOŃCZ a następnie odczytaniu współczynnika wartości korekcji dla mapy gazowej. żadnych innych parametrów poza temperaturą przełączania gazownik nie zmieniał.

  14. #253
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    24
    Postów
    306
    Auto
    Brava 1.9 TD 75 KM/ Cinquecento 1.2 A grupa
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To musiałbyś się ze mną przejechać ciekawe czy byś tak mówił Owszem nie palę papci, nie jeżdżę do odcinki ale codziennie z rana pokonuje dystans ok 22km w trasie + ok 3 km w mieście i często w 15min potrafię być w pracy (z czego ~7min to w samym mieście jadę) Ekspresówka ale tylko jednojezniowa/2 pasmowa więc wyprzedzać trzeba.. Z głową bo nikt mi tego nie zarzuci - życie jest dla mnie cenne, ale zdecydowanie dynamicznie Wracam już spokojnie bo z reg tak do ~110km/h.. Nie wiem czy ja tak trafiłem na te auto ale naprawdę "jak na fiata" to pali rozsądnie..

    Gaśnica tak - na blachowkręty (tak było jak kupiłem auto) ale mam nadkola więc na spokojnie..
    Nie pisałem o Twojej jedzie, tylko kolegi, co pisał że jego passsat spala tak mało...źle to odczytałeś

  15. #254
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    byrrt, pamiętaj, że gazownik może się czepiać, że sam się podłączałeś do sterownika w czasie gwarancji. Niektóre sterowniki zapisują kiedy było ostatnie połączenie i z jakiego "numeru seryjnego" interfejsu (pewnie skleca coś ze sprzętu w kompie, tak jak windows do aktywacji).

  16. #255
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie sądzę żeby ten sterownik miał tak zawansowaną diagnostykę.. Mam program ściągnięty od producenta i tam żadnej takiej opcji nie ma - nie sądzę..
    Zabawne jest to jak go pobrać - wchodzę na stronę producenta AutoGaz Centrum > strefa profesjonalisty > oprogramowanie.
    Pyta o login i hasło.. Jakoś nie wiele myśląc wklepuję agc/agc i co? Śmiga Jest też dokładna instrukcja instalatora i oprogramowania wszystko po polsku.

    Jeżeli są takie opcje to podejrzewam, że już w instalacjach z OBDII gdzie instalacja gazowa jest spięta z instalacją kompa. Głupi czas nawet skąd sterownik miałby mieć? Zegarka by nie dawali bo mógłby się rozjeżdżać, akumulator też można odłączyć a sam sterownik jest jednym z najtańszych więc każda dodatkowa część jak precyzyjny zegar czasu rzeczywistego i podtrzymanie bateryjne kosztuje. Tak więc może ale na pewno nie w tej instalacji

    Edit:
    mamut-tme zwracam honor bo zweryfikowałem to co mówiłeś o ew. zmianach w sofcie. Zainstalowałem program i w jednej z zakładek jest zakładka z danymi instalatora, możliwą blokadą ustawień i datami ostatnich modyfikacji.. hehe

    Daty natomiast są brane raczej z komputera tak więc nie trudno tu coś zakombinować w razie co
    Gadałem z kolegą który ma Zenita zakładanego u tych gazowników i podłączał się do instalacji to u niego nic nie blokowali i tam nie wpisywali tak więc raczej mają w dupie to czy ktoś tam grzebie czy nie no chyba że kompletnie rozstroi instalację..

    Edit 2
    Dorzucam fotkę interface.. Może i nie profesjonalnie ale dorobiłem tylko kabel łączący i nie zamierzam tego w niczym zamykać..

    CameraZOOM-20120615101010751.jpg

    A i wyczytałem gdzieś na forum, że daty modyfikacji program zapisuje już po samym podłączeniu tak więc może poczekam z podpięciem po tym jak mi zrobią ten pierwszy przegląd. Wtedy spytam oficjalnie czy aby wyregulować sobie te diódki mogę się wpiąć z fejsem. Wspominałem im że kiedyś w firmie uczestniczyłem przy budowie sterownika LPG i że jestem elektronikiem. Gość nawet robiąc mi "szkolenie z zasad obsługi LPG" na większość punktów mówił "ale co ja Ci gadać będę".
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 15-06-2012 o 10:22
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  2. Wymiana filtra paliwa 1.8GT
    Napisany przez piter64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2011, 22:43
  3. Szybkie pytanie - opony 185/65 czy 185/60 - Bravo 1.8GT
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2010, 13:24
  4. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25
  5. Fiat Bravo I
    Napisany przez RazoR na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-10-2010, 17:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.8

fiat brava 1.8

tk5530hm300

fiat bravo 1.8 gt

filtr oleju do fiat bravo 1 8gt

fiat bravo gt

fiat bravo gt 1.8

sonda paliwa fiat brawa 1 8 16v 118 km cena

ceny fiata brawo gtfiat brawo gtbyrrtfiat bravo 1.8 opiniewymiana oleju fiat brava 1.8 sonda lambda fiat bravo 1.8fiat bravo 1.8 gt opiniefiat bravo 18 gt wymiana swiecfiat 1.8 16v gt filtr paliwa1.8 fiat bravo opiniejakie diody do alternatora fiat brava 1.8 16vbravo 1.8 opiniebravo byrrtco jaki czas wymiana filtra paliw afiat 1.4
http://www.iparts.pl