Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2008

    Fiat Bravo 1.6 MultiJet 105KM

    Samochód dostał ksywkę Skipper. Został kupiony w czerwcu tego roku. Jakoś nigdy nie braliśmy pod uwagę tego auta gdy myśleliśmy o zakupie. Szukaliśmy ładnego kompakta z dużym bagażnikiem, oszczędnym i dynamicznym silnikiem, skrzynią 6-biegową. Auto w którym można by przemieszczać się sprawnie, komfortowo i nie trzeba by go zmieniać w momencie gdy pojawią się dzieci. Żona Skłaniała się ku Grande Punto. Dla mnie było ono trochę za małe i myślałem o focusie hatchback albo kombi. A tu nagle zupełnie niespodzianie trafiło się auto z dobrym przebiegiem (45tys) ładnie utrzymane i posiadające wszystko czego w zasadzie potrzebowaliśmy. Bardzo udany kompromis. Spotkaliśmy się gdzieś pomiędzy naszymi oczekiwaniami. I jak do tej pory nie mam powodu żałować. Przejechaliśmy nim wspólnie do tej pory ponad 3 tys km i sprawuję się bardzo ładnie. Oby posłużył nam jak najdłużej.



    Kiedy go kupowałem wydawało mi się (tak w sieci czytałem w różnych testach) że silniki 1.6 MultiJet 105KM nie posiadają filtra DPF. Wczoraj nieco się zdziwiłem kiedy porównałem kody silnika z tymi z książki serwisowej. Okazało się że Skipper ma wersje silnika EURO 4 ECO z DPF. Osobiście póki co nie zauważyłem żeby jakieś kontrolki zgłaszały problem z tym filtrem. Troszkę mnie to martwi czytając na forum o tym filtrze bo jednak żona nim jeździ do pracy (odcinki 5 km w jedną stronę). Chociaż ostatnio raz w miesiącu zdarzały się trasy nad morze po 350km w jedną stronę i być może wtedy się ten filtr wypalał. Chociaż nie było to jakoś odczuwalne. Auto nie przekroczyło jakoś do tej pory średniego spalania na poziomie 4.5 litra w trasie. Być może jestem jeszcze za mało uwrażliwiony żeby zauważyć moment wypalania się tego filtra. Póki co staram się jeździć z włączonym podglądem chwilowego spalania.

    Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. W momencie zakupu Skipper miał już wlany olej Mobil One Synthetic 5W50. W książce serwisowej było napisane że oleju ubywa w tempie 400mg na każde 1000km. Wczoraj chciałem go uzupełnić w końcu sami przejechaliśmy ponad 3tys a nie wiadomo kiedy wcześniej ostatnio miał uzupełniony olej (wymieniany był w październiku 2012). Kilka razy sprawdzałem bagnet i za każdym razem ta końcówka spłaszczona byłą całkowicie umaczana w oleju. Znaczy się rozumiem że auto tego oleju nie spala i nie trzeba go uzupełniać tylko wymienić raz na jakiś czas. Nie wiem jak to jest w innych dieslach fiata?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tym DPF to się nie martw - generalnie wiele aut z tym jeździ i nie oznacza to że w każdym to jest problematyczne. Jak będzie to się wytnie..
    Co do oleju to dobra rada - olej, rozrząd i inne eksploatacyjne rzeczy to się wymienia standardowo zaraz po kupnie auta tak więc do dzieła. Na bagnecie powinno być oleju na środku skali. Jak jest więcej też nie dobrze. Olej chyba niezbyt pierwszych lotów ten mobil..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2008
    teraz za chwilę zaczynam urlop ale potem może faktycznie dam do sprawdzenia w jakim faktycznie stanie jest ten rozrząd, chociaż niby przebieg nie wskazuje na potrzebę wymiany. Jednak sam jestem bardzo ciekaw jak to się sprawy faktycznie mają. Może przy okazji nieco tego oleju spuszczą.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał kynasto Zobacz post
    dam do sprawdzenia w jakim faktycznie stanie jest ten rozrząd
    Rozrządu się nie sprawdza tylko jak się nie zna terminu i przebiegu jego wymiany (czytaj - nie robiłeś tego Ty) to się wymienia.. To że auto ma rzekomo 45tyś (śmiem stwierdzić że to wątpliwe w 5 lat zrobić disel'em tylko 45tyś) to jedno, ale jeśli auto śmiga na fabryczym rozrządzie to trzeba go wymienić już nawet ze względu na 5 lat.. Dobra zasada - 60-70tyś km lub 5 lat.. Olej też wymień - dla świętego spokoju.. Ten wymienia się co max 20tyś km..

    Dodam - bo widzę, że nie masz (bez obrazy) w tym rozeznania - wymienia się też inne płyny. Sprawdzić trzeba by ten chłodniczy, płyn hamulcowy co 2 lata wypada wymienić itp.. Chyba, że kupiłeś auto żeby je zajechać i z dużą stratą sprzedać choć w wielu przypadkach to nie to jest najważniejsze tylko zdrowie i bezpieczeństwo
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 22-08-2013 o 13:39
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Należy pamiętać, ze poziom oleju moze sie zwiększać ze względu na splywajacy po ściankach ON który nie został spalony, czy wypalony dokladnie nie pamiętam, ale wiem ze taki objaw moze być gdyż koledzy z FBK jeżdżący dieslami Bravo wspominali o takiej ewentualności. Tak więc warto wymienić olej.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    stew66 ma rację. słyszałem od serwisanta Fiata, że regulanie przyjeżdża do nich pewien pan Fiatem Pandą na upuszczanie "oleju". gość robi krótkie odcinki skutkiem czego nieprzepalone paliwo miesza się z olejem pogarszając jego właściwości smarne. w takich przypadkach zaleca się zmianę oleju 2 razy do roku.
    autka gratuluję. oby służyło bezawaryjnie.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,749
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Autko ładne Rozrząd wymień dla świętego spokoju jak radzi kolega byrrt, bo potem możesz mieć większe koszta, to jest tylko pasek wieczny nie będzie a 5 lat to już jest dużo dla niego

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Dobrze Ci radzę kolego... wytnij DPFa, zrób mocniejszy program a EGR niech tuner wyprogramyje. Też miałem jeździć z DPFem ale jak mi się pare razy wypalanie włączyło pod firmą i podniósł się stan oleju to już wiedziałem co zrobić. Dobry warsztat z hamownią i tunerem i po problemach. Jeśli chcesz latać z DPFem to olej powinien być 5w30 o normie ACEA C2 (niskopopiołowy) a nie jakieś 5w50 jak na tor.
    Autko fajne ale wypas słaby... polski salon???
    Zapraszam do mojego tematu: Mój białas czyli N.BRAVO EMOTION 1.9 Multijet 16v 150CV
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2008
    autko było sprowadzone i od roku jeździło w Polsce. W wrześniu jak się wyjazdy skończą to przymierzę się do tego rozrządu i zrobię olej. Z tym DPF póki co się wstrzymam. Zobaczę jak będzie się w moich warunkach sprawować. Przy 105KM wiele mocy i tak pewnie nie przybędzie. Zresztą to pewnie droższa impreza i póki co mój budżet tego chyba nie przewiduje.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Jeśli chcesz wiedzieć na jaki przyrost mocy możesz liczyć np po programie wejdz na stronę cinsoft.pl lub kreatormocy.pl i tam poszukaj swojego auta i juz będziesz wiedział, a naprawdę można sporo wyciągnąć z Twojego silnika bez szkody dla niego. Banan na twarzy pewny :-)

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2013
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    27
    Postów
    105
    Auto
    Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2002
    ładna fura tylko mało fotek bezawaryjności
    nie liczy się sprzęt lecz kierowca

    Zapraszam do komentowania
    http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-stilo-1-2-16v-2002-r-5d-20542/

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2008
    Auto zostało oddane do dokładnego przeglądu w autoryzowanej stacji. Sprawdzili całą mechanikę i elektronikę. Żadnych błędów nie wykazano ani śladów zużycia mechaniki.
    Powiedziano że auto musiało bardzo mało jeździć po polskich drogach bo zawieszenie jest idealne. Rozrząd nie wymaga wymiany, elementy gumowe nie wykazują murszenia itp. Silnik szczelny nic nie cieknie, oleju nie pali. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Zaprasza na wiosnę na wymianę klocków hamulcowych bo warto około 60tys. wymienić - teraz ma 50tys. Przy okazji wtedy wymieni się filtry i klimkę wyczyści. Auto oceniono na db+. Gdy się zapytaliśmy dlaczego nie na bdb to powiedział że dlatego że to nie jest nówka Zapewnił że auto generalnie jest bardzo dobre i że w przyszłości na pewno będziemy zmieniać na podobne.
    Osobiście to w przyszłości jeśli nie kolejne bravo to pewnie jego następcę bym wybrał viagio
    Tak więc teraz pozostaje tylko wypstrykać letni płyn z spryskiwaczy wymienić wycieraczki i założyć zimowe gumki. I lać Panie i jechać jechać jechać Super auto

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2008
    dzisiaj jadąc przez miasto zaczęła mrugać "lampka alladyna" i komunikat z kompa: wymień olej. Podjechałem na stację "Auto OK" bo jakoś tak najbliżej byli. Okazało się że poprzedni użytkownik gdy wymieniał olej nie wykasował tej operacji z komputera. No i komputer domagał się chociaż nie było to konieczne. Przy okazji zamontowano nowy akumulator varty. Stary miał ślady zasiarczenia na stykach. Za wszystko razem nie zapłaciłem nawet czterech stówek. Jak na mnie miodzio. Teraz przed zimą pozostało jeszcze zimówki kupić i założyć.


 

Podobne tematy

  1. [auto na części] Fiat Marea Bravo Brava Multipla 1.9 jtd 105km - wszytskie częśći !! FILMIK !!
    Napisany przez marta258 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-10-2013, 09:04
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 13-08-2013, 15:33
  3. Bravo 1,6 Multijet turbina
    Napisany przez gregorywos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-05-2013, 21:22
  4. [bravo 1,9JTD 105KM] Uszkodzona skrzynia biegów??
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:17
  5. Chcę kupić Fiata Bravo I 1.9 JTD 105KM
    Napisany przez Piotrek92 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-06-2011, 21:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki olej do fiata bravo 1.6 multijet

fiat bravo 1.6 multijet

1.6 multijet opinie

1.6 multijet 105 opinie

silnik 1.6 multijet

opinie fiat bravo 1.6 16v 105 km

fiat bravo 1.6 multijet jaki olej

fiat bravo 1.6 multijet 105

silnik 1.6 multijet opinie

1.6 jtdm opinie

silnik 1.6 multijet 105 km opinie

1.6 jtdm 105 opinie

jaki olej do bravo ii 1.6 multijet

fiat bravo 105 km

jaki olej fiat bravo 1.6 multijet

fiat bravo 1.6 jtd opinie

bravo 1.6 multijet

jaki olej do fiata 1.6 jtd

1.6 multijet forum

1.6 jtd opinie

1.6 MULTIJET 105KM

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl