Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23

Temat: xenony fiat marea  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Legnica
    Postów
    1
    Auto
    fiat marea 1,6 16V

    xenony fiat marea

    post do tych, którzy zainstalowali xenony do marei
    proszę o podzielenie się uwagami na temat wpływu przetwornic na instalację elektryczną waszych aut
    przeczytałem gdzieś wpis właściciela fiata marea, że po załączeniu tych lamp zeruje mu się licznik i miga lampka kontrolna od poduszek...
    certyfikat jakości:
    "andymcm"



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Podwójna obsada Hidów, efektów ubocznych nie stwierdzono. Marea 2.4TD 98r.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    j/w

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    45
    Auto
    Marea 2,0 20V
    A moglibyście powiedzieć jakie najlepiej xenony wybrać? Może jakiś link.
    Też posiadam Maree i lampy soczewkowe.
    Ile razy wciśniesz gaz cudem unikając grobu

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    karolsgn, to, że posiadasz lampy soczewkowe to jest żadna informacja, jeśli są przystosowane do normalnych żarówek halogenowych. Jeśli chcesz mieć xenony, które nie będą groziły zabraniem dowodu rejestracyjnego albo nawet pożarem auta, to musisz kupić lampy z homologacją, oryginalne przetwornice i spryskiwacze reflektorów.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    45
    Auto
    Marea 2,0 20V
    Spryskiwacze mam, lampy z homologacją chyba też, bo oryginalne Fiata a jak to sprawdzić czy mam z homologacją. No ja chce kupić xenony z przetwornicami i właśnie prosiłem byście pokazali link do jakichś dobrych.
    Ile razy wciśniesz gaz cudem unikając grobu

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Chodzi ci o zestawy tego typu?
    ZESTAW HID XENON H1 i H7 MONTAZ KSENONY WARSZAWA (1691927587) - Aukcje internetowe Allegro
    Zapomnij, zabiorą ci dowód przy pierwszej okazji.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Co do legalności - nie ma o czym rozmawiać takie żarówki raczej nie są homologowane i dopuszczone do używania na naszych drogach ale stwierdzenie że zabioroą dowód - tu sie już nie zgodze . Owszem policja w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego oświetlenia powinna zabrać dowód ale ... jest spryskiwacz jest soczewka więc wiekszośc z nich jak sie dobrze pogada nie będzie miala argumentów . Czy masz samopoziomowanie na tylniej belce ciezko im bedzie sprawdzić. Znam kilku takich "nielegalnych" i mimo kontroli i przeglądów - dowody jeszcze mają ... . Teoria teorią a w praktyce może nie być tak czarno za pierwszym razem . Do złego oczywiście nie namawiam ... .

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeżeli lampa ma nawet spryskiwacz, a HIDy homologację to i tak policjant może zabrać dowód za brak homologacji lampy do takiego rodzaju światła. Koniec kropka - tyle razy było to wałkowane.. Oryginalne (nie oryginalne też) lampy do BBM NIE MAJĄ Homologacji na światło ksenonowe. Rozchodzi się właściwie o napis na szkle i brak samopoziomowania (które jest w lampie a nie na żadnej belce kolego BART_osz). Oczywiście teoria teorią a praktyka praktyką.. Normalny policjant przymknie oko jeżeli lampy będą dobrze wyregulowane, będą zraszacze i światło nikogo nie oślepia.. Ale to że są tacy policjanci nie oznacza że żaden nie zabierze dowodu.. To samo z przeglądami - teoretycznie auto z takimi HID'ami nie ma prawa przejść przeglądu.. A no i najważniejsze - w razie kolizji nawet nie z naszej winy jeżeli ubezpieczalnia dowie się, że mieliśmy przerabiane oświetlenie wtedy mamy po odszkodowaniu i jak dobrze pójdzie jesteśmy sprawcą wypadku..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Zgodzę się z kolegą byrrt, rozważałem długi czas montaż u siebie xenonów, ale stwierdziłem że nie warto. Kupiłem dobre żarówki wartości zenonów tych które pokazał Jelcyn i nie mogę narzekać.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Rozchodzi się właściwie o napis na szkle i brak samopoziomowania (które jest w lampie a nie na żadnej belce kolego BART_osz).
    .
    Faktycznie chyba nie doprecyzowałem - na tylniej belce masz czujniki bez ktorych to samopoziomowanie jest nic nie warte ...

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W prawdzie tego nie wiem jak te systemy się buduje ale myślałem raczej, że samo-poziomowanie nie ma nic wspólnego z zawieszeniem. Przecież kąt snopa światła można sobie z jakiegoś akcelerometru/żyroskopu odczytać albo nawet z jakiegoś czujnika mechanicznego..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Chodzi o wychylenie nadwozia - jezeli bedziesz mial zapakowany samochod na maxa - czujnik z tylniej belki przy zawieszeniu to rejestruje a ten "samopoziomowacz" o ktorym napisales reguluje wysokosc snopu światla. Tak system jest zbudowany w 500 ;nowym ypsilonie, bravo ,cromie (a podejrzewam ze i w reszcie koncernowych modeli fiata) . W tym wypadku jestem pewien bo pracowalem w fiacie na wydziale zawieszen dobre pare miesiecy .
    Sam sie kiedys zastanawialem czemu koszt ori xenonow w opcji jest taki duzy - teraz wiem ze to troszeczke zmieniona konstrukcja i nie malo dodatkowych pierdolek ktore tworzy ten koszt . (oczywiscie producent swoje zarobi )

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Myślałem że system auto-poziomowania bierze pod uwagę nie tylko obciążenie samego auta ale nawet kształt nawierzchni.. Czyli generalnie nie jest to system jakiś mega skomplikowany..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    Witam. przepraszam że odświeżam post. ale muszę się wtrącić ponieważ mam zamontowane, Hidy w swojej sience. Jeśli chodzi o homologacje, to pierwsze auta wychodzące z fabryk a mające xenony, miały lampy z homologacją "DX" czyli pod halogeny. Jednak że z czasem rozwinięto temat lamp i homologacji do "HX" czyli lampy typowo pod xenony. Jednak że obie te homologacje, wymagają spryskiwaczy do reflektorów. A co do systemu auto-poziomowania, system ten działa przez pierwsze kilka sekund, ustawia on światła pod kątem właściwym do nawierzchni, jednak on ma pewne dziury. Jedną z nich jest to iż włącza się raz, po uruchomieniu samochodu, i wcale nie trzeba mieć obciążonego samochodu aby źle ustawiał światła. Jak wspomnieliście, są czujniki zamontowane w dwóch miejscach- Tylnia belka lub przy drążku stabilizatora z przodu- wracając do dziury tego systemu. Jeśli stoisz jednym kołem (od strony czujnika) na krawężniku, system ten na pewno źle ustawi Ci światła.
    Jeśli chodzi o samo poziomowanie, mam kilka pomysłów jak to zrobić własnoręcznie wykorzystując przy tym silniczki w lampach, bez czujników. Jak któryś z tych pomysłów mi wypali chętnie się podzielę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Marea 1.9JTD
    Napisany przez Pawel-P55 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-07-2012, 12:41
  2. Fiat Marea 1.8 16V słaba moc!!!!
    Napisany przez aris1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-05-2009, 21:31
  3. [wycieraczki] jak zmienić tylną wycieraczkę w fiat marea kom
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-12-2008, 19:16
  4. Plyta podlogowa Fiat Marea Weekend
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-09-2008, 20:18
  5. centralny zamek fiat marea
    Napisany przez kasiaitomi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-06-2008, 20:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea xenon

fiat marea ksenony

KSENONY FIAT

zamiana na ksenony w marea wekend

ksenony marea

fiat marea xenony

xenony marea

homologacja ksenony fiat

xenon fiat marea

marea xenonhomologowany zestaw xenon bravaxenony do fiatafiat xenonksenony w marei fiat xsenony w fiacie mareafiat marea i ksenonyksenony dla fiat brava polska cenylampa ksenonowa fiat mareaxenon mareaxenony do mareaxenony do fiata mareaxenony w fiaciemarea kseony policja
http://www.iparts.pl