Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 44 z 44
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2012
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    23
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Może piszę trochę nie w czasie ale znalazłem ciekawą ofertę dla tych którzy chcą zmienić kolor tarcz albo ich podświetlania Białe tarcze zegary FIAT BRAVO - 8 wersji (2176960153) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    możliwe że jeszcze się komuś przyda



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa/Starachowice
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD
    Odświeżę trochę temat szukam, szukam i znaleźć nie mogę bo też chciałem zmienić kolor tarcz, znalazłem manual do wymiany tarczy zawsze to jakiś postęp i może się komuś przydać.
    Manual wykonany przez Walciu

    1. Potrzebne narzędzia: - kluczyk imbusowy T15 - płaski śrubokręcik - małe ostre nożyczki (lub ucinaczki) - szmatka i najlepiej benzyna ekstrakcyjna (chyba nie chcemy aby na tarczach zostały nasze odciski palców) - dużo cierpliwości i pewna ręka (jak potrzeba można wypić małego

    2. Demontaż zegarów: NA POCZĄTKU NALEŻY ZAPAMIĘTAĆ ILE SIĘ MIAŁO PALIWA, W JAKIEJ POZYCJI JEST WSKAZÓWKA TEMP WODY JAK SILNIK SIĘ NAGRZEJE, ORAZ JAKĄŚ ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY OBROTOMIERZEM A PRĘDKOŚCIOMIERZEM!!! Np. u mnie przy 3tys rpm mam 80km/h na 5biegu, a na 2 biegu odcina mi paliwo dokładnie jak wskazówka pokazuje 100kmh)

    Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy 3 śruby na górze i 2 za kierownicą (te ostatnie widać po opuszczeniu kierownicy maksymalnie w dół). Po odkręceniu powoli ciągniemy do siebie całą osłonkę (jeśli jest zdejmowana pierwszy raz, napotkamy na spory opór przy lewym nawiewie powietrza). Następnie odpinamy wtyczki od ściemniacza i regulacji wysokości świateł. Następnie wyciągamy osłonę w kierunku dociskając ją do kierownicy i przesuwając w prawą stronę

    Po zdjęciu osłony dochodzimy do sedna sprawy czyli zegarów. Tutaj napotykamy kolejne śrubki (4szt) . Następnie odpinamy 2 wtyczki, które dochodzą do zegarów (ja zawsze odpinam najpierw żółtą wtyczkę po prawej, a później białą po lewej – słyszałem że komuś wyskoczył błąd kompa przy zdejmowaniu zegarów, ale przy takiej kolejności zdejmowania u mnie nic się nie dzieje – akumulatora nie trzeba odpinać). Po wypięciu wszystkiego wyciągamy zegary tą samą metodą, co osłonę.

    3. Zdejmowanie tarcz i montaż wskazówek. Teraz najlepiej przenieść się z autka do domu, gdzie mamy płaski stół i dobre oświetlenie. Aby dobrać się do wskazówek, należy zdjąć plexi - odpinamy zatrzaski, które są dokoła obudowy. I teraz najważniejsze – zdjęcie wskazówek. Aby nabrać wprawy zacznijmy od obrotomierza i prędkościomierza, schodzą one łatwo jeśli ciągniemy je poziomo do góry (żadne lewo, prawo bo można skrzywić ośkę wskazówki) Pewnie poszło łatwo :-) To teraz trudniejsze – wskazówki paliwa i wody. Schodzą one o wiele ciężej, ja zacząłem podważać lekko płaskim śrubokrętem i zeskoczyły mi czarne kapturki ze wskazówki (myślałem, że kaplica, ale jak się okazało najlepsza metoda) Po zdjęciu kapturka mamy gołą wskazówkę i ją można już bez problemów podważać. Dodatkowo wskazówki wody i oleju mają nałożone na ośki ograniczniki ruchu, które przy zdejmowaniu wskazówki zostaną nam pod tarczami (nie martw się o to na razie, za chwilę je wyciągniesz).

    Aby zdjąć tarcze musi zdjąć plastikowe oringi, które ją przytrzymują (podważamy płaskim śrubokręcikiem 2 ząbki) Teraz pozostaje nam zdjąć stare tarcze, odpiąć przeźroczystą plexi i wyjąc omówione wcześniej ograniczniki przy wskazówkach wody i paliwa.

    W tym momencie robimy sobie chwilę przerwy, bo za chwilkę czeka ciebie rozczarowanie – zamówione tarcze nie pasują idealnie :-( Pozostaje nam je nieco obciąć (na rysunku zaznaczyłem miejsca cięć czerwoną linią, w miejscach gdzie linia idzie po brzegach oznacza że trzeba odciąć ok. 3mm tarczy) a także powiększyć otwór przy wskaźnikach wody i paliwa (zwykłe nożyczki wystarczą do tego). Po tym zabiegu odtłuszczamy widoczne na zdjęciu powyżej podstawki z przeźroczystego plastiku oraz tarcze od spodu (z góry i tak je zabrudzimy jeszcze) Zakładamy tarcze na przeźroczyste podstawki i wpinamy oringi – tarcze powinny się mocno trzymać. Teraz bierzemy do ręki wskazówki od wody i paliwa, wkładamy je w dziury w tarczach, wkładamy od spodu na ośkę białe plastikowe ograniczniki (te które nam wcześniej latały luzem :-) pamiętając aby oczko w ograniczniku i wskazówka były w jednej linii. Następnie montujemy podstawki z tarczami z powrotem w obudowę (otwór na ograniczniku, do którego równaliśmy wskazówkę powinien być w tej samej pozycji co bolec na obudowie.

    Wskazówki wkładamy początkowo delikatnie w otwór, aż napotkamy opór, wtedy obracamy wskazówką w lewo w prawo, aby znaleźć punkty graniczne. Jak pogodzimy ograniczenie silniczka i plastikowego ogranicznika z oznaczeniami na tarczy możemy wepchnąć wskazówkę do końca. Z obrotomierzem i prędkościomierzem postępujemy podobnie (ja zawsze ustawiałem do dolnej pozycji, czyli ogranicznik jest nieco poniżej zera na tarczy) Jak już mamy założone wskazówki, zakładamy osłonkę na tarcze (ta czarna z otworami na zegary) MOŻE SIĘ ZDARZYĆ, ŻE NIE BĘDZIE CHCIAŁA NAM WEJŚĆ.!!!

    Należy wtedy spojrzeć, w których miejscach tarcza ogranicza osłonkę (widocznie za mało przycięliśmy i coś jeszcze haczy - uroki niedopasowanych przez producenta tarcz)

    4. Ponowny montaż zegarów w aucie. Wracamy do samochodu. Podpinamy wszystko w odwrotnej kolejności jak zdejmowaliśmy (najpierw biała wtyczka, później żółta) – nie zakładamy jeszcze osłony z plexi, bo może będzie potrzebna korekcja ustawień wskazówek. Wstawiamy sobie tarcze w ich miejsce i przekręcamy stacyjkę. Wskazówki kmh i rpm powinny ustawić się na zero, a paliwo na ilości jaką mieliście (temp sprawdzimy sobie za chwilę, chyba że robiliśmy to na zimnym silniku, więc powinna wskazywać C) Jeśli cokolwiek jest źle, wyłączamy stacyjkę i delikatnie wyciągamy wskazówkę przesuwając ją na oko o tyle, ile nam brakuje do poprawnych ustawień. (przy temp wody i paliwie wyciągamy bardzo płytko, aby nam nie spadł ogranicznik) Jak już wszystko jest ok. po przekręceniu stacyjki to odpalamy silnik i idziemy sobie na kawkę/papierosa/colę* (niepotrzebne skreślić :-) Po powrocie silnik już powinien się nagrzać, jeśli długo wykonywaliśmy poprzednią czynność to wentylator się już nam wcześniej załączył, jeśli nie to poczekajmy jeszcze chwilkę. W momencie kiedy załączy się wentylator wskazówka temp wody powinna być dokładnie na połowie ( jeśli nie to wyłączamy silnik, i korekcja o tyle ile potrzeba) Jak się już z tym uporamy to zakładamy osłonkę plexi na zegary i dokręcamy. Wsiadamy do autka i mała runda testowa, sprawdzamy czy wskaźniki rpm i kmh działają poprawnie (korzystając z zapamiętanych danych na początku) Jeśli coś nie tak to korekcja i tak do skutku. Na całe moje szczęście musiałem tylko poprawiać wskazówkę od paliwa, bo mając 1/4 baku wskazówka skoczyła na 1/2 .

    Całość wraz ze zdjęciami do pobrania (bez logowania) z chomika autora Fiat Brava Bravo zegary zmiana podswietlenia inne.pdf - (3) Fiat Brava Bravo Marea Siena Palio poradniki info - elektronik-instrukcja - Chomikuj.pl
    Ostatnio edytowane przez Roth ; 18-08-2012 o 12:07

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Widziałem kiedyś tego pdf'a

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa/Starachowice
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD
    Zakupiłem zegary INDIGLO jak zamontuje to dam fotki jak wyszło

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No ogólnie fajne są te zestawy ale tak sobie doszedłem do wniosku że w naszych autach zbyt to pstrokate
    Ale chętnie zobaczę jak się prezentuje
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa/Starachowice
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD
    Troszkę późno ale zawsze - poniżej przedstawiam zdjęcia po wymianie liczników i krótki filmik. Jak to zrobiłem napisałem w innym temacie.
    zdj1

    zdj2


    A tu film

    Pozdrawiam.

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    zestaw wygląda bosko. Jednak mam wrazenie ze świeci zbyt jasno. Jest jakaś regulacja??

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa/Starachowice
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD
    Można regulować o ile podłączysz się pod oryginalną regulację (po prawej stronie od kierownicy)

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    WARKA
    Wiek
    28
    Postów
    2
    Auto
    bravo I 1,6 16V 103
    Rocznik
    20.04.2000
    od czego masz podłokietnik pasuje od marey

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen ad. Ilm
    Wiek
    38
    Postów
    499
    Auto
    stop
    Tak wam sie podoba to niebieskie podświetlenie? Ja jak mam jechać w nocy choćby moja T4 to mam dość.Podświetleniie skręcone na maxa w dół.Już radio nawet wymieniłem na biało czerwone.Za idealne uważam połączenie z Bravo.Białe tarcze plus zielono czerwone podświetlenie.Ewentualnie mozna by jeszcze zmienić na białe bo to neutralny kolor.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    25
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 sTD!
    Rocznik
    1997
    Posiada ktoś z was może schemat kostek od licznika do wersji przed fl? Potrzebuje sie dowiedzieć, który kabel odpowiada za obrotomierz.

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: [Bravo/Brava/Marea] Wymiana liczników

    Wszystko jest w bravo brava workshop manual (download).

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Podepne się pod temat, zastanawia mnie czym podswietlona są wskazówki? Wiem że są specjalne zestawy składające sie z płytki drukowanej w kształcie pierscienia na której są diody, ale wskazówki są czerwone więc musiało by być białe podświetlenie, czy to podświetlanie z tarcz oświetla tak wskazówki?


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2015, 12:46
  2. [drzwi] klamki bravo/brava/marea
    Napisany przez mariusz-m183 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-07-2009, 08:15
  3. [blachy] Błotnik z fiata marea do bravo?
    Napisany przez LOUISS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-09-2008, 19:58
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05
  5. [PDF] Marea, Bravo Brava
    Napisany przez miszko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-06-2008, 09:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zmiana tarcz licznika bravo

zegary bravo

jak wyglada licznik fiat brava

fiat marea zegary

wymiana licznika bravo

jak przelozyc licznik brava

demontarz licznika bravo

biale zegary fiat bravo

licznik brava

licznik na niebiesko fiat brava

demontaz licznikow fiat marea

zarowki do zegarow brava

ramki regarow brava4

fiat brava od spodu

wymiana klamek w bravie

wymiana kostki fiat marea

Wymiana podswietlania zegarow fiat bravo

http://www.iparts.pl