Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez marcin.b2508

Temat: Na rozgrzanym silniku zapala się "marchewka" i samochód gaśnie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1997

    Na rozgrzanym silniku zapala się "marchewka" i samochód gaśnie

    Witam,
    Jestem tu nowy ale mam nadzieję, że mi pomożecie.
    Mój Fiat Brava 16.16V gdy zapala sie czerwona kontrolka wtrysków (marchewka) gaśnie i nie chce zapalić.Dopiero gdy chwile postoi odpala.
    Wymieniłem dzisiaj świece,czujnik temperatury dolotowego powietrza i sondę lambda. I po powrocie od mechanika rozgrzałem samochód prawie do połowy zakresu i znów zaświeciła się marchewa i samochód zgasł.
    Co radzicie jeszcze sprawdzić,wymienić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    typowy objaw na czujnik położenia wału.
    ajuready lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1997
    Czyli cos co dobrze wymienic razem z rozrządem?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    proponowałbym podłączyć komputer i sprawdzić jakie są błędy zapisane w pamięci. a czujnik znajduje się gdzieś w bloku. rozrządu nie rozbierasz do tego.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1997
    Sprawdziłem,że ten czujnik położenia wału to przewód z dwoma wtykami.Więc nie było pytania.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Na komputerze wyskoczyły tylko błedy od czujnika temperatury powietrza dolotowego i sondy lambda ale te części zostały dzisiaj wymienione

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A jaką mogę mieć pewność że po wymianie tego czujnika położenia wału problem zniknie?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ajuready Zobacz post
    A jaką mogę mieć pewność że po wymianie tego czujnika położenia wału problem zniknie?
    Czujnik położenia wału (ale wału korbowego a nie wałka rozrządu!) można sprawdzić. Wyciągnąć, mierzyć opór jednocześnie grzejąc opalarką. Jak w którymś momencie złapię przerwę to masz winowajcę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Rzadko który program do diagnostyki potrafi wykryć przerwą w czujniku wału korbowego - musisz to zrobić ręcznie multimetrem.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 16-03-2014 o 17:03

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1997
    Niestety wymiana czujnika położenie wału korbowego nic nie zmieniła. Powrót błędów czujnika temperatury zasysanego powietrza i sondy lambda- prawdopodobnie zwarcie ka kablach

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1997
    Już wiadomo gdzie jest winowajca. Przegrzany silnik.Po rozgrzaniu tłoki zwiększają swoją objętość przez bo klinuja się w głowicy.Ostateczna diagnoza-wymiana silnika.Kto by sie spodziewał?!

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    109
    Auto
    Stilo 1,6+LPG
    Rocznik
    2002
    faktycznie mało kto by obstawiał taki powód, szkoda tylko powymienianych części jak i tak serce trzeba zmienić

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    28
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1997
    Niestety wymiana silnika jest nieopłacalna. W moim przypadku wymiana silnika i skrzyni (bo ta też cos szwankowała) to koszt drugiego takiego fiacika.
    Więc sprzedałem dzisiaj autko za tysiąca i handlaż już się będzie się tym martwił. Niestety to według mnie było jedyne sensowne wyjście z sytuacji.


 

Podobne tematy

  1. FIAT PUNTO II 1,2 V8 "Klekotanie w silniku"
    Napisany przez FigurOSTR na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-03-2013, 13:08
  2. Marea 1.6 16V + gaz (r.1997) gubi obroty i gaśnie na "półzimnym" silniku
    Napisany przez Qrchack na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2012, 21:00
  3. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25
  4. [silnik] Ciągle świecąca się "marchewka"
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:54
  5. Gdzie jest " marchewka"
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-10-2008, 10:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak sprawdzic sonde lampda w stilo 16.16v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl