Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 43 z 43
  1. #31
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    981
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Gaz z Orlenu jest OK, dopóki nie trafi na stację Orlen. Tak to wygląda. Nie na każdej ich stacji jest "źle", ale raczej unikam (poza dwoma w których wiem że nie wleją mi syfu i dystrybutor nie nalicza "x1,5").
    Auchan ma nową instalację tankowania LPG, dużo sprzedaje, pilnują jakości - szanse na wodę i niepożądane dodatki są w tym przypadku niewielkie. Raz widziałem u nich cysternę ze Schwedt, ale z tego co wiem gaz kupują głównie w Orlenie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ja tankowałem gaz na Orlenie od zawsze. ta sama stacja. nigdy strzałów nie było. sporadycznie tankowałem gaz obok miejsca pracy - tani lokalny dystrybutor, tańszy o 10 gr na litrze i właśnie na tym tańszym gazie nie strzela. kolejne tankowanie zrobię na Orlenie, zobaczymy czy powróci kanonada.

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja mam może za małe doświadczenie ale od wielu znajomych słyszałem pozytywne opinie co do gazu z orlenu.. Oczywiście można Zle trafić zawsze i wszędzie..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mimo, że nie strzela, to szarpie. także cały czas instalacja wymaga regulacji. za tydzień/dwa jadę do elektronika samochodowego. chcę wyjaśnić błędy cewki. jak się to wyjaśni, auto będzie prawidłowo pracować na benzynie tuż po odpaleniu, to wtedy można myśleć o wizycie u gazownika.

    byrrt, Ty się już uporałeś z porannym szarpaniem silnika? mechanik, który mi dłubał przy wahaczach obstawia w moim przypadku niedomagania układu paliwowego. oczywiście pewności nie daje. trzaby podjechać do pompiarza, żeby sprawdził ciśnienie paliwa na listwie tuż po uruchomieniu zimnego silnika. może faktycznie coś nie domaga...

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    byrrt, Ty się już uporałeś z porannym szarpaniem silnika?
    Tzn. ja jako tako szarpania nie miałem - wstępnie ustaliłem że to raczej sprawa sprzęgła bo bywa to widoczne jak jest zimno i wilgotno i to też nie zawsze.. Dawno tego nie czułem nawiasem..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    33
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Marea 1.6
    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    Gdzie macie założone wkrętki w kolektorze ssącym
    Witam. Mam mareę weekend 1.6 kombi benzyna + LPG. Ja mam te dwie wkrętki na górze kolektorów. Jedna pękła podczas wybuchu więc mechanik może i dobrze ci je założył. Mi dodatkowo założyli jeszcze dodatkową klapkę na obudowie filtra powietrza.

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Kolega ma chyba instalację drugiej generacji z mikserem. My tu rozmawiamy o instalacjach czwartej generacji zwanych sekwencyjnymi gdzie muszą być 4 wkrętki w kolektorze, połączone z wtryskiwaczami. Dodatkowo, blisko przepustnicy musi być króciec do podciśnienia dla reduktora.

  9. #38
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    Dzisiaj trafiłem na temat o montażu gazu w tym silniku na pewnym forum o instalacjach LPG (pewnie wszyscy wiedzą jakim).Załącznik 4276
    Jak widać wkrętki są bardzo nisko, przy końcu kolektora. Dodam, że instalacje zakładał niejaki Damian z Bolęcina, który na owym forum jest znany z wysokiej kultury technicznej podczas montażu (wszytko praktycznie od linijki i dobre przemyślane rozłożenie elementów) oraz z umiejętności "zrobienia, żeby działało" .
    te nawierty od dołu kolektora wywołują sporo kontrowersji. będąc na regulacji udało się wymarać, że mam nawierty zrobione w podobny sposób. pytałem magika co o tym sądzi i jak być powinno. stwierdził, że wszystko jest u mnie ok, a przy nyplach wkręcanych od góry może być... większe spalanie (???). ktoś to skomentuje? ja wciąż nie mogę się zgrać czasowo z gazownikiem, który poprawi mi trochę instalację. przypominam że czeka mnie wymiana kolektora (dolna część), nowe nawierty, nowe nyple, nowe wężyki (równej długości), wymiana czujnika temp. reduktora, obniżenie mocowania reduktora, obniżenie ciśnienia reduktora, ponowne strojenie... ufff aktualny pomiar spalania w mieście 11L LPG/100km. nie jest tragicznie
    Ostatnio edytowane przez boch ; 03-09-2012 o 10:32

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    11l po mieście na krótkich odcinkach to normalny wynik (na autostradzie też).
    Jakby wkrętki były na górze, blisko początku kanałów ssących idących do zaworów, to mogłoby tam się zgromadzić dużo gazu, co mogłoby powodować tzw. strzały w kolektorze. Moim zdaniem miejsce i kierunek wtrysku powinien być podobny jak wtryskiwaczy benzynowych. W naszym silniku nie ma większego problemu, bo kanał dolotowy ma stałą długość, ale są silniki np. VIS Fiata, gdzie w kolektorze są klapki do zmiany długości dolotu i tam się zaczyna zabawa Czytałem już o magikach co zrobili nawierty bez zastanowienia (czyli zapewne bez wiedzy o budowie kolektora - gdyby go zdemontowali to by zobaczyli gdzie są klapki) tak, że wkrętka celowała prosto w klapkę

  11. #40
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    aktualny pomiar spalania w mieście 11L LPG/100km. nie jest tragicznie
    Nigdy nie przekroczyłem 10 litrów LPG moim 1.8 Tak piszę aby Cię trochę podrażnić
    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    Moim zdaniem miejsce i kierunek wtrysku powinien być podobny jak wtryskiwaczy benzynowych.
    Nie tylko Twoim bo to żelazna zasada Można nawet kupić takie fajki - reduktory dzięki którym nie rozwiercamy kolektora tylko wtrysk gazu jest montowany w tym samym miejscu co wtrysk paliwa. Podobno jednak nie w każdym aucie to się sprawdza..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Te "podstawki" pod wtryski benzynowe lubią podobno stracić szczelność, poza tym stosując takie podstawki odsuwamy nieco wtryski benzynowe, co nie każdemu kompowi benzynowemu się musi spodobać

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nigdy nie przekroczyłem 10 litrów LPG moim 1.8
    W przypadku większych silników prędkość przy której wzrasta spalanie jest wyższa U mnie granicą jest 130-140 km/h, powyżej już wychodzi powyżej 10l

  13. #42
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nigdy nie przekroczyłem 10 litrów LPG moim 1.8 Tak piszę aby Cię trochę podrażnić
    no tak, ale Ty nie masz 4 km do pracy... takie robie z reguły odcinki jak miałem Escorta z identycznym silnikiem, palił tyle samo. jakby nie było, myślalem o gruntownym sprwdzeniu sondy lambda, z jaką częstotliwością oscyluje i czy grzałka jeszcze żyje. sam zakres pracy sondy po rozgrzaniu bez zarzutu. może uda mi się sprawdzić dzisiaj...

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Do postu #39
    Jak na mój chłopski rozum wkrętki założone od góry powinny być lepsze ponieważ LPG jest cięższe od powietrza i powinno wpływać do kolektora łatwiej.Mając wkrętki od dołu część gazu jest zasysana do silnika a po zamknięciu wtryskiwacza reszta zostaje w wężyku i może powodować odbicie gazu do kolektora ssącego.Oglądałem gdzieś na necie silnik 1.6 16V ale z CNG i wtryski założone oryginalnie w kolektorze skierowane były do dołu tak że coś z tym kierunkiem montażu gór-dół jest.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Brakujący element przy kolektorze ssącym... [ MAP Sensor? ]
    Napisany przez Powerpwlk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-05-2012, 19:55
  2. Sonda i miejsce w kolektorze
    Napisany przez darex33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-08-2010, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wkretki lpg

wkretki do lpg

dysze lpg do kolektora

dysze lpg w kolektorze

jak wkrecic wkretke do kolektora ssacego

na co wkrecic wkretki LPG

wkretki kolektora ssa

dysze lpg fiat

wkretki do kolektora lpg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl