Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 43
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ty tam boch jeszcze odlaczac gaz bedziesz? Po ki grzyb? jak się nie mylę raz to przechodziłeś :-P

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    tak, wyciąłem elektrykę zimą, ale zbiegło się to w czasie z awarią wtryskiwaczy benzyny i to na nie scedowałem winę za problemy z kangurami, z obrotami - jeden był zapieczony, drugi uszkodzony elektronicznie. niestety, okazuje się, że temat wiecznie żywy. druga rzecz, żeby całkowicie doprowadzić benzynę do ładu trzeba "wycinać" elektrykę od LPG. tak uważa właściwie każdy mechanik z którym rozmawiałem. oczywiście gazownicy uważają inaczej... jestem poświęcić te parę złotych na paliwko i zobaczyć jak się będzie auto zachowywać po wycięciu gazu, po założeniu nowej przepustnicy, wykasowaniu adaptacji. tak jak wspomniałem wcześniej, tym razem sprawę doprowadzę do finału. być może zmienię auto

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    Czyli powiedzmy wkręcone od góry i gaz nie zostaje w wężykach.
    Dokładnie. Same wtryski są na równi z motorem, zaś rurki schodzą w dół i wchodzą do króćców, które są wkręcone pod kątem do kanałów dolotowych.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    @boch
    Za namowa gaziarza katalizator wyjęty,wstawiony tłumik przelotowy ze zwężką nie strumienica i efekt ten sam.W razie czego to godzina roboty i katalizator może być na swoim miejscu.Co do zbyt bogatej mieszanki to raczej u mnie jej nie ma spalanie LPG na poziomie 8-10 l/100km w cyklu powiedzmy mieszanym z przewagą krótkich odcinków a nogi raczej lekkiej nie mam. Przechwytywanie22.JPGPrzechwytywanie23.JPG
    Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 29-06-2012 o 23:10
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    żeby całkowicie doprowadzić benzynę do ładu trzeba "wycinać" elektrykę od LPG
    Głupoty gadają - prawidłowo założona instalacja gazowa na benzynie jest totalnie przeźroczysta, nie ma zupełnie wpływu na pracę silnika. Jedyne co to parownik jest grzany przez czynnik ale to raczej nie robi (nie wiem jakim cudem mogłoby).

    artur 2310 no mapkę to masz trochę do poprawienia Gaz i benzyna trochę Ci się rozjeżdżają..
    U mnie mapa (też AGC Compact) wygląda w sumie lepiej z małą poprawką bo u mnie podczas pracy na benzynie łapie czasem jakieś zakłócenia na 2gim cylindrze przez co czas wtrysku zamiast np. 2ms jest 10 I trzeba do tematu podejść bardziej ręcznie i model narysować samemu. Na gazie się już to nie dzieje. Gaziarze mówią że może któraś cewka po prostu czasem przebija i nie widać tego ale komp gazowy to łapie. Podmieniali sterownik gazu i było to samo.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Głupoty gadają - prawidłowo założona instalacja gazowa na benzynie jest totalnie przeźroczysta, nie ma zupełnie wpływu na pracę silnika. Jedyne co to parownik jest grzany przez czynnik ale to raczej nie robi (nie wiem jakim cudem mogłoby).
    wiesz, ja to słyszałem od gości, którzy na codzień siedzą w warsztatach, nie na forach. jeśli mówią, że tak jest tzn. że temat znają z autopsji. widzieli dziesiątki takich aut i tematy w większości wyjaśniali. weź poprawkę na sterownik silnika 1.6 16V, który zdaniem wielu jego posiadaczy, jest wyjątkowo podatny na rozjeżdżanie map benzynowych. słyszałem to nawet w serwisie Fiat Rondo Kalisz.
    no ale nieważne, właśnie miałem telefon od kolesia, że się nie mogą z tym sterownikiem połączyć, także imprezę z odcinaniem gazu sobie darują. nie pozostało mi nic innego jak odstawić auto do konkretnego elektronika samochodowego do ktorego namiary dostałem od kuriera, który mi ostatnio przywiózł olej. też miał Fiata 1.6 16V z gazem i te same problemy...

    prawidłowo założona instalacja gazowa na benzynie jest totalnie przeźroczysta
    no właśnie, prawidłowo... o ilu instalacjach gazowych można tak powiedzieć? 50%, 80%? LPG to nie jest łatwy temat, ważne jest nie tylko to co do auta zamontujemy, ale również gdzie. są fachowcy i "fachowcy".
    Ostatnio edytowane przez boch ; 30-06-2012 o 10:44

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Dzisiaj trafiłem na temat o montażu gazu w tym silniku na pewnym forum o instalacjach LPG (pewnie wszyscy wiedzą jakim).DSC_0183.JPG
    Jak widać wkrętki są bardzo nisko, przy końcu kolektora. Dodam, że instalacje zakładał niejaki Damian z Bolęcina, który na owym forum jest znany z wysokiej kultury technicznej podczas montażu (wszytko praktycznie od linijki i dobre przemyślane rozłożenie elementów) oraz z umiejętności "zrobienia, żeby działało" .

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no widać że fachura. wężyki od wtryskiwaczy do nypli wg zalecanej długości (25 cm max.). u mnie się nie postarali i listwę mam umieszczoną pod łapaczem powietrza, tym samym wężyki mają długość ok 40 cm. ciężko mi powiedzieć jaki to może mieć wpływ na działanie instalacji...
    co do samych nawiertów pod nyple czytałem, że powinny być wykonane jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Niekoniecznie najbliżej, są silniki w których jest to niemożliwe (mogą przeszkadzać np. klapki w dolocie). Ważne jest, żeby wkrętki były skierowane w stronę zaworów i żeby za bardzo nie blokowały przepływu powietrza.

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wiem, że zupełnie inny silnik ale wrzucę fotkę swoich wkrętek

    CameraZOOM-20120702181545234.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Byrrt masz super założone końcówki tak jak w książce pisze.Wg.mnie wkrętki od spodu kolektora to pomyłka.W PDF-ie co wrzuciłem jest wyraźnie napisane ze powinny być od góry i powyżej tego wtryskiwacze.My z Bochem mamy spartolone i trzeba to będzie poprawić.Wkrętki mam dokładnie jak na tym zdjęciu.
    @ Mamut-tme
    Wkrętki raczej nie będą zbytnio blokować przepływu to jest zwykła rurka z gwintem M5 jeśli się nie mylę.
    Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 03-07-2012 o 19:18
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    Wg.mnie wkrętki od spodu kolektora to pomyłka.
    na fotce wrzuconej przez mamut-tme, nyple wkręcone są właśnie od dołu... no chyba, że się mylę dziś moje auto czasami szarpało na gazie w dolnym zakresie obrotów. zniknęły za to strzały z wydechu. jedyne co ostatnio zrobiłem, to wymiana przepustnicy. a nie... zatankowałem gaz wyjątkowo nie na Orlenie... hmmmmm....
    Ostatnio edytowane przez boch ; 03-07-2012 o 19:42

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    a nie... zatankowałem gaz wyjątkowo nie na Orlenie... hmmmmm....
    Pochodzenie gazu robi nawet na strojeniu instalacji a co dopiero na pracę silnika
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Oj duże robi
    Ja dzisiaj wziąłem najtańszy gaz w mieście, na stacji marketowej w Auchan, za 2,57 zł/l. I szczerze mówiąc mam wrażenie, że auto ma większego kopa niż na gazie z jednej konkretnej stacji Orlen, na której się jeszcze nigdy nie zawiodłem.

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    @Boch
    Przeczytaj te wytyczne w PDF-ie.W naszych autkach montują od spodu bo im tak wygodniej.Ty masz 40cm wężyki prawdopodobnie zagięte w syfon i wg.mnie ma to bardzo duży wpływ na prace całej instalacji.
    Co do jakosci gazu to ostatnio tankowałem kilka razy na prywatnej małej stacji i masakra do tego stopnia że samochód ciągnął jak muł do 110km/h a potem kompletna dziura w obrotach.W niedzielę zalałem go gazem na Statoil i wszystko wróciło do normy.W tej naszej kochanej Polsce nawet gaz można ochrzcić-no tak to w końcu kraj katolików Woda zamiast gazu LPG - YouTube
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brakujący element przy kolektorze ssącym... [ MAP Sensor? ]
    Napisany przez Powerpwlk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-05-2012, 19:55
  2. Sonda i miejsce w kolektorze
    Napisany przez darex33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-08-2010, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wkretki lpg

wkretki do lpg

dysze lpg do kolektora

dysze lpg w kolektorze

jak wkrecic wkretke do kolektora ssacego

na co wkrecic wkretki LPG

wkretki kolektora ssa

dysze lpg fiat

wkretki do kolektora lpg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl