Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 43
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001

    Wkrętki LPG w kolektorze.

    Mam pytanie do właścicieli Fiatów w silnikiem 1,6 16V z sekwencyjną instalacją LPG.Gdzie macie założone wkrętki w kolektorze ssącym.Wg.instrukcji jaka znalazłem w necie powinny być wkręcone od góry przy wtryskach benzyny.U mnie gazownik wkręcił od spody kolektora,pod wtryskami benzyny bo twierdził że inaczej się nie da.Dobrze że chociaż wykręcił kolektor ssący i ogratował opiłki-sam sprawdzałem.Prawdopodobnie z tego powodu mam małe strzały w tłumik od czasu do czasu.Jak macie inaczej zainstalowane to napiszcie gdzie albo dajcie jakieś foty to pojadę na reklamacje póki jeszcze instalacja jest na gwarancji.AC_wytyczne(1).pdf
    Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 27-06-2012 o 11:58
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Spytaj boch'a - on ma sekwencje w 1.6..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    też mam strzały z wydechu ale w moim przypadku nie mają one raczej nic wspólnego z nyplami. strzały pojawiły się wiosną. przedtem wszystko było ok. strzały z wydechu to albo za ubogo, albo za bogato. strzały z wydechu to również prawdopodobieństwo wypalonych gniazd lub zaworów wydechowych.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    U mnie jest ciekawa sytuacja bo wkrętki są na dole powyżej tego poziomu jest listwa wtryskowa a wężyki są wygięte w literę U.I tu wg.mnie jest błąd Propan-butan jest jak wiadomo cięższy od powietrza i pewnie jego część zbiera się w tym syfonie i stąd te strzały.Wtryski były kiedyś dużo niżej i częściej strzelało.Teraz na ile pozwalały wężyki podniosłem listwe wyżej i jest lepiej ale nie idealnie stąd ta moja ciekawość.Silnik mam sprawny bez większych różnic kompresji pomiędzy cylindrami.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    U mnie są wkręcone jak na foto (czerwone kreski), mniej więcej zachowałem kąt ich wkręcenia.

    3.JPG
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Czyli powiedzmy wkręcone od góry i gaz nie zostaje w wężykach.Poczekam jeszcze może ktoś się odezwie i w przyszłym tygodniu jadę do gazownika i niech poprawia na doczekaniu.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Ja mam bardzo nisko, gdzieś przy końcu dolnego kolektora. I strzałów nie mam, instalacja ma coprawda tylko 15kkm, ale i tak wszystko jeździ dobrze.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    artur 2310, a mógłbyś zdradzić kilka szczegółów dot. instalacji. na jakich podzespołach, ile przejechane?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Instalacja najtańsza z możliwych:centralka Compakt CT-4,wtryski Valtek czerwone 3ohm wielozawór tomasetto.Samochodzik ładnie jeździ żadnych żabek,przymulania tylko te strzały w wydech.Na forach o LPG już siedziałem i pisałem o tym problemie pomysłów i rad tyle co piszących.Mapy podobno mam dobre osprzęt silnika w porządku itd.Tylko ten syfon z wężyków mnie martwi.Dodam tylko że strzały nieregularne czyli od widzimisię silnika i tylko na gazie,na benzynie wszystko ok.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie strzela tylko na nierozgrzanym do końca silniku, w momencie jak dobrze deptam i zdejmę nogę z gazu. wtedy jest dość głośny, pojedynczy strzał. później słychać tylko takie pojedyńcze ciche "puf'kania". mam podejrzenia co do listwy wtryskowej. przypomnę, że zamontowano mi na jesień listwę f-my MASTER. wymieniałem ją w ramach gwarancji na wiosnę, bo się autem nie dało jechać. teraz się dowiedziałem, że ta listwa jest właściwie w fazie testów... szkoda gadać. jak się wkur.. to zakładam HANA 2000

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jak się wkur.. to zakładam HANA 2000
    Wg. mnie nie warto.. Jak bardzo chcesz zmian załóż sobie te co mam ja - REGi.. Są tanie i dobre.
    Z tym syfonem nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie - raczej ew. długość tych wężyków ale nie syfon ma znaczenie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    na początek musimy sobie odpowiedzieć na pytanie - czy jest coś takiego jak "tanie i dobre"? pewien fachura w temacie LPG napisał mi kiedyś na priva, że zdecydowanie nie. ja mając na uwadze problemy z moim autem skłaniam się ku temu, że może mieć jednak rację. temat rzeka.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Moim zdaniem należy się zastanowić jaki jest mechanizm powstawania wystrzałów w kolektorze ssącym lub wydechowym. W obu sytuacjach jest to spowodowane zbyt dużą ilością gazu w jednym z nich. W przypadku strzału w wydechu, to myślę, że jest on dopalany w kolektorze, czyli nie jest spalany w silniku (silnik jest zalewany). W przypadku strzału w kolektorze ssącym to moim zdaniem wkrętki są za daleko od zaworów i następuje tzw. cofnięcie płomienia.
    U mnie w aucie jest instalacja firmy BRC, która dostarcza montażystom bardzo szczegółowe instrukcje montażu do większości typowych aut. I ja mam założone dokładnie tak jak mówi ta instrukcja. Jak będę miał możliwość to zrobie zdjęcie, jakkolwiek nie wiem kiedy to nastąpi, bo najlepiej to widać z kanału lub podnośnika, do którego nie mam zbyt często dojścia.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie ma dobre i tanie ale są pewne granice których przekroczenie nie daje zauważalnego efektu..
    Na wtryski które mam nie widziałem złej opinii na necie a są 20zł droższe od jechanych ostro waldemarów..

    Przede wszystkim to dobry gazownik, reszta to 20% sukcesu jak nie mniej.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    W przypadku strzału w wydechu, to myślę, że jest on dopalany w kolektorze, czyli nie jest spalany w silniku (silnik jest zalewany).
    też tak myślałem, jedak gazownicy uważają, że wcale tak być nie musi... może być również sytuacja, że mieszanka jest tak uboga, że do zapłonu nie dochodzi w komorze spalania, tylko w kolektorze wydechowym. ja podobnie jak Ty, skłaniam sie ku wersji "za bogato", zwłaszcza że pali mi gazu ok. 12L/100 km...

    byrrt, zgadzam się, przede wszystkim porządny gazownik. ja postanowiłem problem definitywnie rozwiązać. dziś auto trafi na warsztat. oprócz wahaczy kolesie zajmą się moimi odwiecznymi utrapieniami czyli kangurami i przygasaniem. są pełni optymizmu, a zaczną od... odłączenia gazu i resetu adaptacji. potem dwa dni obserwacji i jeśli wszystko będzie ok, wycieczka do gaziarza.

    artur 2310, masz jeszcze katalizator?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brakujący element przy kolektorze ssącym... [ MAP Sensor? ]
    Napisany przez Powerpwlk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-05-2012, 19:55
  2. Sonda i miejsce w kolektorze
    Napisany przez darex33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-08-2010, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wkretki lpg

wkretki do lpg

dysze lpg do kolektora

dysze lpg w kolektorze

jak wkrecic wkretke do kolektora ssacego

na co wkrecic wkretki LPG

wkretki kolektora ssa

dysze lpg fiat

wkretki do kolektora lpg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl