Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip

    [Uno 1.0] LPG bierze benzynę, duże spalanie

    Zauważyłem dziwną rzecz, od kilku miesięcy mój uno, mimo, że jest przełączony na LPG, posila się benzynką. Elektrozawory działają, bo jak kończy się gaz, to się dławi, a jak wyczyszczę zbiornik to gaśnie.

    Problem polega na tym, że na 60 litrów gazu (~600km) z hakiem bierze mi około 10 litrów benzyny. Zauważyłem też, że już trzecie tankowanie (po 27L) spalanie jest w granicach 11-12 litrów.

    Czy moglibyście mi doradzić co należałoby sprawdzić, jeśli chodzi o to branie benzyny? Co do spalania - tak może mieć? Czy raczej nie powinien? Jeszcze w październiku mogłem przejechać nawet 50km więcej przy tej samej ilości LPG w zbiorniku...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    tiraeth, a odpalasz go tez na LPG Moze jednak podaczas odpalania przez ułamek sekundy jest na Pb
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Odpalam na Pb. Przejeżdżam około 200-300 metrów i przełączam na LPG. Chyba, że można sobie tak z rana odpalić na LPG od razu, to zupełnie Pb nie będzie wtrysk widział

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Zwoleń / Bartodzieje
    Postów
    45
    Auto
    UNO 1.0i.e.S 99r JOZIN LIMITED EDITION by LPG
    tiraeth, sprawdź przekaźnik odcinający wtrysk, może się zacina i daje również Pb, u siebie też miałem dziwne objawy co do pochłaniania Pb aż zrobiłem odcięcie pompy paliwa przy jeździe na gazie
    Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
    błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
    DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
    teraz i w godzinę chill-outu naszego.
    MAYDAY

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał tiraeth
    Odpalam na Pb. Przejeżdżam około 200-300 metrów
    No to pomysl, jak ma ci nie brac Pb
    Cytat Napisał Józek
    i daje również Pb
    Jesli dawałby Pb i LPG jednoczesnie to wątpie, zeby dało sie tym normalnie jezdzic
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Ja nie mówię, żeby w ogóle nie brał Pb, ale wychodzi na to, że ciurkiem, przez 250 kilometrów przepalam 27 litrów LPG oraz 5 litrów Pb95. I się pytam - czy to normalne?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał egon
    Jesli dawałby Pb i LPG jednoczesnie to wątpie, zeby dało sie tym normalnie jezdzic
    Da się normalnie jeździć - tylko spalanie jest kosmiczne.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Zwoleń / Bartodzieje
    Postów
    45
    Auto
    UNO 1.0i.e.S 99r JOZIN LIMITED EDITION by LPG
    tiraeth, ja swojego odpalam na Pb i przejeżdżam ok 1 km zanim przerzucę na gaz i w tym czasie zasys paliwa jest duży, dla świętego spokoju zrób sobie odcinkę pompy paliwa i będziesz miał spokój
    Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
    błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
    DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
    teraz i w godzinę chill-outu naszego.
    MAYDAY

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    miałem cos podobnego u mnie w punciaku doszedłem ze membrana od ciśnienia paliwa jest dziurawa i goni paliwo we wtrysk(po przerzuceniu na gaz odcinany jest wtrysk ale nie pompka paliwa) zrobiłem membranę i jest gitara. możesz jeszcze po odpaleniu na benzynie i przerzuceniu na LPG zdjąć osłone z wtrysku i zobaczyć czy nie idzie przypadkiem tamtędy benzynka.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Taki mały offtop o spalaniu....

    Właśnie ten silnik CLIP co ja co trochę lubi paliwka.
    Do swojego Clipa założyłem instalację gazową. Na trasie, co prawda nie 90km/h ale tak 110-120km/h z ładunkiem pije 7.5l LPG, zaś w mieście (2 osoby w środku, na pusto) i z 9 litrów PB łyknie.

    Zaś zauważyłem, że przy zimnym silniku tuż po odpaleniu lub sobie zaciągnąć paliwka.
    To znaczy w baku mam około 10 litrów (tak powiedzmy, na wskaźniku jest to pierwsza ta dłuższa kreska - nie liczę reszty paliwa, kiedy wskazówka jest bliska zera i rezerwa już "kwiczy", czyli to 10 litrów to taki zapas). Raz na miesiąc (średnio auto robi około 1000km na miesiąc) muszę z 10 litrów benzyna dolać.

    A co do problemu. Jaką masz instalację? U mnie odcinany jest po prostu wtrysk i przestaje on działać. Pompa nadal pracuje z tym, że ciągle krąży paliwo. Może masz to jakoś inaczej rozwiązane?

    Ja mam staga 50tke i czujnik w reduktorze. Gdy reduktor nagrzeje się do 15C automatycznie włącza się LPG.
    Tak powiedzmy teraz, gdy idę do auta i jest -5C to muszę ujechać z 1 kilometr na PB, aby wskoczył LPG.

    Jak odpalisz auto z rana ile tak mniej więcej pracuje silnik na PB?

    A tak przy okazji, ile Wam pali CLIP PB/LPG?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    CLIP PB - 9 litrów na 100km
    CLIP LPG - 11 litrów na 100km (Wrocław FTW!)

    Teraz nie pamiętam, bo dawno tam zaglądałem, ale z tego co pamiętam to także Stag50, ale czy mam czujnik to nie jestem pewien, bo mogę na gazie odpalić go z rana i chodzi. Jak odpalam na "II" (AUTO), to włącza się*przy zwiększeniu obrotów z tego co zauważyłem tylko.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja mam tak samo jak ty z tą pompką. ale u mnie przeskakuje na LPG przy obrotach. wiec moze te 10 litrów na 1000 km to pije ci zeby sie nagrzać wiec wszystko moze być w porządku.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    podepne sie pod temat. mam podobny problem w Bravo 1.6 16V. instalacja sekwencyjna IV generacji f-my ESGI. od jakiegos czasu zauwazylem, ze podaczas jazdy na LPG, wskazowka benzyny leci zauwazalnie w dol. ostatnio pokonywalem dluzsza trase na LPG i bylo to naprawde zauwazalne. czy cos takiego jest mozliwe przy sekwencji? wskaznik poziomu Pb dziala z opoznieniem? co to moze byc?

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Trzeba by było zrobić przegląd instalacji. Przy pracy na LPG (4 generacja) pompa benzyny pracuje, ale odcinany jest tylko wtrysk. Benzyna dalej krąży w układzie z tym, że nie jest wtryskiwane przez wtryskiwacz. Ja bym stawiał na dwie rzeczy. Masz gdzieś wyciek, albo wtryski (mniej prawdopodobne) puszczają paliwo. Lub jeszcze inna opcja - sterownik nie odcina dopływu paliwa do wtryskiwacza. Z tym, że w takim przypadki kiedy silnik dostaje to i to paliwo to pewnie odczuwałbyś to na jego pracy. Np. poprzez dymienie, ogólną jego złą pracę, gdyż wtedy byłby zalewany.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    o dymieniu i problemach z rozruchem zimnego silnika pisalem juz w innym temacie. z tym pierwszym, to ponoc norma - zwlaszcza na LPG. problem drugi objawia sie przerywaniem, dlawieniem sie silnika po wcisnieciu pedalu gazu tuz po uruchomieniu zimnego silnika - tak jakby nie palil na wszystkie cylindry. sa tez lekkie wibracje, odczuwalne zwlaszcza na kierownicy. wystarczy jednak, ze odpale silnik i odczekam ok. 30 sekund bez wciskania pedalu gazu i wszystko jest ok. byc moze kwestia smarowania? w czwartek jade do gazownikow na komputer, wiec bede wiedzial cos wiecej. bylem juz wczesniej u innych "specow", ale mieli zauwazalne problemy z obsluga firmowego programu ESGI - stwierdzili, ze wlasciwie poza rozjechana mapa wtryskow wszystko w normie. po tej wizycie przez kilka dni auto bylo zwawsze. teraz mam wrazenie, ze wszystko jest po staremu - czyli mulowato. ostatnio ruszajac spod swiatel przegralem z Hyundaiem Atosem - jakim silnikiem dysponuje koreanczyk, chyba nikomu nie musze tlumaczyc... moze to kwestia sprzegla - ponoc kwalfikuje sie do wymiany. co ciekawe, dalem sie przejechac znajomkowi moim samochodem i stwierdzil, ze po przelaczeniu na LPG, auto jest mocniejsze, ja tego jakos specjalnie nie czuje.

    [ Dodano: 2010-12-04, 13:31 ]
    a jeszcze jedno. od jakiegos czasu cos terkocze pod maska. terkotanie pojawia sie tylko w pewnym zakresie obrotow (do ok. 2000 obr/min.) podczas jazdy na PB i LPG przy delikatnym operowaniu pedalem gazu. jak wylacze centralke gazu (tryb Pb) terkotanie jest cichsze. czyzby wtryski? moze uszkodzony wtryskiwacz leje benzyne w czasie pracy na LPG? dzis jadac autem (tryb LPG) znow zauwazylem, jak paliwo znika w oczach. wyjezdzajac z domu mialem 2,5 kreski. przejechalem z maksymalnie 8 km i jest 1,5 kreski!


 

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. Sam przełącza się na benzynę
    Napisany przez Sucre79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-09-2010, 19:03
  4. skąd sie to bierze
    Napisany przez bercik1965 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2009, 21:54
  5. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 02:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno 1.0 spalanie

pobiera benzyne na gazie

fiat uno duze spalanie

ile pali uno w gazie

lpg bierze benzyne

fiatuno a lpg forum

fiat uno 1.0 duze spalanie

instalacja gazowa fiat uno forum

wysokie spalanie fiat uno

fiat uno 1 0 spalanie

pobiera benzyne i gaz

spalanie uno 1.0 benzyna

instalacja gazowa bierze benzyne

lpg pobiera benzyne

gaz 2 generacji czy pobiera automatycznie benzyne

wtryskiwacz unonie odpala na gazie i benzynie fiat unouno 1.0 gazsekwencja lpg spala benzyne i gazgaz ile bierze benzynyspala lpg i benzyne
http://www.iparts.pl