Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26

Temat: Sekwencja  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Sekwencja

    autko mam sprowadzane z Belgii z instalacja sekwencyjna. czytalem opinie na jej temat, ze ogolnie jest polecana, male spalanie gazu itd. co sie okazuje-moje autko wcale malo gazu nie spala. 10, 12, 15 litrow. roznie z tym jest. kolejna sprawa, to czas nagrzewania sie silnika do momentu przerzucenia sie na gaz. jak odpalam samochod, to musi conajmniej 10 minut pochodzic sobie. jak byly wieksze mrozy to i 15 minut sie grzal, zeby gaz zaskoczyl. na krotkie dystanse, gdzie za chwile musze wysiadac to wcale to oplacalne nie jest. lepiej na benzynie podjechac. zastanawiam sie, czy tak powinno byc, czy instalacja jest dobrze ustawiona, czy poprostu w sekwencji tak musi byc. dla przykladu w poprzednim samochodzie, gdzie mial zwykla instalacje, wystarczylo poczekac okolo 5 minut (nawet w mrozy) i zalaczal sie gaz. chcialem sie dowiedziec, czy u "gazownikow" da rade to jakos ustawic, zeby czas nagrzewania byl krotszy, no i mniejsze spalanie, bo w moim aucie wcale ta instalacja ekonomiczna raczej nie jest.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    rejczi85, z tego co piszesz, to wynika rzeczywiście, ze masz zle ustawioną instalacje, jedz do gazownika (dobrego) i ci bez problemu wszystko poustawia Jesli chodzi o czas przełączania na LPG, to czasowo nie pamiętam, ale za długo nie czekałem, to w moim Tipo przełączało sie po przekroczeniu 30stC
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    ostatnio pojawil sie problem z faluajcymi obrotami podczas postoju, oraz gasnieciu podczas redukcji na nizszy bieg w trakcie jazdy, lub tez podczas jazdy- przy wrzuceniu na bieg jalowy. problem byl przez dwa dni. potem sie znowu uspokoilo wszystko i po jakims czasie znowu zaczal przygasac, potem gasnac i z obrotami ta sama historia.
    pojechalem do gazownika, podlaczyl auto pod komputer i o dziwo nic nie wykazalo. twierdzi ze wszystko jest ustawione tak jak trzeba. tego dnia, co do warsztatu jechalem to autko dostalo znowu cudownego uzdrowienia, obroty OK, nie gaslo podczas jazdy itd. cud malina. koles w warsztacie sie zdziwil, ze sprawnym autem przyjechalem. wpadl na pomysl, zeby go zostawic na 2h, on sobie pojezdzi, potestuje i zobaczy czy mu cos wogole dolega. obawiam sie ze tego dnia, co mu zostawie samochod, to akurat bedzie wszystko w porzadku a jak go odbiore, to auto zacznie znowu "swirowac". mial ktos podobny problem???

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał rejczi85
    podlaczyl auto pod komputer i o dziwo nic nie wykazalo.
    Typowy błąd gazowników, z braku czasu (ja to nazywam lenistwem) sekwencje najlepiej ustawia się w czasie jazdy pod obciążeniem silnika, na jałowym czasem może nie wykazać wszystkiego
    Cytat Napisał rejczi85
    wpadl na pomysl, zeby go zostawic na 2h, on sobie pojezdzi, potestuje i zobaczy czy mu cos wogole dolega.
    Myslę, ze to jedyny dobry pomysł z tym, ze 2h to nie długo, to zostań razem z autem, będziesz wiedział co sie dzieje
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    koles w warsztacie podlaczyl mi auto do kompa, zmniejszyl czas nagrzewania. zamiast 10-15 minut, rozgrzewa sie 5 minut. auto sie uspokoilo, przestaly falowac obroty, przestal gasnac w trakcie jazdy i podczas postoju. znajomi twierdza, ze mogl "dostac" zlego gazu, dlatego tak dziwnie sie zachowywal, ale to tylko opinie non-fachowcow.
    co do duzego spalania, to czy jazda z tlumikiem koncowym, ktory niestety jest juz do wymiany oraz zepsutym termostatem, gdzie temp. utrzymuje sie na dwoch kreskach ma cos do rzeczy???...

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał rejczi85
    zepsutym termostatem, gdzie temp. utrzymuje sie na dwoch kreskach ma cos do rzeczy???...
    Ma coś do rzeczy, ale nie wiem w jakim stopniu
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #7
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    No to tak.
    Cytat Napisał rejczi85
    czas nagrzewania się silnika do momentu przerzucenia się na gaz. jak odpalam samochód, to musi co najmniej 10 minut pochodzić sobie. jak były większe mrozy to i 15 minut się grzał, żeby gaz zaskoczył.
    Prawidłowo!!! Komputer przełącza silnik na gaz dopiero wówczas, gdy ten osiągnie zadaną temperaturę. Standardowo ustawia się komputer na 30st C. Dlatego że jest to optymalna temperatura dla pracy paliwa LPG. Czas osiągnięcia tej temperatury jest niestety uzależniony od warunków atmosferycznych. Wiadomo, inaczej zimą a inaczej latem.
    Podczas zimy niestety silnik dłużej nam się grzeje. Jazda krótkich dystansów faktycznie staje się nie opłacalna.

    Cytat Napisał rejczi85
    koles w warsztacie podlaczyl mi auto do kompa, zmniejszyl czas nagrzewania. zamiast 10-15 minut, rozgrzewa sie 5 minut.
    Zrobiłeś głupotę moim zdaniem. Dlaczego ?
    Fakt, zaoszczędzisz może 5 gr teraz, ale j/w wspominałem, optymalna temp pracy LPG to 30st C. Zmniejszanie czasu/temperatury doprowadza silnik do ruiny. Gaz nie jest wówczas dobrze rozprężany, co prowadzić może do zalewania silnika zbyt bogatą mieszanką. To z kolei doprowadza do okresowych większych/silniejszych wybuchów przez co może uszkodzić poszczególne mechanizmy silnika, zaczynając od sondy lambda, układu wydechowego jak i podzespołów silnika.
    Z czasem zaczniesz miewać znowu problemy z falowaniem obrotów, dalej to będzie ci gasnąć silnik podczas jazdy aż w końcu zaczniesz częściej wymieniać świece itd itd.

    Rezultat?? Naprawa+części = duży wydatek.

    Cytat Napisał rejczi85
    to czy jazda z tlumikiem koncowym, ktory niestety jest juz do wymiany oraz zepsutym termostatem, gdzie temp. utrzymuje sie na dwoch kreskach ma cos do rzeczy???...
    Na twoim miejscu, nie zwlekałbym z wymianą tłumika.
    Termostat nie ma większego znaczenia w instalacji LPG
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Ali
    Zrobiłeś głupotę moim zdaniem. Dlaczego ?
    Dlaczego moze miał ustawione na np. 50 stopni, a teraz ma dobrze Ja w Tipo miałem ustawione na 30 st.C i przełączał sie po ok 5min. czasem nawet krócej

    Cytat Napisał Ali
    Zmniejszanie czasu/temperatury doprowadza silnik do ruiny.
    Nie no trochę przesadziłeś chyba, jedyne co się szybciej uszkadza to reduktor i inne części instalacji LPG, oczywiście silnik tez to może lekko odczuwa, ale zeby zaraz do ruiny doprowadzać Mam juz któres z kolei auto z LPG i jakos więkrzych problemów z silnikami nigdy nie miałem, poza tym mój kolega (zaznaczam, ze ja bym tak nigdy nie postępował) ma autko juz 4 lata i to autko Pb w zyciu u niego nie widziało i co.... i silnik cały czas działa i to dobrze
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #9
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Cytat Napisał egon
    Ja w Tipo miałem ustawione na 30 st.C i przełączał sie po ok 5min. czasem nawet krócej
    Jak masz auto garażowane, to się zgodzę. jak auto stoi na dworzu przy minus 20st C to sorry.... ale pleciesz w tym momencie farmazony.
    Cytat Napisał egon
    oczywiście silnik tez to może lekko odczuwa
    No proszę cię kolego....
    w d#$e dostaje:
    - przez większy wybuch ścianki tłoka,sam tłok, zawory
    - przepala świece
    - reduktor
    - po kolei cały układ wydechowy (nie zauważyłeś strzelania ?? )
    - sonda lambda

    Objawy przez złą eksploatacje:
    -nie równomierne spalanie (za duże)
    -"falowanie" silnika
    - drganie silnika (może wydawać się że siedzimy w dieslu)
    - strzelanie z rury i wiele wiele innych

    Skąd to wiem ?? Bo to przerobiłem. Do mojej kochanej BMW zainstalowałem gaz sekwencje w wyższej półki za ponad 3000 zł. Brak wiedzy doprowadził silnik do ruiny i potężnych kosztów. Etapem finalnym była sprzedaż auta, gdyż koszty na prawy przekraczały sens bytu tego auta.

    Cytat Napisał egon
    poza tym mój kolega (...)
    Dużo słyszałem już takich bajek. Każdy się chwali co to on nie potrafi "zrobić" z silnikiem. Ale to że naprawia i naprawia, to już tym pewnie Ci się nie chwali....
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Ali
    Jak masz auto garażowane,
    Owszem mam garaz, ale nie ogrzewany, więc jesli no dworze jest -20 to w garazu cieplej jak 15 nie bedzie. Co do czasu nagrzania mówię o jezdzie, nie jak niektórzy na postoju rozgrzewają auto, poza tym podałem czas orientacyjny, nigdy ze stoprem w ręku tego nie mierzyłem

    Cytat Napisał Ali
    (nie zauważyłeś strzelania ?? )
    o własnie miałem juz aut trochę z LPG i żaden nie strzelał

    Cytat Napisał Ali
    Każdy się chwali co to on nie potrafi "zrobić" z silnikiem. Ale to że naprawia i naprawia, to już tym pewnie Ci się nie chwali....
    On sie nie chwali, poprostu dałem taki przykład, bo to mój sąsiad, auto widzę praktycznie codziennie i wiem kiedy cos przy nim robi, a kiedy nie, a tak jest bo on poprostu niedba o auto, dlatego nie uzywa Pb ze wzgl. oszczednosciowych (jego zdanie nie moje)
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  12. #11
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Cytat Napisał egon
    Co do czasu nagrzania mówię o jezdzie, nie jak niektórzy na postoju rozgrzewają auto
    No to "jesteśmy w domu".

    A sąsiadowi "zazdroszczę" poczucia humoru hehe
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    rejczi85, co do ciebie to na PW wysłałem ci nr gg pewnego kolegi z Lublina na pewno ci pomoże, powiedz tylko, ze odemnie jestes
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    dziekuje jak co,s, to bede sie na "egona" powolywal

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    rejczi85, odezwij sie do niego, kolega ma taka głowe i wiedzę, jak rzadko kto
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #15
    Dmx
    Dmx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2010
    Skąd
    pomorskie
    Postów
    24
    Auto
    punto2 1.2
    Dzisiaj w nocy jak wracałem przy minus ponad 20 stopni na gaz mi sie przełączył dopiero po około 10 km jazdy,zauważyłem że jak mniejszy mróz to sie nawet przełaczy jak silnik pochodzi sobie przed wyjazdem.Zastanawiam sie czy nie jechac do gazownika z tym.Typ instalacji Sequent 24 lihgt


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z gazem sekwencja!!
    Napisany przez Dmx na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-01-2011, 12:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ford mondeo 1.8 16v strzela w tlumik

rozgrzewanie silnika na postoju czy podczas jazdy sekwencja

instalacja sekwencyjna co jest bardziej oplacalne rozgrzewanie na postoju czy podczas jazdy

spalanie lpg sekwencji na postoju

http://www.iparts.pl