Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL

    Regeneracja reduktora - czy trzeba po niej odwiedzić gazownika?

    Witajcie.

    Mam w swoim Bravolocie instalację sekwencyjną II generacji. Jako, że jeżdżę już na niej parę lat praktycznie bez ingerencji (poza oczywistą wymianą filtra), a ostatnio autko zaczyna mi wariować na gazie, postanowiłem zregenerować reduktor (KME Silver), bo wszelkie objawy niedomagania wskazują na niego właśnie. No i teraz pytanie - sama regeneracja wydaje się nieskomplikowana, ale czy trzeba po niej odwiedzić gazownika w celu regulacji parametrów? Opinie internetów są podzielone, bo np. jeden człek jeżdżący Vectrą napisał, że rozebrał, przeczyścił, wymienił membrany, złożył do kupy i jeździ dalej - a inni z kolei twierdzą, że bez odwiedzin u gazownika się nie obejdzie. No to jak to w końcu jest? Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii i udzieli mi światłej rady, zanim dobiorę się do tego ustrojstwa?

    Z góry dzięki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja regenerowałem kiedyś inny reduktor, który był zamontowany w Fiat Tempra -> Regeneracja reduktora na przykładzie Tomasetto AT09

    Generalnie to prosta instalacja, więc po założeniu wszystkiego wyregulowałem sobie na śrubce instalację, tak aby silnik pracował ok. Miałem w tym jakieś doświadczenie/ucho. To pewnie mi pomogło.
    W tym reduktorze była jedna śrubka, która regulowała parametry, druga od ciśnienia była fabrycznie zaklejona. Tej nie ruszałem. Więc po regeneracji zostało mi się tylko kręcenie tą śrubką, którą mogłem ruszyć i była wykręcona na gdy rozebrałem reduktor. Ona regulowała jak dobrze pamiętam coś z zakresu obrotów na biegu jałowym. Na moich zdjęciach to ta duża śruba z sprężynką (etap składania).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    Dzięki Miszko. Niestety, widzę w tym temacie tylko zdjęcia i opis użytkownika o nazwie ubek, Twoich niestety nijak znaleźć nie mogę.

    Tak czy siak, wygląda na to, że wystarczy tylko wyregulować obroty 'na ucho'. Czy jeszcze ktoś się wypowie?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Masz instalację sekwencyjną więc po regeneracji powinieneś zrobić adaptację w sterowniku gazu. To trzeba robić programem do danej instalacji .
    Brava 1.616v jest samochodem dosyć czułym na gaz. Zaoszczędzisz parę groszy ,a skutki mogą być trochę droższe. Od rozjechanych map do wypalenia zaworów .Nawet nie myślę , że możesz wylecieć w powietrze.
    Ja nie bawiłem się w regenerację ,kupiłem taki sam nowy parownik wymieniłem i zrobiłem adaptację. Ty jak rozkręcisz cały parownik to musisz go dokładnie wyregulować zanim odpalisz maszynę bo może wybuchnąć. Dokładnie chodzi o wstępne wyregulowanie napięcia membrany.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    Wylecenia w powietrze raczej nie planuję, dlatego zanim zabrałem się za robotę, wolałem zapytać . Dzięki wielkie za sugestię.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Kolega ubek wkleił mój cały post. Dlatego niejako napisałem, żebyś szukał mojego
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2015
    Skąd
    Zabrzeg
    Postów
    18
    Auto
    Bravo 1,4
    Rocznik
    1998
    Witam wszystkich, muszę wtrącić swoje trzy grosze.
    1. Instalacja II generacji nie jest instalacją sekwencyjną, to jest zwykła prymitywna instalacja, mam taką i wiem co piszę.
    2. Regeneracja parownika/reduktora zawsze wiąże się z regulacją i nie chodzi tylko o adaptację, bo ta zasadniczo się nie zmienia, choć jest zalecana, głównie chodzi o ustawienie parametrów pracy zregenerowanego reduktora, ustawienie parametrów oscylacji sondy lambda i wstępnego napięcia membrany. Regulacja oscylacji sondy to nic innego jak ustawienie wolnych obrotów tak aby sygnał z sondy oscylował.
    Jeśli nie masz doświadczenia odpowiedniego interfejsu to nie licz, że ustawisz reduktor na ucho, aby silnik chodził poprawnie w pełnym zakresie obrotów konieczne jest podłączenie sterownika pod komputer i regulacja reduktora.
    Jeśli chodzi o możliwość wybuchu to raczej odłożyłbym to między bajki, jeśli wszystko poskładane jest dobrze niema nieszczelności, a regulację przeprowadza się od ustawienia na sucho tj. zamknięcie śruby regulacyjnej wolnych obrotów, wkłada się węża gazu do pojemnika z wodą i reguluje naciąg membrany do momentu, aż pokażą się pojedyncze bąbelki gazu. Teraz to już betka tylko interfejs ustawienie na śrubie wolnych obrotów czyli wspomnianej oscylacji sondy i w drogę.
    Wyjaśnię krótko co to jest adaptacja, to nic innego jak ustalenie zakresu kroków silniczka krokowego na wężu w zależności od obciążenia silnika. W zasadzie to ustalane są parametry dla wolnych obrotów i użytecznych (ok 3000 obr/min). Po adaptacji można te parametry modyfikować, ale do tego potrzebna jest wiedza i doświadczenie.
    Niestety oko i ucho odchodzą do lamusa.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Autor napisał o sekwencji II gen a czegoś takiego nie ma. Bez względu czy jest to SEKWENCJA czy II GENERACJA to do kompa podłączyć się trzeba. W II gen aby ustawić ciśnienie na reduktorze trzeba podpiąć zdaje się manometr, w IV gen ciśnienie czytamy z mapsensora. Z grubsza faktycznie wystarczy tylko to ale taka regeneracja to dobry moment na ustawienie wszystkiego od początku.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. GAZ do Sieny 1.4 co mi trzeba?
    Napisany przez dexterr na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-01-2015, 19:20
  2. Nie trzeba płacić mandatu?
    Napisany przez lukq na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 26-12-2014, 17:30
  3. Regeneracja reduktora na przykładzie Tomasetto AT09
    Napisany przez piotr1343 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 25-04-2014, 12:32
  4. Problem z chłodzeniem po wizycie u gazownika
    Napisany przez onri na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 31-05-2012, 13:51
  5. Co o niej sadzicie ?
    Napisany przez Theo 1990 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-12-2011, 21:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl