Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2014
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1,2 16V 82KM
    Rocznik
    1999

    Question Nietypowy problem z instalacją Tartarini?

    Witam Drogich Forumowiczów,

    Chciałbym Wam opisać przypadek mojego Bravo i sekwencji Tartarini. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i ma dla mnie rozwiązanie. Pewnego mroźnego dnia akumulator odmówił posłuszeństwa. Po naładowaniu i włożeniu do samochodu instalacja gazowa zwariowała. Swoim wariactwem "zaraża" silnik gdy pracuje na benzynie dlatego chwilowo została odłączona. Może wypunktuję co się dzieje:
    - podczas podłączania klemy - od razu słychać cyknięcie elektrozaworu przy butli (co nie miało miejsca kiedyś) aby po chwili znów cyknął (ogólnie teraz cyka sobie kiedy chce),
    - po odpaleniu silnika na Pb silnik się dławi a diody na przełączniku dopiero po kilku sekundach się uaktywniają,
    - gdy przełącznik gazu wygląda jak choinka (swoją drogą błędnie wskazuje poziom gazu w zbiorniku) silnik samoistnie wkręca się na 2000-3000 obrotów i trzyma te obroty jak komornik szafę. Ba, gdy wcisnę kilka razy hamulec to potrafi skoczyć na 3500 i nie drgnie,
    - czasem po odpaleniu na benzynie zachowuje się trochę lepiej tj. 1500 obrotów, ale przełącznik w oczekiwaniu na gaz sam po chwili świeci tylko na czerwono (benzyna),
    - zdarza się również, że instalacja tak jakby próbuje przejść na gaz, ale słychać chwilową przerwę (setne sekundy, albo jedna Bródka) w pracy silnika a wszystkie kontrolki na przełączniku gazu mrugają i sytuacja się powtarza,

    Instalacja do tej pory sprawowała się dobrze, a wszystko zaczęło się od problemu z aku. Czasem, ale niezwykle rzadko, gdy stałem w korku na przełączniku zaczynała migać czerwona dioda z Pb, ale wyłączenie zapłonu i ponowne odpalenie załatwiało problem.
    Na chwilę obecną gaz w butli jest, bezpieczniki z instalacji i samochodu są w porządku. Zacząłem rozbierać wiązki z instalacji w poszukiwaniu przerwania/uszkodzenia ale niczego jeszcze nie znalazłem.
    Dodatkowo próba podłączenia się do sterownika gazu (Etagas) nie przynosi skutku. Zaopatrzyłem się w odpowiedni interfejs i kabelek z Viakena, ale podczas prób z wykorzystaniem przenośnego komputera nie udało się nawiązać połączenia. Jutro spróbuję z komputerem stacjonarnym, może miałem za niskie napięcie USB?

    Za wszelkie rady/porady/ rozwiązania z góry dziękuję.

    Jest to mój pierwszy post na forum, więc liczę na wyrozumiałość.

    Pozdrawiam
    Przemek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2014
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1,2 16V 82KM
    Rocznik
    1999
    Problemem był z masą instalacji. Okazało się, że sterownik nie dostaje masy przez główną wtyczkę. Receptą było podprowadzenie masy do złącza diagnostycznego. Wszystko śmiga, że aż miło.


 

Podobne tematy

  1. fiat sedici instalacja Tartarini problem
    Napisany przez icet na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-10-2013, 18:58
  2. dość nietypowy problem
    Napisany przez 12chinczyk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-01-2013, 15:04
  3. [ukł. zapłonowy] Nietypowy problem z Fiat Code
    Napisany przez czynmydobro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-04-2010, 12:55
  4. Problem z instalacją
    Napisany przez rzepa369 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2009, 17:35
  5. Nietypowy problem ze sprzęgłem w 1,9TD 100
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-12-2008, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tartarini nie pokazuje poziomu gazu

tartalini lpg problemy

tartarini nie swieca diody

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl