Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2010
    Skąd
    Krakow
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.6 16v

    lpg do stilo 1.6 16v

    Witam. Zastanawiam sie ostatnio nad montarzem instalacji lpg do mojego stilo, zmusilo mnie do tego miesieczny przebieg ok 1500 km. jestem troche 'zielony' w tym temacie i chcialbym przeczytac jakies wskazowki?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jedyna wskazówka to montować instalacje z wtryskiem sekwencyjnym 4-ej generalcji i znaleźć taniego, solidnego gazownika i to w zasadzie tyle, pozostaje jeszcze kwestia jaką butle wybierzesz, czy podłużną rezygnąc z rozkładania foteli czy tez w mniejszą ale w miejsce koła zapasowego.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tylko 4tej generacji. Nie ma sensu montować mieszalnikowego systemu. Kolektor masz plastikowy więc skutki strzału będą wiadomo jakie.

    Ja mam Stag 4, wtryski Valtek czerwone, reduktor Tomasetto i wszystko spisuje się bdb.
    Są lepsze instalacje, oczywiście droższe, ale spokojnie taki zestaw jak podałem powyżej Ci wystarczy. Chyba, że jesteś fanem wysokich (6000+) obrotów to szybsze wtryski by się przydały i lepszy reduktor. Z wtryskami też warto jak już będziesz montował zwrócić uwagę na to czy wtryski w razie awarii musisz wymienić wszystkie (całą listwę -drogo) czy możesz sam wtrysk.

    I filtr fazy lotnej wymieniaj co 10 000 km.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2010
    Skąd
    lubel/mazow
    Postów
    6
    Auto
    Mazda 626
    Ja mam Stag 4, wtryski Valtek czerwone
    Stag ok, valteki raczej sobie odpuść chyba, że chcesz po jakichś 20 tyś regulować lub wymieniać wtryski - jedynie koszt ich niski. Min. Magic Jet - ustwione pionowo.
    reduktor Tomasetto
    silnik masz 1.6, ile ma 105,115 km? Jeżeli powyżej 100 to nie daj sobie wciśnąć Tomasetto, weź zavoli N zapas spory koszt niewiele większy.

    Chyba, że jesteś fanem wysokich (6000+) obrotów to szybsze wtryski by się przydały i lepszy reduktor.
    To jak się jeździ nie ma znaczenia, zakładając instalacje powinno się założyć odpowiednią, a nie dobierać do stylu jazdy - bo tak tylko będziesz jeździł do gazowników non stop. Albo się coś powinno robić dobrze albo wcale...

    I filtr fazy lotnej wymieniaj co 10 000 km.
    Lotnej można co 20 tyś, ale ciekłej co 10 tyś - jest na pierwszej linii frontu, zbiera całą masę syfu z baku, gazu i dystrubutora -dużo opiłków itp. - koszt niewielki 5-10zł.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Szczerze akurat w tym aucie w którym mam tą instalację to było pierwsze auto z sekwencją i zawierzyłem instalatorowi (który jest moim znajomym). Sam później doszedłem do tego, że reduktor i wtryski mogły by być lepsze.

    Cytat Napisał cvallo2
    valteki raczej sobie odpuść chyba, że chcesz po jakichś 20 tyś regulować lub wymieniać wtryski - jedynie koszt ich niski
    Mam już zrobione na tej instalacji ponad 20 tys. i jest ok. Więc pewnie też zależy jak się użytkuje. Jedynie to przy naprawdę wysokich obrotach (tych ponad 6000) wtryski były ciągle otwarte (trzeba by było zmniejszyć mnożnik), ale przymknąłem na to oko.
    Nie kręcę tak wysoko silnika, a mnożnik ma na granicy wartości poprawnych więc nawet lepiej jak taki wtrysk nawet dłużej jest otwarty niż powinien.

    Cytat Napisał cvallo2
    ile ma 105,115 km
    103. Sam też później myślałem o Zavoli, ale zrobiłem testy i z wykresy w normach się mieściły. Więc odpuściłem.

    Cytat Napisał cvallo2
    bo tak tylko będziesz jeździł do gazowników non stop
    Akurat co do mnie to byłem tylko raz... kupić sobie nowe filterki. A diagnostykę robię sobie sam i jak narazie instalacja spisuje się ok.

    Fakt taki, że był polecał taki zestaw o jakim mówisz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2010
    Skąd
    lubel/mazow
    Postów
    6
    Auto
    Mazda 626
    Mam już zrobione na tej instalacji ponad 20 tys. i jest ok. Więc pewnie też zależy jak się użytkuje.
    Masz czerwone one są bardziej odporne na syf...Raczej wydaje mi się nie jak się użytkuje, a ile się jeździ - bo przy większym przebiegu tankuje się na różnych stacjach - raz z lepszym gazem raz z gorzsym

    Sam też później myślałem o Zavoli, ale zrobiłem testy i z wykresy w normach się mieściły. Więc odpuściłem.
    Jeżeli nie masz dużych spadków ciśnienia to ok, ale prawdopodobne że jego trwałość będzie trochę mniejsza.

    No ale życzę szerokiej drogi

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Akurat przebiegi robię standardowe, około 25kkm na rok.
    Co do tankowania, praktycznie w 90% tankuje na jednej stacji. Reklamy jej robić nie będę, ale jest to znana stacja.
    Wymieniałem filtry (obydwa) i były mało zabrudzone. Na fazie ciekłej praktycznie na ściance zaraz na wlocie nie było nic. Aż się zdziwiłem.

    Cytat Napisał cvallo2
    Jeżeli nie masz dużych spadków ciśnienia to ok, ale prawdopodobne że jego trwałość będzie trochę mniejsza.
    Trochę czasów i nerwów zmarnowałem. Jeździłem, testowałem. Wyniki mieściły się w normie, ale chciałem lepiej. Później odpuściłem, jak się zepsuje to się wsadzi coś lepszego

    Bynajmniej dołożony mam wariator i +3 stopnie na kącie. Z ciekawości, masz może też coś takiego? Ile stopni?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Kielce
    Postów
    128
    Auto
    AR 166 2.4jtd '04 Marea W 1.8 Marea S 154KM
    wg. mojej wiedzy nowe VALTEKi nie są złe (chodzi o typ 34, a nie 30... ). Dorównują matrixom ale i cena nie jest mała...
    Reduktor lepiej dopłacić i mieć ZAVOLI... sam mam ZETA N i jest ok... (obsługuje nie 150KM jak piszą na aukcjach, tylko 144... ale KW !).


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.6 jaka instalacja gazowa

fiat stilo 1.6 gaz

gaz do stilo 1.6

jaki gaz do stilo 1.6

ile kosztuje gaz do stilo

lpg do stilo

stilo lpg

fiat stilo 1 6 gaz

stilo 1.6 gaz

stilo 1.6 lpg

ile kosztuje instalacja gazowa do stilo

ile kosztuje instalacja gazowa do fiata stilo

koszt instalacji gazowej do fiata stilo

gaz do stilo

fiat stilo 1.6 16v gaz

stilo 1.6 na gaz

jaka instalacja lpg do stilo

stilo 1 6 lpg

fiat stilo jaki gaz

stilo 1.6 16v gaz

stilo do zagazowaniastilo gazjaka instalacja gazowa do stilo 1.6 16vcena inst.gaz do fiata stilo 1.6 16vfiat stilo 1.6 instalacja gaz
http://www.iparts.pl