Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2011
    Skąd
    małopolska - Chrzanów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto 1.1 SX 8V 3D 1996

    Lightbulb Którą generację instalacji gazowej wybrać do specjalistycznego zastosowania w fiacie?

    Cześć. Jaką generację instalacji gazową wybrać do specjalistycznej wersji Punto 1.1 55KM 8V SPI (monowtrysk) na metalowym kolektorze ssącym która będzie przerobiona na bicie rekordów ecodrive (najniższego spalania)?

    Przy założeniu:
    - auto w tej chwili kosztuje ok. 1800 PLN, nie ma sensu kupywać zbyt drogiej instalacji
    - autem pojeżdżę 4 lata, po tym sprzedaję lub na złom
    - instalacja ma odpalać na gazie (sekwencja IV generacji podobno nie opali na gazie i jeszcze na tej najtańszej sekwencji mało-firmowa listwa wtryskowa padnie raczej napewno po ok. 15000 km)
    - kompletnie nie zależy mi na osiągach auto, prędkości maksymalne 80-100 km/h
    - sam grzebię w regulacji gazu po jej zainstalowaniu jeśli coś mi nie będzie odpowiadało (albo kręcę śrubami registra i na wężu w I generacji albo podpinam laptopa pod interfejs w II generacji)
    - interesuje mnie opcja cut-off (wiem jest w II w niektórych komputerach - jakich? Zamknięcie kroku silnika krokowego na 100% i obnizenie na minimum poziomu obrotów). Ale I generacja też powinna mi odcinać dopływ gazu na podstawie zmiany podcisnienia kiedy obroty motoru > 1600 i brak wciśnięcia pedału przyspieszenia - czy tak jest rzeczywiście?
    - Czy w II generacji obniżę obroty jałowe pracy silnika na LPG do 500-600 obr/min?
    - Praktycznie IV generacja sekwencyjna obniża spalanie o ok. 0.5l LPG/100 km. Ale to samo powinienem osiągnąć I generacją, czy tak jest w praktyce?


    Ps. jeździłem na wszystkich generacjach LPG, nic mnie nie przeraża ani tym bardziej straszy, wady usuwam w trakcie eksploatacji wozu
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 05-12-2011 o 08:01



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Do tego silnika spokoj ie wystarczy zwykła instalacja II generacji, do monowtrysku zakładanie sekwencji chyba mija sie z celem, poza tym chyba nie jest takie proste.
    Na instalacji II gen. spokojnie będziesz mógł bić te rekordy jeśli odpowiednio ją wyregulujesz
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przy tym silniku instalacja II generacji Ci wystarczy. To jest silnik z monowtryskiem, sondą lambda, czujnikiem położenia przepustnicy, czujnikiem temperatury silnika i map sensorem.


    Cytat Napisał puni Zobacz post
    - auto w tej chwili kosztuje ok. 1800 PLN, nie ma sensu kupywać zbyt drogiej instalacji
    - autem pojeżdżę 4 lata, po tym sprzedaję lub na złom
    To myślę jak wyżej napisałem, II generacja gazu. Z tym, że za nią zapłacisz (za nową) około 1200zł. Możesz próbować szukać używanych instalacji, ale wpierw udaj się do jakiegoś warsztatu i spytaj się czy założą. Butla musi mieć ważną homologację, jak nie ma to trzeba zwrócić się do producenta. Wydają za około 50zł nową homologację (oczywiście z datą krótszą o okres, który minął od daty jej produkcji). Przy takich przekładach przewody są montowane nowe. Więc tutaj może coś przyoszczędzisz jak tylko 4 lata chcesz jeździć.



    Cytat Napisał puni Zobacz post
    - instalacja ma odpalać na gazie (sekwencja IV generacji podobno nie opali na gazie i jeszcze na tej najtańszej sekwencji mało-firmowa listwa wtryskowa padnie raczej napewno po ok. 15000 km)
    Nie ma sensu ładować IV generacji do tego silnika. Spokojnie II wystarczy. Przy IV idzie odpalić na gazie, zależy to od sterownika. Ja mam STAG4 i muszę przytrzymać guzik od przełącznika PB/LPG i jednocześnie przekręcić na zapłon i odpalić. Wtedy odpalę na gazie. Jednak nie jest to polecany zabieg.
    Reduktor, aby pracował sprawnie musi osiągnąć pewną temperaturę. Inaczej będzie dochodziło nawet do jego zamrażania. Silnik będzie pracował, ale odbijać się to będzie na jego kondycji.


    Cytat Napisał puni Zobacz post
    - kompletnie nie zależy mi na osiągach auto, prędkości maksymalne 80-100 km/h
    Złe podejście Auto ma jeździć jak na benzynie

    Cytat Napisał puni Zobacz post
    - interesuje mnie opcja cut-off (wiem jest w II w niektórych komputerach - jakich? Zamknięcie kroku silnika krokowego na 100% i obnizenie na minimum poziomu obrotów). Ale I generacja też powinna mi odcinać dopływ gazu na podstawie zmiany podcisnienia kiedy obroty motoru > 1600 i brak wciśnięcia pedału przyspieszenia - czy tak jest rzeczywiście?
    Musiałbyś z monterem porozmawiać czy w II generacji Ci tak podłączy. W IV to nie problem, w II zdaje mi się, trzeba ciut pokombinować.


    Cytat Napisał puni Zobacz post
    Czy w II generacji obniżę obroty jałowe pracy silnika na LPG do 500-600 obr/min?
    To nie są prawidłowe obroty na biegu jałowym. To jest nawet zła wartość, za niska. Powinny oscylować w granicach 850 +- 50 obrotów/minutę.

    Cytat Napisał puni Zobacz post
    Praktycznie IV generacja sekwencyjna obniża spalanie o ok. 0.5l LPG/100 km. Ale to samo powinienem osiągnąć I generacją, czy tak jest w praktyce?
    IV generacje jest precyzyjniejsza, tutaj już masz wtryski, większa integracja z ECU silnika. Przy II generacji masz instalację mieszalnikową, mniej precyzyjną.

    Dla przykładu w Lybrze mam sekwencję i to co komputer pokaże tyle mi spali. W Uno miałem II generacji i miałem mały narzut, ale nieduży.

    Nie bierzesz też pod uwagę, że auto poruszające się na małym dystansie spali więcej. Niedogrzany silnik, krótkie trasy to nie służy LPG.
    Ile chcesz rocznie robić kilometrów?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2011
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    42
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Brava 1,4S
    A sekwencje można założyć do wtrysku jednopunktowego?
    Ja się jeszcze z tym nie spodkałem.
    Co ma sterować poszczególnymi wtryskiwaczami , odpowiedzialnymi za odpowiedni cylinder?
    Bo przy wielowtrysku to ja wiem
    A do jednopunkta to coś wymyśliłem.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał marek777 Zobacz post
    A sekwencje można założyć do wtrysku jednopunktowego?
    STAG 300 opcja "full group" i wio na monowtrysku Taka instalka jest o jakieś 25% droższa ze względu na konieczność zastosowania lepszych wtryskiwaczy gazu.
    Pracą wszystkich na raz wtryskiwaczy steruje wtrysk benzyny.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2011
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    42
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Brava 1,4S
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Pracą wszystkich na raz wtryskiwaczy steruje wtrysk benzyny.
    To troche bez sensu, szkoda marnować trzy wtryski gazu, tylko co czwarty bedzie trafiał prawidłowo do komory cylindra po przez otwarty zawór sący.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    To chyba nie do końca tak jest. To wówczas działa podobnie jak SPI, czyli wtrysk nie jest przy zaworze, tylko gdzieś bliżej środka kolektora. No i zaleta taka, że jednak komputer benzynowy ma coś do gadania i wskazania sondy lambda są jakoś interpretowane.


 

Podobne tematy

  1. Którą wersję Grande Punto wybrać?
    Napisany przez Kazik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 11-12-2013, 22:22
  2. miska olejowa 1.2 - którą wybrać ?
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-08-2010, 21:10
  3. schemat instalacji elektrycznej
    Napisany przez elrom na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-08-2010, 04:16
  4. Brava 1.2 16V-szukam sprawdzonej instalacji gazowej. OLSZTYN
    Napisany przez kfjk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-07-2010, 07:40
  5. [skrzynia biegów] którą linkę do sprzęgła wybrać?
    Napisany przez mic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-04-2009, 03:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stag 4 jaka to generacja

ile kosztuje instalacja gazowa do grande punto

instalacja gazowa do punto 1.1

jaka instalacja gazowa do fiata grande punto

instalacja gazowa fiat punto 1.1

jak podlaczyc kable instalacji gazu fiat punto 1.1

jaka instalacja gazowa do grande punto 1.4 8v

instalacja elektryczna lpg ii generacji fiat brava

instalacje lpg 2 generacji fiat brava 1.4

Fiat uno schemat instelacj gazowej

jaka instalacja gazowa do grande punto

fiat punto jaka instalacja gazowa

monowtrysk sekwencjajaka instalacja gazowa do fiata punto iijaka instalacja lpg do punto 1.1jaka instalacja gazowa do punto 1.1jaka instalacja gazowa punto 2jaka instalacja gazowa fiat unoschemat prostej instalacji lpg ii generacjifiat grande punto a instalacja gazowa 4 generacji

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl