Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 41 z 41

Temat: Gaz  

  1. #31
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Niby się mówi, że gaz jest suchy i wypala zawory, ale to taka mała jednak bajka (moim zdaniem). Benzyna w końcu co robi z olejem? Zmywa go idealnie. A wtryski raczej nie mają po co być smarowane (same gniazda i "grzybki" wtrysków). Kiedyś był problem z spalaniem stukowym, który może wypalać gniazda lub wtryski, ale to przy zastosowaniu zbyt nisko oktanowej benzyny w aucie. A LPG ma ponad 100 oktanów więc jest lepsza niż 98 oktanowa benzyna pod tym względem. Kiedyś, aby uniknąć spalania stukowego dolewało się różne środki w celu poprawy liczby oktanowej, ale dzisiaj to już przeszłość.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A od czego jest odma olejowa między przepustnicą, a pokrywą zaworów?
    Tak dla jaj ją montują czy pełni rolę smarowania? Mieszanka gazu i powietrza oparów oleju nie rozpuści w takim stopniu jak benzyna.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #33
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie czaję.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no moze i ty masz rację

  6. #35
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Nie czaję.
    Ja niestety tez nie.

    Tak jak pisałem wcześniej, do porozumienia nigdy nie dojdziemy i ten temat nie będzie miał końca, będziemy tu pisać latami
    Ale to jest z jednej strony dobre, bo ten temat nigdy nie zginie

    Ja tylko pozwolę sobie zacytować pewnego kolegę z forum TTT, który odniósł sie do sekwencji.

    "To już nie mikser, rządzi się algorytmami jak wtrysk PB, stale monitorowany i korygowany jest skład mieszanki, czasy jazdy "na ubogo" i wypalania gniazd zaworowych idą w zapomnienie ..."
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a taki niuans:

    Temperatura spalania gazu jest wyższa niz temperatura spalania benzyny, stąd np. częste zjawisko wypalania gniazd zaworowych w silnikach
    ?

  8. #37
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    boch masz absolutną racje, ale.... dzieje sie to tylko dlatego iz ludzie na LPG kręcą auta do wysokich obrotów i przeważnie na zimnym silniku.
    Dlatego jestem zawsze zdania, ze nie gaz tu jest winien tylko instalacja jaka mamy w aucie i sposób jej użytkowania. Nie wiem czy wiesz, ale w sekwencji istnieje możliwość ustawienia w którym momencie w górnej partii obrotów ma sie przełączyć na Pb (dużo ludzi o tym nie wie), np tak jak ja miałem w tipo 2,0 16V, ze po przekroczeniu 5000obr. przełączał sie na Pb żeby nie niszczyć silnika (wysoka temp. spalania) jak zeszedł poniżej wracał na zasilanie LPG. W takim przypadku niema mowy o wypalaniu zaworów i niszczeniu silnika,
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  9. #38
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    (...)ze po przekroczeniu 5000obr. przełączał sie na Pb żeby nie niszczyć silnika (wysoka temp. spalania) jak zeszedł poniżej wracał na zasilanie LPG. W takim przypadku niema mowy o wypalaniu zaworów i niszczeniu silnika,
    Dokładnie kolego. Niestety w wielu serwisach montażowych o tym nie wiedzą i nie ostawiają tego parametru. Osobiście spotkałem tylko jeden taki serwis który poinformował mnie że takie coś zrobili. Ciekawe prawda.....
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  10. #39
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ali niestety tak jest z naszymi fachowcami, a potem powstają mity, ze gaz to zło, ze coś tam coś tam, a ja cały czas mówię znajomym i w ogóle, ze to nie wina LPG tylko złej obsługi i złego użytkowania.
    Jako ciekawostkę dodam, ze na dolnych obrotach tez sie ustawia coś takiego, np, ja miałem ustawione, ze poniżej 600obr. przełączał sie na Pb, ma to na celu podobno zapobiec zgaśnięciu silnika.
    Dlatego powtarzam, ze dobrze ustawiona i wyregulowana sekwencja i nawet nie wiemy, ze mamy LPG (chyba, ze na stacji)
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  11. #40
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dla tych którzy zapoznali się z softem do regulacju gazu, to właściwie żadna nowość. w sofcie ESGI do regulacji sekwencji jest taka zakładka jak "przełącznik". ustawień górnego limitu faktycznie raczej się nie przestrzega, bo nikt pewnie nie przypuszcza, że klient zakłądający gaz będzie chciał zrywać asfalt.
    co do gaziarzy, przydarzyła mi się dość zabawna historia. otóż swego czasu w lokalnej rozgłośni radiowej dość ostro reklamowała się pewna firma zakłądająca gaz. postanowiłem sprawdzić ich umiejętności a przy okazji wyjaśnić kwestię zagadkowego gaśnięcia auta po wcięsnięciu sprzęgła. po przybyciu na teren warsztatu, dwóch miłych panów zapytało w czym rzecz, po czy poprosiło o otwarcie klapy. zerkneli pod maskę po czym jeden z nich stwierdził, że to nie jest sekwencja. pokazałem mu gdzie jest listwa wtryskowa i komputer gazowy i koleś dał się przekonać, że to jednak sekwencja. udałem, że mam ważny międzynarodowy telefon i pojechałem w.izdu.

  12. #41
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    w sofcie ESGI do regulacji sekwencji jest taka zakładka jak "przełącznik". ustawień górnego limitu faktycznie raczej się nie przestrzega, bo nikt pewnie nie przypuszcza, że klient zakłądający gaz będzie chciał zrywać asfalt.
    Tak dokładnie. W sekwencji można obecnie ostawić wręcz wszystko co chcemy.
    W I i II gen jest tego nie wiele....Wiadomo,jest to bardzo prosta konstrukcja. Aczkolwiek nie można nazwać tego wadą. Dlaczego??
    - aby zapobiec tzw wypalaniu, ustawiamy iglice na np 3.5 tyś obr. Mamy 100 % pewność że nie przełączy nam się przy lekkim dodaniu gazu. Możemy spokojnie popylać na PB do czasu aż stwierdzimy że silnik jest już dostatecznie "rozgrzany".
    - prostota konstrukcji daje nam większą ingerencję w samodzielna diagnozę oraz naprawę.
    - prostota konstrukcji nie pociąga zbytnio finansowo w częściach zamiennych
    - regulacja gazu po naprawie np reduktora, nie wymaga konfiguracji elektronicznej (wystarczy lekko pokręcić na jałowym)
    - możliwość samodzielnego napisania softu. (wystarczy postępować w/g instrukcji) W sekwencji trzeba już co nieco wiedzieć o gazie i terminach.

    Wypisywać dalej ??
    Powiem szczerze, że bardzo wk*&w@a mnie, kiedy czytam posty gostka z sekwencja, który kombinuje jak tu zrobić aby szybciej skoczyło na LPG. Wiadomo, paliwko idzie w górę !!! a ja się pytam !!!?? Na jaki h*& kupował takie auto ??!!? Rynek jest przecież b.duży !!!
    Gips-Bud , usługi budowlane.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Gaz do bravo
    Napisany przez dyz1o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-04-2010, 00:16
  2. Siena 1.6 gaz problem
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-04-2010, 17:15
  3. Gasnie po przelaczeniu na Gaz
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-11-2009, 18:34
  4. gaz w sienie
    Napisany przez forteca35 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 30-10-2008, 17:13
  5. problem, brava 1,4 +gaz;
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-03-2008, 15:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy podrosnie cena gazu

czy oplaca sie przerabiac punto 2 na gaz

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl