Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    8
    Auto
    Delta 1,6

    [1.6 16V +BLOS] Ogromne spalanie

    Witajcie drodzy towarzysze

    Jestem właścicielem Lancii Delty z popularnym wśród Fiatowców silnikiem - 1.6 16V 103KM. Posiadam instalacje gazową z BLOSem. W mieście przeraża mnie spalanie tego wynalazku - ostatnio w zimie 17,5 litra!!! Fakt, że jezdzilem wolno i sporo stałem w korkach, ale taki wynik to chyba przesada.
    Blosa regulowałem wg wskazań sondy - na wolnych obrotach pokazuje ok 0,5V a na wysokich 0,3V.
    Czy może mi ktoś napisać jak poprawnie wyregulować to ustrojstwo i co ewentualnie może być przyczyną takiego ogromnego zapotrzebowania na paliwo? Dodam, że na wakacjach robiłem długą trasę i spalanie wyszło 8l/100km, czyli przyzwoite.

    Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    kto ci powiedział że reguluje cię gaz z wskazań sondy??? . jedź do gazownika i ustawi ci to za 20 zł i po kłopocie podejrzewam że nie masz sprzętu do takiej regulacji

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    8
    Auto
    Delta 1,6
    W zasadzie każdy gazownik reguluje tylko i wyłącznie na postawie wskazań sondy.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Paweu87, ty jesteś pewny że sonda lambda ma coś wspólnego z gazem?? gazownicy wkładają czujkę do wydechu i na podstawie składu mieszanki ustanawiają gaz. jedź do porządnego gazownika.
    sonda jest odpowiedzialna za pracę silnika na benzynie na gazie nie ma ona nic wspólnego z pracą silnika

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    8
    Auto
    Delta 1,6
    Sonda ma bardzo dużo wspólnego z gazem - wszystkie instalacje z komputerem gazu i mające silnik krokowy działają na podstawie wskazań sondy. U mnie nie ma krokowca, jest blos i sonda służy jedynie jako wskaźnik składu mieszanki. Ale mniejsza o to. Chciałbym aby wypowiedziała się osoba, która ma blosa i wie conieco o jego regulacji.
    To, że gazownik powinien regulować przy pomocy analizatora spalin, to wiem, ale większość podpina się pod komputer gazowy i reguluje na podstawie wskazań sondy.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja posiadam blosa w sienie
    nie posiadam zadnego komputera ani nic tylko emulator wtrysków i emulator sondy lambda a reguluje na słuch i na oko - jak regulował mi gazownik na cyferki z analizatora to samochó stracił moc i ciut wiecej palił - wiec sam regulowałem eksperymentowałem i sobie sam ustawiam na słuch na oko max w zimie spalił mi 12,5l/100km w lato min 7,5l/100km tu wszystko zalezy od tego jak kto sie posługuje pedałem gazu jak cisne po 5k rpm to i nawet do 14l dochodzi ale szanuje silnik i nie przeciagam go
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    8
    Auto
    Delta 1,6
    Wow, silnik jak u mnie a pali malutko.
    A jak ustawiłeś parownik? Rozkręciłeś całkiem, tak jak podaje instrukcja, czy co?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Żeby dobrze ustawić BLOSa musisz jednak się wybrać na jakiś analizator spalin.
    Wtedy podpinasz się i kręcisz śrubą na reduktorze, tak aby uzyskać największą wartość CO2, ale najmniejszą CO. Regulację rób przy obrotach 2500-3000.
    Nie rób tego na biegu jałowym. W końcu nie jeździsz na nim.

    Chociaż uważam, że do tego silnika tylko i wyłącznie powinno się montować sekwencję. Nie jest ona już taka droga, a sprawa o wiele mniej problemów przy zachowaniu spalania i mocy jak na benzynie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. [spalanie] Ile spala CC 900 w cyklu miejskim?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2009, 22:10
  4. spalanie bravo 1.4
    Napisany przez lukasz84m5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-02-2009, 16:14
  5. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 02:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

blos spalanie

blos a spalanie

fiat siena 1.6 16v blos

spalanie na blosie

blos duze spalanie

fiat siena 1.6 spalanie

blos spalanie gazu

siena 1.6 16v spalanie lpg

blos

blos do i.s

fiat siena 1.6 blos

blos fiat

fiat siena 1 6 16v spalanie

siena duze spalanie

lancia delta 94 1.6 75km spalanie

duze spalanie na blosie

na blosie wiecej pali

siena 1.6 duze spalanie

jak ustawic gaz siena 1.6fiat siena 16 16v gaz spakanie
http://www.iparts.pl