Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2005

    Kupno Bravo-jaki silnik?

    Witam. Planuję zakup Bravo(lub jeśli trafi się okazja Volvo S40/V50 ) i pytanie jaki silnik jest najlepszym wyborem dla tego samochodu. Robię około 10kkm(miesięcznie około 600km z czego 40% to jazda miejska+wakacyjne wypady) rocznie więc chyba lepszym wyborem będzie benzyna niż Diesel choć wielu znajomych poleca mi 1.9 120 i do miasta i w razie jakiejś trasy ale chcę poznać Waszą opinie co bardziej się opłaca. Z góry dziękuje za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    45
    Postów
    43
    Auto
    bravo II 1.4 16V / mercedes W168 1.7CDI
    Rocznik
    2013 / 2004
    to szukaj T-jeta.

    ja robie ok 25tys rocznie i mam zwykłego 1.4 90KM. Nie jest to potwór ale tani w eksploatacji, na trasie spokojnie z 6,5l. A że ja mam powyżej 40stki... to już jeżdżę statecznie
    www.poszukiwawcza.pl

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Na Twoim miejscu kupiłbym tjeta, poza miastem potrafi też względnie mało spalić, a jak potrzeba depnąć to idzie. Tylko uważaj na słynną skrzynię M20/M32, bo tylko w tjetach je montowali.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Temat przeniosłem do odpowiedniego działu.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2005
    A jak rozpoznać jaka jest Oplowska a jaka Fiatowska(o ile taka była w T-Jetach), po położeniu wstecznego?(fiaty chyba mają w dół a Opel w góre)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2015
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    35
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 150 Sport
    Rocznik
    03.2008
    Tylko benzyna przy takich przebiegach, tjet najlepiej, ewentualnie 1.4 16v ale z dynamika kiepsko mam stilo z tym silnikiem 300 kilo lżejsze a przy wyprzedzaniu śmierć w oczach.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Luk353 Zobacz post
    mam stilo z tym silnikiem 300 kilo lżejsze
    Nie przesadzaj, Stilo waży 1090 - 1450 kg, Bravo II 1.4 tjet 120KM ~1260kg, wersja wolnossąca pewnie trochę mniej.
    Niemniej jednak 90-cio konnym benzyniakiem nie przyspiesza się jakoś rewelacyjnie, tjetem jest dużo lepiej.

    Cytat Napisał Pomelo Zobacz post
    A jak rozpoznać jaka jest Oplowska a jaka Fiatowska(o ile taka była w T-Jetach), po położeniu wstecznego?(fiaty chyba mają w dół a Opel w góre)
    Jeśli chodzi o Bravo II to oplowska skrzynia była tylko w tjetach, wsteczny obok jedynki. Jednak niektóre fiatowskie 6-cio biegówki też miały wsteczny obok jedynki, co nie ułatwia sprawy.
    Najlepiej zajrzeć pod maskę, oplowska skrzynia jest dużo krótsza od fiatowskiej, nawet tej 5-cio biegowej.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 KM
    Rocznik
    2007
    Kup auto w dobrym stanie i niskim przebiegiem. Wszystkie silniki w bravo są dobre ( bez wyjątku), chyba że mają kosmiczny przebieg. Przejedź się i zobacz czy ci mocy wystarczy. Jednym 90 km wystarcza , dla drugiego 140 tj mało. Pamiętaj ze fiat ma zawodną elektronikę i zastanów się czy wszystkie gadżety są ci potrzebne.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2005
    Chciałem by było wyposażone w Blue&Me lecz kolega mi powiedział ze Bluetooth w tym systemie służy tylko do połączeń a nie tez do muzyki,czy to prawda? Generalnie to chce klimatyzację i to jest chyba jedyny wymóg co do bajerów(a czy manualna czy Climatronik to już chyba jedno)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 T-jet 120 KM
    Rocznik
    2010
    Klimę to ma praktycznie każdy bravcio. Ale lepsza manualna, bo klimatronik się lubi zepsuć (aktywatory), a potem trzeba całą deskę rozdzielczą rozbierać żeby naprawiać, poczytaj sobie o tym. Doradzam wziąć T-jeta, moc to już jak uważasz, czy 120 czy 150. Ja na poczatku szukałem 150 konny, ale po dłuższych poszukiwaniach znalazłem zadbany krajowy 120 z niskim przebiegiem. Jestem z niego zadowolony jak do tej pory

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2005
    qndziu a jechałeś jakąś dłuższą trasę swoim Bravo? Pytam bo chce wiedzieć jak z spalaniem. Co do T-Jeta to raczej szukałbym 120 konnej wersji bo jest mniej wysilona więc chyba też i mniej awaryjna,choć ogólnie T-Jet jest chwalony za trwałość jako jeden z lepszych downsizingowych silników.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    26
    Postów
    85
    Auto
    Daewoo Lanos 1.5 16V
    Rocznik
    2000
    Faktycznie, 20KM realnej różnicy + dodatkowe usprawnienia silnika.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 T-jet 120 KM
    Rocznik
    2010
    Jechałem nim po zakupie aż spod Poznania i ze 2 razy do Krakowa. Mnie taka moc wystarcza, fajnie się nim wg mnie jeździ, jak trzeba wyprzedzić to spokojnie się to robi. Najważniejsze jednak żebyś znalazł zadbany egzemplarz, bo jak trafisz na złom, to czy 120 czy 150 konny to będziesz klął. Co do spalania, to zależy jak jeździsz, mnie z normalnej jazdy (nie emeryckiej) mieszanej na 2000 km wyszło koło 6,8 l/100km wg dystrybutora.
    Ostatnio edytowane przez qndziu ; 19-02-2016 o 19:43

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    39
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet 150KM Sport
    Rocznik
    2009
    A co jeszcze byście powiedzieli o Dieslach? Ja podobnie jak autor tematu dystanse pokonuje i szukam aktualnie 1.4 150 najchętniej w wersji/ z pakietem sport w benzynie / +LPG. Jednak co chwila diesle się przewijają a benzyniaków mniej widnieje w ofertach.
    Jak to widzicie? Oraz jak to jest z tą klimatyzacją automatyczną (climatronikiem) jest jakiś taki awaryjny faktycznie - jakieś duże koszta naprawy?


 

Podobne tematy

  1. Kupno prostownika - jaki?
    Napisany przez nike166 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 19-10-2014, 21:14
  2. Bravo jaki silnik?
    Napisany przez shimmi na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 30-03-2014, 19:55
  3. Kupno bravo
    Napisany przez seba na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-04-2011, 08:51
  4. [silnik] Jaki silnik zamiast 1.4 12v Plug & Play
    Napisany przez Banas921 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-03-2011, 00:33
  5. [silnik] Jaki olej do Bravo?
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-10-2010, 21:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl