Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2013
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    będzie Bravo
    Rocznik
    2000

    Question Bravo I (1.6 1.8. 2.0 HGT)?

    Podłączę się.
    Przed chwilą sprzedałem nudne E36 1.8is (136KM) i poszukuję innego auta. Włoszkę...
    Również zastanawiam się nad Bravo I/AR 145.

    Pod uwagę biorę raczej silniki benzynowe(+LPG), na drugim miejscu JTD.
    Kupię z LPG, lub założę po kupnie.
    Głównie jazda po mieście, czasem wycieczka do innego miasta.

    Chciałbym, żebyście mi doradzili, co i w ogóle czy będzie tańsze w utrzymaniu?
    Czy poniższe silniki 2.0 są awaryjne (panewki)?
    Czy jest możliwe, by trafić w zadbany egzemplarz mocniejszych wersji?
    Który silnik będzie kompromisem osiągi/utrzymanie?
    Czy utrzymanie HGT jest ciężko utrzymać nadal?

    145
    1.6 TS (120KM)
    2.0 TS (150KM)

    Bravo I
    1.6 (103KM)
    1.8 (113KM)
    2.0 HGT (154KM)

    Z góry dzięki za odpowiedź.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Porter3 Zobacz post
    Czy jest możliwe, by trafić w zadbany egzemplarz mocniejszych wersji?
    Z tym będziesz miał największy problem bo większość tego co jest na rynku to zajechane trupy..

    Cytat Napisał Porter3 Zobacz post
    Który silnik będzie kompromisem osiągi/utrzymanie?
    Napisze tak bo mam, chociaż pewnie zdania będą też inne - bierz 1.8. Tańszy serwis, mało awaryjna elektronika (zmorą 1.6 są padające wiązki kablowe) i osprzęt.. Generalnie zrobiłem autem już ponad 40tyś i co do awaryjności jednostki powiem tak - ani razu mnie nie zawiodła a ma już na liczniku 270tyś.. Nie ma takiego kopnięcia jak 2.0, nie ma takiego dźwięku (w końcu tylko 4 tłoki) ale za to też mniej pali.. Z gazem w 10 litrach się zmieścisz, stricte w mieście pewnie <11.. HGTa jednak pali więcej..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 24-05-2013 o 07:50
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2013
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    będzie Bravo
    Rocznik
    2000
    Odpuszczę HGT, poszukam jakiegoś 1.8.
    Zastanawia mnie jeszcze JTD, słyszałem, że jest dynamiczne. Nie jeździłem nigdy Dieslem, jak się ma sprawa po mieście + od czasu do czasy dłuższa trasa?
    Czy JTD będzie droższy w utrzymaniu(naprawy,wymiany) od takiego 1.8 ?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Bravo I (1.6 1.8. 2.0 HGT)?

    Jtd to tak naprawde chyba najlepsze silniki we fiacie.. Dynamiczne i oszczędne. To już od Ciebie zależy czego oczekujesz. Przyjeło się że JTD lepsze jest na trasy chociaż to trochę przesąd chyba

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: Bravo I (1.6 1.8. 2.0 HGT)?

    Omijaj silniki TS - to na pewno. W wypadku HGT wystarczy po zakupie profilaktycznie włożyć nowe panewki i problem trwałości znika. Sam silnik moim zdaniem bardzo fajny. Jako alternatywa 1,8. Mniejsze moim zdaniem są zbyt słabe do tego auta.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    W wypadku HGT wystarczy po zakupie profilaktycznie włożyć nowe panewki i problem trwałości znika
    To fakt, że panewki to główny problem 2.0.. Tyle, że niestety lubi wypić i często części są droższe.. Serwis głupiego rozrządu to problem bo silnik trzeba opuszczać..

    I jeszcze jedno - 1.8 wcale na rynku dużo nie ma, a drugie to dodam, że 1.8 jest b. podobny do 2.0 w budowie - w zasadzie silnik wygląda tak samo tylko oskubany z jednego tłoka Nie mniej w 1.8 problemu z panewkami takiego nie ma..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 24-05-2013 o 07:53
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: Bravo I (1.6 1.8. 2.0 HGT)?

    Skoro do auta i tak idzie LPG to zużycie paliwa staje się drugorzędne. Koszta serwisu każdy musi sobie policzyć sam. W każdym razie 1,8 i 2,0 to moim zdaniem jedyne sensowne silniki do tego auta jeśli szukamy choć odrobiny osiągów. Jeśli liczy się tylko ekonomia to 1,6. Na temat diesla się nie wypowiadam bo nie miałem, nie mam i mam nadzieję, że nie będę musiał mieć.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Jeśli liczy się tylko ekonomia to 1,6
    Przypominam, że często 1.6 pali więcej od 1.8 - gdzie tu ekonomia?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: Bravo I (1.6 1.8. 2.0 HGT)?

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Przypominam, że często 1.6 pali więcej od 1.8 - gdzie tu ekonomia?
    Stojąc w korku najmniej spali najmniejszy silnik. Na trasie już niekoniecznie.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Stojąc w korku najmniej spali najmniejszy silnik. Na trasie już niekoniecznie.
    Nie rozumiem dygresji.. Jak czytam ile ludziom 1.6 pali to tylko uśmiecham się w głębi duszy bo moje bravo nigdy tyle nie paliło, a jeździłem i w mieście i w trasie i w trasie mieszanej (od prawie 2ch lat).. Nie sądzę aby to była technika jazdy bo ja autem delikatnie to nie jeżdżę. Poza tym ostatnio pełno problemów z 1.6 na forum i to takich, których nie można jednoznacznie stwierdzić co jest winowajcą. Do tego utrudniona diagnostyka i już odechciewa mi się tego motoru chociaż np. kulturę pracy ma zdecydowanie lepszą od 1.8.

    A jeszcze odnośnie JTD.. 1.8 ma 113 koni wg. katalogu - JTD 110 i do tego znacznie niżej moment obrotowy i zupełnie inaczej rozłożony. Podejrzewam, że nie miałbym szans z Bravo JTD 110.. A przecież JTD można jeszcze trochę podrasować..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2013
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    będzie Bravo
    Rocznik
    2000
    Więc obstawiałbym 1.8 / JTD. Kolega miał Bravo w JTD i bardzo sobie chwalił-bardzo. Teraz pozostaje wybór, czy w ogóle chcę mieć diesla... Ale to już sam muszę sobie odpowiedzieć na pytanie...

    Panowie, ile trzeba zapłacić za zadbane i warte uwagi Bravo 1.8 / JTD '98-'01, bo ceny są przeróżne...


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brawo hgt

fiat bravo hgt 1.6

fiat bravo 2.0 hgt opinie

fiat bravo 1.8 czy 1.6

co lepsze bravo 1.8 czy 2.0

fiat bravo panewki

Fiat bravo gt vs hgt

bravo hgt 2.0 panewki

bravo 1 hgt

bravo jtd czy hgt

2.0 hgt do 1.6

bravo hgt a lpg

brava 1.8 panewki

bravo 2.0 hgt lpg

fiat bravo 2.0 hgt

silnik 1 8 z hgt

fiat bravo hgt lpg

panewki bravo hgt

fiatklubpolska.pl bravo-i-1-6-1-8-2-0-hgt-19455

fiat bravo 1.8 hgt

forum fiat bravo 1.8 gt czy 2.0 hgt

fiat bravo 1 1.6

bravo hgt forum

bravo 2.0 panewka

pinie fiat bravo 1.8hgt

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl