Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 52
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999

    brava 1.2 dla kobiety - czy warto ?

    Witam, chciałabym kupić sobie autko - będzie to moje pierwsze wozidełko - moje oczekiwania są bardzo niewygórowane. Autko ma być tanim ale w miarę możliwości bezpieczne tzn nie chciałabym żeby punkt zgniotu kończył się w bagażniku - wiadomo tanie w eksploatacji, jeśli chodzi o osiągi to auto ma jeździć nic więcej. Po kilkunastu godzinach spędzonych na pogłębianiu wiedzy z z mechaniki samochodowej - wyłoniłam 3 modele z których ostatecznie wybrałam fiata bravę w silniku 1.2 - tych samochodów w moim regionie - Gdańsk i okolice - jest bardzo mało będzie ciężko coś wybrać, kolejny problem to gdzie z takich samochodem pojechać na sprawdzenie - ASO zapewne ale czy to wystarczy? Czy mam odwiedzać kolejno elektryka blacharza itp z samochodem wartym 5 -6 tyś zł?
    Najwięcej osób posiadających ten silnik skarży się na problemy z alternatorem i silniczkiem krokowym - podobno taka naprawa to spory koszt - czy da się sprawdzić ten element przed zakupem auta i ocenić stan tych części?
    Oczywiście zdaje sobie sprawę że w 14 letnim aucie zawsze jest coś do roboty ale chciałabym się rocznie zmieścić w max 1000zł rocznie jeśli chodzi o naprawy plus osobno oczywiście eksploatacja olej filtry płyny hamulcowe i chłodnicze itp.
    Większość egzemplarzy ma nierzadko przebieg rzędu 160 tyś a czasem nawet 120 tyś km i to teoretycznie pierwszy właściciel ... Co wydaje się dość dziwne i mało prawdopodobne, liczę że taki samochód powinien mieć przy dobrych układach minimum 190 tyś - co o tym myślicie?
    Zapomniałam dodać że brava zostanie zagazowana zaraz po zakupie a i może też instalacja HHO.

    Jestem trochę przewrażliwiona bo facet mój kupił rok temu samochód 8 letni i prawdopodobnie handlarz wlał do niego wraz z olejem uszczelniacz i teraz rok po zakupie czeka nas naprawa która w najgorszym przypadku skończy się wymianą silnika i kosztem rzędu 4 tyś zł.

    Proszę o wypowiedz, nawet najzwyklejsza refleksja się przyda



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    109
    Auto
    Stilo 1,6+LPG
    Rocznik
    2002
    Pomyśl nad fiatem punto za 5-6 tys znajdzie się zadbanego punciaka pierwszej generacji.Części śmiesznie tanie np. alternator(porzadny zamiennik) 130zł.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999
    A jak to jest z tym silniczkiem krokowym? Na allegro ceny koło 200zł A ja widzę na forum jakieś wartości 800-1000zł?
    Punto II wchodziło w grę - ale Brava większa i przyjaźniejsza, a generalnie auto ma kosztować tak z 4,500zł w benzynie lub do 6 tyś z gazem.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie powiem złego na Bravo/Brava/Marea ale z doświadczenia wiem, że w tych autach czasem coś trzeba dłubać. Są to pierdoły, ale skoro chcesz taniego i bezproblemowego wozidła też bym myślał o punto. Będzie po prostu łatwiej znaleźć za tą kwotę dobry egzemplarz bo w bajki typu 120 tyś w 14 letnim aucie specjalnie bym nie wierzył.. Nawet 200tyś jest czasem wątpliwe. U mnie tak naprawdę np. się nic dziwnego nie dzieje, ale od czasu do czasu pewne sprawy muszę ogarniać. Są to elementy typowo eksploatacyjne ale co się dziwić skoro auto ma 280tyś przebiegu. Dajmy na to do zrobienia będą hamulce, zawieszenie przód i amortyzatory to już masz taką kwotę że można przysiąść. Szukał bym auta młodszego w lepszym stanie choć teoretycznie z półki niższej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999
    Ja jak najbardziej liczę się, że kupie auto raczej w benzynie za jakieś 4 tyś zł do tego instalacja gazowa 2 tyś zł plus właśnie ewentualne dodatki właśnie koło 1000zł jak coś w zawieszeniu hamulce itp- zależy co będzie trzeba robić to nowy nabytek i liczę się że coś trzeba tam wsadzić - ale na tym chciałabym skończyć i w następnym roku już max 1000 zł rocznie na naprawy i części do autka.

    Plan jest następujący, najpierw chciałabym pojechać zobaczyć autko u właściciela z zimnym silnikiem , popatrzeć odpalić posłuchać się przejechać jak będzie ok to do ASO na przegląd liczę się tu z kosztami rzędy 200-300zł jak dalej będzie w miarę ok to na forum dokopałam się mechaników którzy prowadzą "garaż oliwski" i podobno są lub byli w posiadaniu barvo więc liczę że też mi coś powiedzą. I jeśli wszystko będzie ok to gruntownie się zastanowić i ewentualnie kupić.

    Na oku mam 2 autka :
    Fiat Brava 2950.00 PLN. Wejherowo - otoMoto.pl
    fiat brava 1.2 16V bardzo dobry stan (3742917243) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    przy czym ten już jest od handlarza , a do niech zaufania nie mam ...
    Fiat Brava 1.2 SX 80KM KLIMA BEZ RDZY STAN B.DOBRY



    amortyzatory KYB 400zł plus robocizna 150zł
    tarcze z klackami 300zł plus robocizna z 150zł
    jakieś wahacze nowe przód 231zł plus robocizna z 150zł robocizna

    Daje nam niecały tyś za części i to nowe a używane połowa taniej jak nie 30% tej ceny.

    Więc chyba na start w tyś się zmieszczę jak trafie na dobry okaz, generalnie poproszę o wycene ewentualnych napraw.

    Ceny wzięłam z allegro i z forum tak mniej więcej.


    Tak sobie teraz myślę że takie gdybanie i wypisywanie ma się nijak, trzeba pojechać zobaczyć sprawdzić poprosić o wycene napraw i tyle i potem się zastanawiać czy warto. Czy dać sobie siana z tematem, generalnie za spokój psychiczny jestem wstanie bez problemu zainwestować te 400 zł... na ASO mechanika.
    Ostatnio edytowane przez Awangarda ; 29-11-2013 o 13:08

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    A jak to jest z tym silniczkiem krokowym? Na allegro ceny koło 200zł A ja widzę na forum jakieś wartości 800-1000zł?
    Nowy kosztuje koło 500zł, używany ze 200. Aczkolwiek problemy z wolnymi obrotami w tych autach niekoniecznie wynikają z tego, kiepscy mechanicy każą na ślepo wymieniać a potem się okazuje że 500 zł wyrzucone w błoto. Ogólnie rzecz bioracy silnik całkiem ok, może szału mocą nie robi ale z tego co piszesz - nie zależy Ci na tym. Jeśli chodzi o gaz - dobrze go znosi pod warunkiem dobrego montażu instalacji sekwencyjnej(od 2000zł).

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    44
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    W Bravo 1.2 mojej dziewczyny po roku wymieniłem tylko...rozrząd i żarówkę.rocznik 2000 przebieg 197 tyś.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    109
    Auto
    Stilo 1,6+LPG
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał grzes26 Zobacz post
    W Bravo 1.2 mojej dziewczyny po roku wymieniłem tylko...rozrząd i żarówkę.
    Na pewno przy okazji olej + płyn chłodniczy.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    41
    Postów
    196
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    FL
    Dwa lata jeżdżę Bravo 1.2 i nie dam złego słowa powiedzieć. Wybitnie udane auto i silnik, bezproblemowe gdy dbasz o niego i wszystkiego pilnujesz. Jestem z niego wyjątkowo zadowolony i myślę by swojej dziewczynie kupić właśnie Bravę, oczywiście tylko 1.2.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ogólnie 1.2 w BBMach to dobra jednostka więc jak jesteś już zdecydowana to szukaj Powiem tylko tyle, że ceny części które napisałaś z lekka zaniżyłaś.. Amorki KYB to razem z odbojami pewnie ok 550zł + robota, dobry wahacz kosztuje ok 200zł ale sztuka, końcówki, łączniki i masz z 600zł + robota itp itd.. Pewnych części się nie kupuje używanych..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    44
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał czerwony Zobacz post
    Na pewno przy okazji olej + płyn chłodniczy.
    Tego nie pisałem bo przecież to oczywista oczywistość.Wczoraj znów zmieniłem żarówki...na tuningowe Lucasa dające jasno białe czyste światło

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    brava 1.2
    Rocznik
    1999
    W następnym tygodniu jadę oglądać pierwsze autko, a'propos właśnie reflektorów i żarówek to zauważyłam że większość ma takie stare lampy które słabo świecą (chyba za bardzo rozpraszają światło) i tutaj pozwoliłam sobie przejrzeć allegro i widziałam że są lampy z soczewkami i sprzedawca zapewnia że święcą dalej a z dobrymi żarówkami jaśniej - ale nie wiem na ile to prawda ma może ktoś z was owe soczewki albo jakiś inny typ lamp? To dla mnie dość istotne już nie tyle sam wygląd co komfort po zmierzchu.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    44
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Soczewki swiecą lepiej.Sam będę zmieniał lampy na te z Marei.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Awangarda Zobacz post
    W następnym tygodniu jadę oglądać pierwsze autko, a'propos właśnie reflektorów i żarówek to zauważyłam że większość ma takie stare lampy które słabo świecą (chyba za bardzo rozpraszają światło) i tutaj pozwoliłam sobie przejrzeć allegro i widziałam że są lampy z soczewkami i sprzedawca zapewnia że święcą dalej a z dobrymi żarówkami jaśniej - ale nie wiem na ile to prawda ma może ktoś z was owe soczewki albo jakiś inny typ lamp? To dla mnie dość istotne już nie tyle sam wygląd co komfort po zmierzchu.
    Myślę, że jak te stare lampy były nowe to świeciły dobrze. Niestety z wiekiem wypalają się odbłyśniki, szkło matowieje itd, więc jakość oświetlenia jest słaba. Lekarstwem jest regeneracja albo kupno nowych, ale jak już kupować to lepiej się pokusić o lampy soczewkowe, które były wkładane w wyższych wersjach Marei. Lampy te z założenia świecą lepiej, jednak znaleźć oryginały w dobrym stanie nie jest łatwo. A nowe zamienniki świecą różnie i ciężko je podobno ustawić. Sam pokusiłem się o wymianę lamp i różnica jest duża, więc polecam.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Na wstępie gratuluje rozsądnego podejścia do tematu

    Teraz podzielę się moim doświadczeniem

    Kupując to auto pamiętaj, że jest to tylko fiat Nie wszystko jest tu idealne i czasem trzeba poprawiać fabrykę, a 2 auta zjeżdżające z linii jeden po drugim potrafią się różnić od siebie

    Ciesze się, że zakładasz budżet na naprawy auta po zakupie: zawsze jest coś do zrobienia.

    Szczególną uwagę przywiązuj do wszelkich oznak korozji, warto pojechać na stacje diagnostyczną i obejrzeć samochód pod spodem. Trzeba popatrzeć we wszelkie zakamarki w poszukiwaniu śladów rdzy. Zasadniczo wszystko można naprawić, ale naprawy blacharsko/lakiernicze bywają bardzo drogie.

    Tak jak wspomniałem. Przed zakupem warto wjechać na stację diagnostyczną, zapłacić ze 30-40zł i niech Ci sprawdzą całe zawieszenie. Wtedy będziesz wiedziała co jest faktycznie do zrobienia. W zawieszeniu najdroższe sprawy to: amortyzatory i przeguby. Wahacze można tanio regenerować, drążki, łączniki to są grosze.. Ewentualnie jeśli coś by było słabo z hamulcami, to tutaj może być różnie finansowo: zaciski można kupić używane za 60-100 zł/szt., tarcze to koszt po 100-150 zł/szt.

    Jeśli chodzi o sprawdzenie alternatora, to można sobie kupić multimetr i podłączyć się do klem aku. I sprawdzić na początek jaki jest ładowanie na jałowym. Jak jest ok 14-14,4V to jest ok, potem trzeba dodawać i odejmować gazu i sprawdzić, czy ładowanie cały czas jest takie samo. Jeśli się zmienia o więcej niż 0,5V to znaczy, że jest uszkodzony regulator napięcia (tu jest zintegorowany ze szczotkami alternatora i kosztuje jakieś 70-80 zł). Potem należałoby powłączać wszystko co się da (światła, ogrzewanie tylnej szyby, radio, awaryjne) i sprawdzić o ile spadnie ładowanie. Jak spadnie poniżej 13V, to czeka nas otwieranie alternatora i sprawdzanie pierścieni komutatora, uzwojenia, diód itd.., ale zasadniczo nie są to jakieś straszne kwoty, jeśli damy to do robienia komuś uczciwemu.

    Radziłbym sprawdzić pompę wspomagania. Trzeba sobie na zapalonym silniku skręcić max w prawo i w lewo kilka razy. Nie powinno być w międzyczasie żadnych oporów (cały czas powinno się kręcić z tą samą siłą) i hałasów, w poz. max należy spróbować tak "dociągnąć" kierownicę i przytrzymać nasłuchując czy nie zaczyna nic piszczeć.

    Można sprawdzić serwo hamulca. Na zgaszonym silniku pompować hamulec (powinien całkiem stwardnieć), następnie na wciśniętym hamulcu należy odpalić silnik. Przy prawidłowo działającym serwie pedał powinien się miękko wcisnąć.

    Można sprawdzić sprzęgło, tutaj trzeba by ocenić jak wysoko sprzęgło "bierze" nie wiem jak bywa zasadniczo w tym modelu, ale ogólnie można przyjąć, że sprzęgło powinno zacząć działać nie wyżej niż w 1/2 skoku pedału. warto też posłuchać czy praca silnika na jałowym zmienia się zależnie od tego czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie.

    Cóż jeszcze... Zawsze sprawdzam hamulec ręczny (choć nigdy nie biorę go pod uwagę o decyzji: tak czy nie), ale prawidłowo ręczny powinien trzymać na 4-5 zębie na tyle mocno żeby przy próbie ruszenie koła były zablokowane. Jeżeli ręczny jest dobry i lekko działa, to dobrze świadczy o samochodzie i jego właścicielu.

    Należy też zwrócić uwagę na ogólny stan pod maską. Ale nie należy udawać znawcy, tylko ogarnąć okiem całość w poszukiwaniu samoróbek. Jakiś dziwnie wyglądających opasek zaciśniętych gdzieś po środku węża (ktoś mógł próbować tamować wyciek). Jakiś dziwnych/niefabrycznych kabli/całych pająków. W naszym kraju jest nie jeden pomysłowy Dobromir a ich wynalazki czasem potrafią być bardzo uciążliwe. Należy poszukać jakiejś karteczki od wymiany oleju i porównać ją z aktualnym przebiegiem. Jeśli karteczka jest stara, a przebieg jest o 3000 km wyższy, to może świadczyć o kręceniu licznika. Natomiast jeśli karteczka jest nowa z przebiegiem sprzed 200-400 km, to też radzę podejść do tego z rezerwą (i do sprzedawcy), bo mało kto wymienia olej czy inne sprawy eksploatacyjne przed samą sprzedażą.


    Na koniec napiszę jeszcze tylko taką rzecz: NIE WIERZCIE LUDZIOM !!

    Od razu po zakupie należy wymienić kompletny rozrząd + pompa wody (z robocizną jakieś 500-600 zł), ale lepiej się pomylić w ocenie ludzi i wymienić nowe na nowe niż potem zrobić sałatkę z zaworów. A naprawdę jeżdżą samochody z przebiegami po 160 - 190 tys km, które mają rozrząd z pierwszego montażu.

    PS. co do wymiany lamp na nowe, to radzę z dużą rezerwą podchodzić do zamienników. Kilka razy miałem do czynienia z lampami, które na dawały granicy światło/cień tylko jedną białą kulę - nie ma możliwości ustawienia takiej lampy.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Naprawa silnika Fiat Brava 1,4 czy warto? Pomocy!
    Napisany przez sandra_2013 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-11-2013, 14:14
  2. Czy warto założyć gaz do Brava 1.2 16V
    Napisany przez skorpion555 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 04-09-2013, 20:42
  3. Czy fiat panda dla kobiety to bezpieczne auto ....
    Napisany przez ewa na forum Punto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 22-02-2013, 08:34
  4. Fiat bravo/brava do 3500 pln czy warto?
    Napisany przez nox84 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2012, 06:54
  5. Kobiety za kółkiem
    Napisany przez bikmak na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-02-2010, 14:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

regeneracja reflektor

fiat brawo dla kobiety

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl