Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 38
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    Solec
    Wiek
    25
    Postów
    2
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    10.1997
    W 100% zgadzam się, że hamowanie silnikiem pomaga ograniczyć spalanie. Wiem to z własnego doświadczenia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2012
    Skąd
    Katowice
    Postów
    64
    Auto
    Stilo 1,9 JTD MW
    widzę że wywołałem burzę moim postem, i o to mi trochę chodziło - zrobiłem małą prowokację, ale nadal uważam, że to nie jest takie jednoznaczne. owszem, u mnie również jazda z silnikiem daje 2 l/100 ale na luzie dokładnie tyle samo. nie wierzę w całkowite odcinanie paliwa a ile faktycznie wtedy bierze to do końca nie wiemy. wszystko zależy od sytuacji; uważam że gdy wzniesienie jest strome lub przy dojeździe do świateł, to wtedy jak pisze Seth lepiej jechać z silnikiem, ale przy zjeździe z łagodnego wzniesienia lepiej wrzucić luz, ponieważ w przeciwnym przypadku wyjdzie na to że w połowie zjazdu będę musiał wrzucić bieg i trochę podgonić

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Na gaźniku akurat właśnie przy hamowaniu silnikiem pobiera paliwo z tego co pamiętam.

    Na wtrysku bopiera minimalną jego potrzebną wartość. Pytanie tylko, wolisz szybko stracić klocki czy o 0.1 litra mniej zatankować?

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czy to małe wzniesienie czy duże, czy to dojazd do krzyżówki czy też inne dojeżdżanie zawsze używam silnika. jak tylko przestanę spalanie wzrasta i jest to zauważalne. popatrzcie nawet an ciężarówki, one zawsze hamują silnikiem.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2012
    Skąd
    kotlina kłodzka
    Postów
    3
    Auto
    siena 1,2
    Witam przy dojeździe zawsze z silnikiem bo spokojnie do hamowuję a na luzie może zgasnąć silnik i jest mały problem

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał piotreek Zobacz post
    Hamujesz silnikiem - silnik jest napędzany przez koła, do pewnych obrotów, załóżmy, że od max rpm do 1,5 tyś, w tym zakresie po puszczeniu gazu komputer odcina dopływ paliwa, silnik pracuje dzięki napędowi z kół Jedziesz na luzie - silnik nadal pracuje, ale na paliwie, bo inaczej by zgasł.
    Bardzo dobrze opisane, to że fiat pokazuje 2l/100km to jest de fakto ściema bo auto nie bierze nic a nic paliwa..

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    tez nei do końca. Pobiera paliwa ale śladowe ilości natomiast praca na luzie to wiadomo trochę ciągnie. ale ogólnie twój tok myślenia jest prawidłowy i potwierdza to co pisałem wyżej.
    Nie pobiera żadnego paliwa seth.. Hamuje tylko energią kinetyczną. Podłącz sobie oscyloskop do wtrysków i hamuj silnikiem - cisza - linia ciągła - zero wysterowania..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Nie gadajcie że nie bierze całkowicie paliwa. Silnik mósi być trochę podtrzymywany inaczej przy redukcji mielibyśmy szarpnięcie i wiadomo że byłoby to jak palenie samochodu na pych a tak robić nie wolno.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Nie gadajcie że nie bierze całkowicie paliwa.
    Nie pobiera na 100% żadnego paliwa!!! W innych markach (Skoda, VW, Citroen, Peugeot i pewnie wiele wiele innych - to tylko te którymi jeździłem i zwróciłem na to uwagę) pokazuje też 0l.. Lekkie szarpnięcie może być i jest..

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    wiadomo że byłoby to jak palenie samochodu na pych a tak robić nie wolno.
    To nie jest na pych bo silnik chodzi i ma prędkość początkowa.. Na pych silnik stoi i nagle dostaje taki moment że pasek urwać może.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Mnie to nie przekonuje. Wolałbym jakiś fachowy artykuł o tym bo nie wierze że kompletnie nic silnik nie bierze paliwa. Niedowiarek jestem i już

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    seth uparciuchu jeden W poprzedniej firmie projektowaliśmy sterownik gazowy - uwierz mi chłopie, że każdy współczesny silnik benzynowy (disel na 99% też) przy hamowaniu silnikiem robi całkowity cut-off czyli 100% odcięcie paliwa.. Są dodatkowe niuanse typu dotryski międzycyklowe itp itd ale hamując silnik nie pobiera grama paliwa. Podłącz sobie lapcia, bujnij się w trasę i obserwuj czas wtrysku - będzie 0ms!

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 26-11-2012 o 18:24
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tak zrobię z tym lapkiem
    co by nie było jest to oszczędne

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2012
    Skąd
    Polska
    Postów
    34
    Auto
    Punto I 1.1 55km
    W przypadku monowtrysku - aka gaźnik - to chyba nie ma zastosowania.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Gaźnik podaje zawsze, jak jednopunkt nie wiem..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Gaźnik podaje zawsze, jak jednopunkt nie wiem..
    Jednopunkt, to taki nowoczesny gaźnik, tyle że nie ma komory pływakowej a pojedynczy wtrysk.
    Pompy mechaniczne takie jak w TD też zawsze pobierają paliwo, tyle że jak hamujesz silnikiem, pobiera tyle paliwa co na wolnych obrotów, (tak sądzę)
    Chyba tylko w silnikach gdzie paliwem zarządza komputer, możliwe jest całkowite odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Chyba tylko w silnikach gdzie paliwem zarządza komputer, możliwe jest całkowite odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem.
    Tak jest - dobrze piszesz.. Jednopunkt wydaje mi się, że też powinien odcinać.. Seth - piszą nawet o tym w Workshop manual do BBMów.. U mnie w instalacji gazowej w prawdzie komp nie wywala "Cut off" dla kanałów przy hamowaniu a jakiś czas typu 0,2ms ale nie wiem czy jest tak naprawdę czy to nie są jakieś zakłócenia lub bag w sofcie gazu. W instrukcji instalacji jest napisane że może pokazywać się "Cut off" gdy giną zupełnie sygnały z wtrysków przy hamowaniu silnikiem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problemy z silnikiem 1.2
    Napisany przez Bajtel na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-02-2011, 12:12
  2. [ukł. hamulcowy] Za silne hamowanie
    Napisany przez _mydoom na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-03-2010, 20:24
  3. cos z silnikiem
    Napisany przez seth na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-01-2010, 12:24
  4. Problem z silnikiem 1.2 8v
    Napisany przez Pawel19912009 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-11-2009, 15:36
  5. problemy z silnikiem
    Napisany przez mecenas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2009, 21:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl