Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2009
    Skąd
    Sanok
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Idea 1.4 16v, Stilo 1.8 16v

    [ukł. chłodzenia] Zaparowane szybki

    Witajcie Bracia

    Temat mnie męczy od jakiegoś 1,5 miesięca. Po dłuższej jeździe (>=10 minut) - nie da rady normalnie patrzeć przez szyby. Zaparowane wszystko na amen. Nie działa nic na to, ani nadmuch zimny (troszkę pomaga w dzień), ani ciepły z klimą. Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy. Auto garażuję. Myję je sam, ręcznie. Wymyłem na początku roku na myjni automatycznej. Zastanawiam się - czy to mycie nie wpłynęło na to parowanie? Czegoś takiego wcześniej nigdy nie było. Od zakupienia Idei myłem ją w automacie może maksymalnie 3 razy (zima, sól itp.) Auto ma 4 lata.

    Pomóżcie ...
    Michał



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    pietia, pewnie wilgoć masz w aucie... w jakim stanie są dywaniki?? nie ma pod nimi przypadkiem za dużo wody??

    Sprawdź też okolice nagrzewnicy czy nie ma przecieku lub skraplania się wod. Mi nagrzewnica delikatnie ciekła i też całe auto parowało a ubytek płynu był nie wielki.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    38
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    pietia, woda kondensacyjna może zalegać w nagrzewnicy. Poza tym jak po myciu ci parują szyby to znaczy tak jak ubek, pisze że masz wilgoć w aucie. Jak się ociepli to :

    -Wyciągnij dywaniki
    -włącz klimę na maxa
    -skieruj powietrze na nogi i tak około 30 min niech sobie pochodzi

    Powinno pomóc ponieważ klima osusza powietrze.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2009
    Skąd
    Sanok
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Idea 1.4 16v, Stilo 1.8 16v
    Tak zrobię jak radzicie, jednak znowu snieg za oknem - trzeba poczekać na cieplejsze dni.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-05, 10:24 ][/size]
    No i się wyklarowało. Wczoraj rodzinnie myliśmy samochody. To i trzeba było grzebnąć w środku - a na dywaniku pasażera wyciek płynu z chłodnicy - i widać jak przez kratkę plastikową kokpitu (obok lewej nogi pasażera) - cieknie Paraflu.
    Czy ktoś wie ile kosztuje nagrzewnica - i czy to dużo roboty w Idei - żeby to wymienić?

    pozdrowienia ze słonecznego Sanoka !

    [size=2][ Dodano: 2009-04-05, 10:25 ][/size]
    c.d.

    wyciek płynu jest solidny, będę musiał dolać

    [size=2][ Dodano: 2009-04-08, 10:33 ][/size]
    Rozebrałem tę część plastików, gdzie cieknie. Jest tam grzejnik nagrzewnicy, do którego przychodzą dwa przewody aluminiowe - czy ktoś próbował kiedyś zdemontować coś takiego ?
    Są one na opaskach - połączenie jest chyba typu kielich. Zastanawiam się, jakby spuścić płyn chłodzący i odkręcić przyłącza - to czy delikatnie nimi manewrując - dałoby się wyjąć element nr 1 (z którego ewidentnie cieknie) ?

    pozdrowienia

    [size=2][ Dodano: 2009-04-19, 22:17 ][/size]
    A więc :

    Po pierwsze - trochę mi łyso, że zainteresowanie tym tematem na forum jest zerowe - szkoda.
    Po drugie - wydaje mi się, że poradziłem sobie z tematem - najbliższe dni, tygodnie - pokażą czy rzeczywiście.
    Po trzecie - dzięki własnej determinacji - najpierw rozkręciłem w środku auta wszystko - by dostać się do nagrzewnicy - potem dzięki Eper - znalazłem część zamienną.
    Wahałem się czy oddać auto do warsztatu czy sam się tym zająć. W końcu sytuacja wymogła na mnie to, że musialem sam pogrzebać. Zamówiłem grzejnik w sklepie Fiata - za 137 zetów, do tego oringi (25 zetów) - należało zamówić również opaski metalowe - nowe, był kłopot ze szczelnym złożeniem: nagrzwnica => przewody aluminiowe prowadzące "pod maskę". Przy okazji operacji zużyłem ze dwie flaszki Paraflu UP - które jest dosyć drogie - i nauczyłem się jak odpowietrzać układ chłodzenia - niestety uszkodziłem odpowietrznik (ten na przewodach gumowych) - zastąpiony został śrubą (M5 albo M6, nie pamiętam). Tu podziękowania dla Miszko - odpowietrzenie zrobiłem przy pomocy eLearn do Idei.

    Chciałbym przez najbliższe kilka lat nie grzebać przy układzie chłodzenia... W sumie trochę wstyd dla Fiata - autko moje ma 4 lata - ta nagrzewnica musiała mieć wadę od początku - natomiast człowiek się uczy - dali ciała goście w serwisie, kilka razy dolewali mi Paraflu (robię przeglądy roczne w ASO) - teraz wiem, że ten płyn nie ucieka bez powodu - i jeśli się go musi dolać - zawsze trzeba szukac wycieku !!
    Michał

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    tuszyn
    Wiek
    40
    Postów
    148
    Auto
    FIAT IDEA 1,3 diesel,Fiat Stilo MW 1,6
    czy poz 1 to nagrzewnica mozna opisac rys


 

Podobne tematy

  1. [szyby] Nawiew, zaparowane szyby, jak jeździć w zimne dni?
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-11-2014, 22:46
  2. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 22:55
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 20:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

woda kondensacyjna we fiacie idea

http://www.iparts.pl