Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 22 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Problem z zapaleniem po 8h postoju  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    340
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Szkoda że tak się nastawiłeś a nie pomogło.Dobrze że nie ciąłeś tych przewodów. Nie wymieniaj w ciemno MAP-u . Lepiej pod komputerem zobaczyć co pokazuje. Gdyby jego wskazania rażąco odbiegały od normy to sterownik zgłosiłby błąd. Można przyjrzeć się świecom i wymienić jeśli dawno nie były zmieniane a widać ze są mokre lub okopcone ale też nie gwarantuję poprawy. Co do ciśnienia paliwa to musi mieć dość duże pewnie około 3 barów. Jeśli chcesz coś zobaczyć to przed odpaleniem psiknij w przepustnicę trochę jakiegoś plaku czy czegoś na bazie węglowodorów co wzbogaci mieszankę palną. Można też pod diagnostyką zobaczyć co pokazują czujniki temperatury silnika i powietrza ale wydaje mi się że dawkę rozruchową ma na tyle mocną że powinien chwycić



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    73
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Sytuacja jest taka.pojeździłem po autoszrotach za mapsensorem.Nie chciałem zamawiać nowego bo możliwości awari jest kilka.Niestety nie znalazłem o tym numerze 0261230030 .Auto z 2006r Ale znalazłem identyczny wyglądem z nr 0 261 230 174.Przełożyłem i zaskoczył od pierwszego razu.(ciepły garaż).Wystawiłem auto na zewnątrz (-2stopnie) .Po 2 godzinach też odpalił od strzału.Czyli jest nadzieja że trafiona usterka.Rano będe wiedział na100%.
    Jeszcze jedna podpowiedź- na uszkodzonym mapsensorze po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon wskazówka temperatury silnika była w pozycji 0. W chwili kręcenia rozrusznikiem i sekundowym zapaleniu,wskazówka momentalnie wychylała się na 1/3 wskaźnika.,czyli pokazywała że silnik jest rozgrzany.Na sprawnym mapsensorze(mam nadzieje) wskazówka w obu przypadkach jest w tym samym położeniu -0.Dziękuję Sandamiano za pomoc w w/w temacie.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    340
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Jeszcze jedna podpowiedź- na uszkodzonym mapsensorze po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon wskazówka temperatury silnika była w pozycji 0. W chwili kręcenia rozrusznikiem i sekundowym zapaleniu,wskazówka momentalnie wychylała się na 1/3 wskaźnika.,czyli pokazywała że silnik jest rozgrzany.Na sprawnym mapsensorze(mam nadzieje) wskazówka w obu przypadkach jest w tym samym położeniu -0.Dziękuję Sandamiano za pomoc w w/w temacie.
    Oby to było to i strzał w 10tkę
    A nie jest czasami tak że oszukuje czujnik temperatury silnika bo tam w tych nowych układach wtrysku jest jeden czujnik temperatury silnika i na nim bazuje sterownik silnika dostosowując czas wtrysku na zimnym silniku ale także załącza wentylator chłodnicy i poprzez BSI steruje wskaźnikiem w zegarach tak że jeśli wskazówka się wychyla po odpaleniu zimnego silnika to może być też złe wskazanie tego czujnika a w mapsenorze masz także czujnik temperatury powietrza jakie silnik zasysa i w Twoim mógł być uszkodzony a teraz masz sprawny dlatego pisałem że warto obejrzeć parametry w programie po podpięciu co pokazują czujniki przed odpaleniem zimnego silnika. W sumie za dużo nie pomogłem bo napracowałeś się z tym pochłaniaczem i nic nie było zmian
    Tu znalazłem podobny temat związany z MAP we fiacie - silnik chyba ten sam?
    http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=2742
    A czujnik MAP masz dobrany dobrze bo BOSCH w swojej specyfikacji podaje obydwa numery seryjne
    http://www.gauss.ind.br/produto_detail.php?id=291
    Ostatnio edytowane przez sandamiano ; 20-12-2017 o 21:32
    wirusac lubi to.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    73
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    [QUOTE=sandamiano;310090] napracowałeś się z tym pochłaniaczem [QUOTE] Nic nie uszkodziłem .a teraz wiem gdzie jest ,jak wygląda i o co w nim chodzi
    [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni - LINEA KLUB POLSKA-----Czytałem

    [QUOTE=sandamiano;310090] czujnik MAP masz dobrany dobrze bo BOSCH w swojej specyfikacji podaje obydwa numery seryjne
    GI3030 Sensor MAP[QUOTE]
    Skąd to wytrzasnąłeś -nawet nie wiesz jak mnie ucieszyłeś.

    Byłem przed chwilą odpalić auto przed garażem i jest dobrze
    Ostatnio edytowane przez wirusac ; 21-12-2017 o 06:12
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    WPR
    Wiek
    45
    Postów
    25
    Auto
    Lancia Musa 1.4 16v ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris
    u mnie to raczej nie pochłaniacz, muszę chyba zregenerować rozrusznik - spójrzcie na filmik, tak wygląda rozruch po zimnej nocy.
    Jak jest silnik zagrzany to zapala momentalnie. Akumulator wymieniony 2 lata temu, naładowany a mimo to ledwo kręci jak zimny. Czy tu tylko regeneracja rozrusznika zostaje ? Patrzyłem od dołu i sam go chyba nie wyjmę, muszę oddać do warsztatu do demontażu.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Przed oddaniem auta do warsztatu sprawdż połączenia masy między akumulatorem a zespołem napędowym(silnikiem).

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    WPR
    Wiek
    45
    Postów
    25
    Auto
    Lancia Musa 1.4 16v ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Przed oddaniem auta do warsztatu sprawdż połączenia masy między akumulatorem a zespołem napędowym(silnikiem).
    miałeś rację, to była kwestia przewodów, po wymianie/konserwacji okablowania kręci jak głupi


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Problem ze sprzęgłem (po dłuższym postoju)
    Napisany przez miloszk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-05-2016, 10:29
  2. Bravo 1.4 12v problem z zapaleniem bo dłuższej jeździe
    Napisany przez szypkiwonsz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-02-2015, 20:21
  3. Problem z odpalaniem po chwilowym postoju
    Napisany przez Danhi na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-11-2014, 13:29
  4. Problem z pobieraniem prądu na postoju
    Napisany przez minio21 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2014, 08:59
  5. problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Napisany przez jtbb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-08-2013, 22:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plidea-456problem-z-zapaleniem-po-8h-postoju-39558

uszkodzony zaworek opar paliwa Seicento

filtr oparow paliwa panda

https:fiatklubpolska.plidea-456problem-z-zapaleniem-po-8h-postoju-395582

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl