Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Krapkowice
    Postów
    57
    Auto
    Skoda Felicia 1.3MPI, Fiat Idea 1.4 16V.
    Rocznik
    '98, '03

    Montaż żarówkowych świateł dziennych. Zdjęcia i opis.

    W końcu udało mi się założyć światła dzienne do Idea.
    Tak wygląda samochód przed montażem.



    Lampy pochodzą od polskiej firmy WESEM. Są to proste lampy z tradycyjną żarówką 21W. Posiadają szklany przezroczysty klosz i ryflowany odbłyśnik. Lampa ta bardzo fajnie pasuje do reflektorów, które również posiadają tak samo wykonany klosz i odbłyśniki.



    Montaż tych lamp wymagał demontażu przedniego zderzaka.
    Najpierw zdejmujemy dolną osłonę silnika odkręcając zaznaczone śruby.





    Następnie zabieramy się za demontaż atrapy.
    Trzeba wyjąc dwie plastikowe spinki oraz odkręcić cztery wkręty, które są bardzo dobrze widoczne od góry.
    Potem trzeba śrubokrętem podważyć cztery dolne zatrzaski pod chromowaną krawędzią i można atrapę zdjąć.



    Kolejnym krokiem jest odkręcenie zderzaka. Jest on mocowany dwoma śrubami po bokach, trzema od góry i czterema od dołu.
    Najpierw odkręcamy śruby z boku. Jedną trzeba odkręcić od spodu samochodu.



    Drugą przez otwór w nadkolu. Przy okazji odkręcamy jeszcze wkręt mocujący nadkole.



    Potem odkręcamy trzy górne śruby.



    A na koniec cztery dolne śruby. Na zdjęciu jedną śrubę zasłoniła mi krawędź kanału.



    Odchylamy boki zderzaka i go zdejmujemy.





    Musimy obrócić klakson na jego uchwycie przekładając go z dołu do góry.



    Wyciągamy zewnętrzne kratki i odpowiednio je wycinamy.





    Lampy będziemy mocować do bocznych wsporników nadwozia.
    Musimy w nich wywiercić dwa otwory - 6mm wystarczy.



    Następnie musimy z grubszej blachy dorobić mocowanie lampy.
    Blachę trzeba wygiąć tak by odległość zewnętrznych krawędzi wynosiła 35mm.

    Wysokość otworu do przykręcenia lampy trzeba sobie ustalić samemu. Trzeba zamontować wycięte kratki w zderzaku, przyłożyć zderzak do samochodu przyłożyć lampy i zaznaczyć wysokość ich mocowania.

    Przykręcamy mocowania do wsporników nadwozia, do wykonanych mocowań przykręcamy lampy, ustawiamy je prostopadle do przodu pojazdu i zakładamy zderzak.


    A tak wygląda samochód z zamontowanymi lampami oraz zamontowane lampy z bliska od wnętrza zderzaka i od zewnątrz.














    Co do podłączenia lamp to jeszcze nie są podłączone. Ale niebawem pewnie to zrobię. Podłączenie nie będzie już wymagało aż tyle pracy. Oczywiście sposób odłączenia też tu opiszę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    30
    Postów
    1,140
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Choc moim zdaniem Fiaty idea trudno znalezc z halogenami...To zastanawiam jak do tego dostosuje sie policja - Przeciez nie kazdy jest na tyle "madry" by pomyslec ze to sa dzienne..
    Niemniej zycze bezkonfliktowego uzywania

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Krapkowice
    Postów
    57
    Auto
    Skoda Felicia 1.3MPI, Fiat Idea 1.4 16V.
    Rocznik
    '98, '03
    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    Choc moim zdaniem Fiaty idea trudno znalezc z halogenami...To zastanawiam jak do tego dostosuje sie policja - Przeciez nie kazdy jest na tyle "madry" by pomyslec ze to sa dzienne..
    Niemniej zycze bezkonfliktowego uzywania
    Fiaty z lampami w zderzaku są ale chyba tylko w Brazylii.
    Tu kiedyś o to pytałem.
    Fiat Idea - kratki zderzaka i halogeny. Pomóżcie zdobyć.

    Pytałem się w ASO o kratki do modelu z lampami przeciwmgłowymi w zderzaku, ale nie ma.

    A co do Policji to ich nie interesuje estetyka zamontowanych lamp. One mają mieć homologację i muszą być podłączone i zamontowane zgodnie z rozporządzeniem.
    Ostatnio edytowane przez fred77 ; 06-11-2013 o 08:23

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał fred77 Zobacz post
    A co do Policji to ich nie interesuje estetyka zamontowanych lamp.
    Nie zrozumiałeś. Lampy wyglądają jak halogeny (no prawie) przez co nie jeden głupi misiek może się przyczepić o używanie ich jako DRL no i brak przycisku i możliwości włączenia ich z auta.. Swoją drogą czemu autor nie kupił jakiś dobrych ledowych??
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Krapkowice
    Postów
    57
    Auto
    Skoda Felicia 1.3MPI, Fiat Idea 1.4 16V.
    Rocznik
    '98, '03
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nie zrozumiałeś. Lampy wyglądają jak halogeny (no prawie) przez co nie jeden głupi misiek może się przyczepić o używanie ich jako DRL no i brak przycisku i możliwości włączenia ich z auta.. Swoją drogą czemu autor nie kupił jakiś dobrych ledowych??
    Policjant się może czepiać, w tym przypadku, czego chce. Lampy posiadają stosowne oznaczenia homologacyjne. Dodam, że jest to prawdziwa homologacja, a nie jakaś chińska wytłoczka na kloszu.
    Lampy wyprodukowała firma WESEM, która jest dość znanym polskim producentem oświetlenia.
    WESEM - Sklep Internetowy

    Jak się policjant będzie czepiał to się go przeszkoli. Zresztą przerabiałem już ten temat ze trzy razy.

    A czemu nie chciałem lamp ledowych? Bo im nie ufam. Rynek jest zalany badziewiem. Patrzę na inne samochody z takimi lampami i często można spotkać, że jakaś jedna lub kilka diod nie świeci albo lampy słabo świecą albo wcale nie świecą.

    W przypadku zakupu porządnych lamp to trzeba wydać sporo pieniędzy. A zwykła żarówka to jednak zwykła żarówka. Jak się przepali to za parę groszy kupię nową i wymienię. Nie muszę kupować całej lampy.

    Lampy, które kupiłem kosztowały mnie razem z przesyłką około 100zł. Podobne mam w drugim samochodzie. Są solidne, trwałe, szczelne, mają szklany klosz, nie ma z nimi absolutnie żadnych problemów.

    Po prostu uważam, że lampy ledowe pomimo tego, że łatwiejsze podczas montażu to jednak pod wieloma względami są gorsze.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał fred77 Zobacz post
    Policjant się może czepiać, w tym przypadku, czego chce. Lampy posiadają stosowne oznaczenia homologacyjne. Dodam, że jest to prawdziwa homologacja, a nie jakaś chińska wytłoczka na kloszu. [...]Jak się policjant będzie czepiał to się go przeszkoli. Zresztą przerabiałem już ten temat ze trzy razy.
    Ja to całkowicie rozumiem, ale jak się policjant uprze to i tak dowód zabierze i wtedy co? Nie jest to argument, żeby takich lamp nie zakładać - oczywiście że nie. Sam mam DRLe i wiem co misiaki wiedzą o nich - NIC. Przy ostatniej kontroli musiałem tłumaczyć policjantom jak się używa DRL, nie przyjeli do wiadomości ale puścili.

    Cytat Napisał fred77 Zobacz post
    A czemu nie chciałem lamp ledowych? Bo im nie ufam. Rynek jest zalany badziewiem. Patrzę na inne samochody z takimi lampami i często można spotkać, że jakaś jedna lub kilka diod nie świeci albo lampy słabo świecą albo wcale nie świecą.
    Owszem na rynku jest więcej szmelcu niż normalnych lamp, ale nie tylko takowe są. Ja kupiłem lampy za ok 120zeta 4x1W każda i uwierz, że świecą b. dobrze. Śmiem twierdzić, że będę lepiej widoczny z nimi niż Ty. Kwestia co się kupi..

    Cytat Napisał fred77 Zobacz post
    Po prostu uważam, że lampy ledowe pomimo tego, że łatwiejsze podczas montażu to jednak pod wieloma względami są gorsze.
    Łatwiejsze w montarzu nie są wcale - ja również montowałem okrągłe w miejscu na halogeny, też ściągałem zderzak. Mają 2 podstawowe zalety. Nie przepalają się i pobierają ponad 5x mniej prądu (porównując te Twoje i moje). Oczywiście trzeba kupić produkt markowy lub przynajmniej porządny ale 90% tego szajsu co ludzie zakładają jest kupowane na straganie czy allegro za 30zeta..

    Swoją drogą pytanie - jak z wymianą żarówek u Ciebie w tych DRLach?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A mi się podoba to. Nie lubię ledów, gdyż strasznie punktowo świecą i z daleka nawet jak są mocne to strumień świetlny potrafi "ginąć". Widziałem już parę razy tak, że z daleka auto widzę i myślałem, że nie ma świateł włączonych. W miarę zbliżania się dostrzegam, że jednak ma jakieś tam diody. Są tez instalacje, że te światła LED bardzo mocno świeca, co jest dla mnie osobiście denerwujące. Za to te są dość fajne, bo jest dość duża powierzchnia odbijająca. Kto co lubi. Nie mam nic przeciwko "ledom", ale czasami denerwują one
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    W miarę zbliżania się dostrzegam, że jednak ma jakieś tam diody.
    Tak to jest właśnie w najtańszym bublu z chin i za takie g. powinni dowodziki lecieć.. Zgadzam się. A co do mocniejszych ledów - one mają świecić tak, żeby w przysłowiowym żarze z nieba pod słońce auto było widoczne. Można by się tak wyżalać, jak co niektórzy np. jeżdżą na długich i myślą, że mają DRL itp. Ja tylko przedstawiłem plusy lamp ledowych. Jak kupi się za uczciwą cenę to naprawdę będą trwalsze i lepsze. Fakt, kolor może komuś się nie widzieć - to też jest argument
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Krapkowice
    Postów
    57
    Auto
    Skoda Felicia 1.3MPI, Fiat Idea 1.4 16V.
    Rocznik
    '98, '03
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ja to całkowicie rozumiem, ale jak się policjant uprze to i tak dowód zabierze i wtedy co? Nie jest to argument, żeby takich lamp nie zakładać - oczywiście że nie. Sam mam DRLe i wiem co misiaki wiedzą o nich - NIC. Przy ostatniej kontroli musiałem tłumaczyć policjantom jak się używa DRL, nie przyjeli do wiadomości ale puścili.
    Gdyby chcieli zabrać dowód to powiedziałbym, że zaraz jadę do ich przełożonego, który by ich wyprostował.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Owszem na rynku jest więcej szmelcu niż normalnych lamp, ale nie tylko takowe są. Ja kupiłem lampy za ok 120zeta 4x1W każda i uwierz, że świecą b. dobrze. Śmiem twierdzić, że będę lepiej widoczny z nimi niż Ty. Kwestia co się kupi..
    Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że lampy diodowe są jednak jakoś gorsze. Jeżeli świecą słabo to są mało widoczne, jeżeli świecą mocno to znowu ich światło jest w pewnym sensie za mocne.

    Dlatego wolę tradycyjne żarówkowe lampy, bo ich światło jest - jakby to powiedzieć - neutralne, takie w sam raz.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Łatwiejsze w montarzu nie są wcale - ja również montowałem okrągłe w miejscu na halogeny, też ściągałem zderzak. Mają 2 podstawowe zalety. Nie przepalają się i pobierają ponad 5x mniej prądu (porównując te Twoje i moje). Oczywiście trzeba kupić produkt markowy lub przynajmniej porządny ale 90% tego szajsu co ludzie zakładają jest kupowane na straganie czy allegro za 30zeta..

    Swoją drogą pytanie - jak z wymianą żarówek u Ciebie w tych DRLach?
    Mi nie chodzi w tym przypadku o pobieranie prądu, bo te 42W to też jest nic w porównaniu z normalnym oświetleniem nocnym.
    Co do produktów markowych i porządnych to kosztują one grubo ponad 100zł.
    Do tego nigdy nie wiadomo jak długo posłużą.
    W zwykłej lampie wymienię żarówkę, w przypadku lamp diodowych znów musiałbym się wykosztować na dwie lampy, bo w większości przypadków pojedynczej nie sprzedają tylko komplet.

    Co do wymiany żarówki to trzeba wjechać na kanał uchylić dolną osłonę silnika i bez problemu można żarówkę wymienić. Jak dla mnie to jest to może jeden niewielki minus.
    Zawsze można przecież włączyć światła mijania do czasu wymiany żarówki.

    W drugim samochodzie dopiero po trzech latach wymieniałem jedną żarówkę. A wóz jeździł dużo.

    Jak będę miał czas to pokażę zdjęcia zrobione w ciągu dnia, ukazujące zamontowane lampy pod różnym kątem. To tak dla ciekawskich estetów.
    Ostatnio edytowane przez fred77 ; 06-11-2013 o 15:01

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    30
    Postów
    1,140
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Spoko..tak jak mowilem aby policja czegos sie nauczyla.
    A dla tych odwaznych o lampach led....Slyszalem i ogladalem ostatnio w auto swiat ze te ledowe dzienne lampy co niby sprzedaja w nor auto za 200 czy ile zl...Sa bez homo ...i to philips

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Krapkowice
    Postów
    57
    Auto
    Skoda Felicia 1.3MPI, Fiat Idea 1.4 16V.
    Rocznik
    '98, '03
    A tu obiecane dla estetów zdjęcia zrobione przy świetle dziennym z różnych stron.






  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Jeżlei policjant uzna że go nie oślepiają to nic nie zrobi. Ale zawsze można ten manual wykorzystac i dać okrągłe ledy i też będize ładnie. Ale to zależy na kogo trafi mnie w tarnowie zatrzymał właśnie o ledy co i jak jest wytłoczona homologacja a mam NSSC 506 a na koniec kontroli zapytał gdize kupiłem bo szuka podobnych dla siebie. Także sa uczeni i przeuczeni, Natomiast żeby nie zbaczać z teamu to szacun za wykonaną pracę bo podejżewam że sam to wszystko robiłeś. dorzuć jak podłączysz jak świecą w dzień. Jak będą za mocne zawwsze możesz do nich dać diody ale chyba wtedy nie będzie wyglądu.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Krapkowice
    Postów
    57
    Auto
    Skoda Felicia 1.3MPI, Fiat Idea 1.4 16V.
    Rocznik
    '98, '03
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Jak będą za mocne zawwsze możesz do nich dać diody ale chyba wtedy nie będzie wyglądu.
    Skoro lampy mają stosowną homologację to nie są ani za mocne ani za słabe. Nie wiem czy wiesz ale jeżeli jakakolwiek lampa jest przystosowana do tego by źródłem światłą była zwykła żarówka to taka żarówka ma w tej lampie być i żadna inna.
    Dlatego np.: montowanie w reflektorach przystosowanych do żarówki H4 jakiś pseudoksenonów jest niezgodne z przepisami i zabronione. To samo tyczy się moich lamp do jazdy dziennej.
    Ma tam być zwykła żarówka 21W i żadna inna nie może tam być, bo gdy wsadzi się tam cokolwiek innego to lampa nie spełnia już swojego zadania.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał fred77 Zobacz post
    Gdyby chcieli zabrać dowód to powiedziałbym, że zaraz jadę do ich przełożonego, który by ich wyprostował.
    Mały OT, ale jak się uprze to Ci dowód zabierze i tyle. Żaden przełożony nic nie da. Możesz potem pisać skargi itp, dowód odbierzesz tego samego dnia po wizycie w SKP.. Napisałem to aby uzmysłowić, że jak się pies uprze to dowód zabierze mimo homologacji i przepisów, a niestety psy znają przepisy często gorzej jak kierowcy.. Ale to nic nie wnosi do tematu.

    Cytat Napisał fred77 Zobacz post
    Do tego nigdy nie wiadomo jak długo posłużą.
    Markowe posłużą lata. Moje chińskie choć zwyczajnie porządne już 2 lata śmigają..
    Tu masz opis montażu jakbyś chciał zerknąć: Fiat Bravo 1.8GT byrrt'a ;)

    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    a na koniec kontroli zapytał gdize kupiłem bo szuka podobnych dla siebie.
    No w świecie tandety i wszędobylskiego bubla wcale się nie dziwię - skoro są sprawdzone to warto wybrać takie. Sam trochę szukałem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Krapkowice
    Postów
    57
    Auto
    Skoda Felicia 1.3MPI, Fiat Idea 1.4 16V.
    Rocznik
    '98, '03
    Światła podłączone. Świecą świetnie. Wszystko jest tak jak być powinno. Jestem w trakcie robienia wygodnego i czytelnego schematu elektrycznego. Potem muszę zrobić kilka zdjęć i całość udostępnię.
    Już mogę napisać, że wszystkie podłączenia zostały zrobione w centralce elektrycznej w komorze silnika, także nie trzeba było przeciskać się z kablami z wnętrza samochodu.
    Z instalacją elektryczną nic się nie dzieje, nie ma żadnych błędów i problemów.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Montaż świateł do jazdy dziennej.+ po stacyjce.
    Napisany przez casperlogin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-12-2016, 21:20
  2. Przymierzam się do montażu świateł dziennych.
    Napisany przez fred77 na forum Idea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-01-2014, 18:25
  3. Opis i położenie przekaźników
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-12-2011, 15:00
  4. opis pinów
    Napisany przez jacuchna81 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-03-2011, 09:54
  5. Opis silnika 2.4 TD
    Napisany przez penkal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-11-2009, 16:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

mocne swiata dzienne pasujace do fiata Brava

schemat elektyczny skoda felicja

jak podlaczyc swiatla dzienne alfa gt

klemy seicento plus

zarowkowe swiatla dzienne

schemat instalaci fiat marea 2.4td

swiatla do jazdy dziennej skoda felicja

schemat zaplonu skoda felicja 1.3 mpi

dzienne 21w

gdzie podlaczyc swiatla w zderzaku w fiat marea

swiatla dzienne zarowkowe

stilo schemat elektryczny

jak podlaczyc swiatla dzienne skoda felicja

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl