Czy Fiat Idea 1.9 jtd MULTIJET 74kW ma filtr DPF/FAP?
Auto z 2004.11
Przymierzam się do zakupu takowego auta i poza w/w pytaniem chciałbym zapytać użytkowników idei z takim silnikiem na co zwrócić uwagę.
Byłem już ją oglądnąć i ze wstępnych oględzin jest ok. Do wymiany na bank opony. Drążek zmiany biegów nie wraca do pozycji środkowej tzn. po zmiany biegu z 1, 2 na luz i 4,5 na luz i puszczeniu drążka nie wraca on na środek. Przy takich naprawdę konkretnych przegazówkach tzn. wolne obroty następnie gaz aż osiągnie ok. 4,5-5 tyś obrotów puszczenie gazu i znowu gaz w podłoge i tak kilka razy lubi znacznie zakopcić. Zrobiłem taki cykl około 15 razy i na ulicy została czarna plama z sadzy o średnicy około 20-25 cm. Potem ją przegoniłem(ok. 25 min. konkretnej jazdy) po drodze myślałem że jak się rozgrzeje to będzie lepiej i w sumie było ale niewiele lepiej. podobno diesle z turbina ze stałą geometria łopatek tak mają. lekko ja ciagnie w prawo ale to chyba wina łysiutkich opon-opony równomiernie zużyte. chyba tyle, jak coś to bede jeszcze pytał.