Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    1
    Auto
    GRANDE PUNTO

    zdychający silnik GRANDE PUNTO 1.3 MulitiJet 90 KM

    Witam,


    Zwracam się z zapytaniem do Was gdyż w ASO nikt nie potrafi mi pomóc. Komputer nie wykrywa żadnych usterek a pracownicy zbywają mnie i każą przyjechać gdy usterka akurat wystąpi.Przechodząc do meritum sprawy mój problem jest następujący. Jakiś czas temu nabyłem Grande Punto z silnikiem 1.3 multijet 90 KM. W aucie po zakupie wymienione zostały wszystkie płyny oraz filtry. Jedyne czego nie ruszyłem to świec (może to to jest przyczyną takiego obrotu spraw? . ) Ogólnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, niestety czasem miewa swoje humory. Gdy jazda jest nieco ostrzejsza, wówczas niekiedy po
    takiej jeździe gdy stanę na światłach i próbuje ruszyć, bądź próbuje gwałtowniej przyśpieszyć w trakcie jazdy ni z gruchy ni z pietruchy silnik normalnie "pada", a dokładniej nie chcę wkręcać się na obroty, ma problem z ruszeniem bądź w ogóle nie przyspiesza. Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem znika. Czasami też wystarczy go mocno prze gazować. Gdy usterka wystąpi gdy akurat się zatrzymam wciskam gaz w podłogę i ruszam, wówczas samochód rozpędza się do 20 km/h w jakieś 10s później jest jakby trochę lepiej, jednak cały czas czuję się jakby coś go "trzymało". Zaznaczę, że turbina załącza się przy jakiś 1900 obrotach ( a on bardzo słabo reaguję przy obrotach do 2000) także to chyba raczej nie turbina. Coś słyszałem o jakimś filtrze DPD (nie pamiętam dokładnej nazwy) ale od razu uprzedzeń, że fabrycznie go nie ma. Komputer nie zapamiętuje usterki także nikt w ASO nie potrafi mi pomóc. Ja sam nie mogę się dotoczyć na tej usterce, gdyż albo problem nie wystąpi a inna sprawa, że musiałoby to się chyba stać przy serwisie bo przy takim stanie rzeczy jechać się po prostu nie da. Trochę się boję, że kiedyś mi to wystąpi jak akurat będę coś wyprzedzać i okaże się wówczas że prawie wszystkie konie mi chwilowo zdechły... Ma ktoś jakieś pomysły? W ASO zasugerowali wodę w zbiorniku oraz dolanie 0.5 denaturatu do baku oraz pożyczyli mi powodzenia...


    Z góry dziękuje za każdą pomoc

    Pozdrawiam,

    Maciej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie wiesza Ci się czasem sterowanie od kierownicy spalin? jak będzie turbo przeladowywać juz tak drastycznie to wogóle motor nie będzie chciał jechać. Proponowałbym jakiegoś fachmana co myśli glową a komputer ma tylko po to żeby się nim wspomóc a nie ślepo patrzeć na wykaz bledów.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja bym stawiał na wadliwe działanie zmiennej geometrii turbiny czyli to o czym Hipo mówi.
    Prawdopodobnie po ostrej jeździe coś się dzieje z układem regulującym ustawianie łopatek turbiny i przez to silnik zdycha.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    92
    Auto
    Punto
    Obstawiał bym uszkodzony przepływomierz powietrza który nie radzi sobie z doborem parametrów dla sterownika ECU.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    cool1975, popatrz z kiedy jest ten post, a jego autor wogóle tylko go napisał i tyle go widzieliśmy. Tak więc nie ma co odgrzebywac takich staroci.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2009
    Skąd
    Rzemień
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1.3 MJ
    Z tego co kojarzę to ten wątek się rozwinął na forum fiatpunto.com.pl bo tez tam przesiaduję. Sam mam taki sam silniczek co wpoldodwunastej i u mnie podczas jazdy występowały szarpania tak jakby paliwo nie dochodziło.Na przełomie około miesięcy taka sytuacja miała miejsce może z 5 razy a tak to autko normalnie jeździło.W dwóch ostatnich przypadkach owocowało to zaśieceniem się lampki "check engine" która gasła za którymś odpaleniem.Po podpieciu pod komputer wyskoczył błąd P0100 -przepływomierz MAF lub VAF,wadliwe działanie.Przeczyściłem styki na przepływce(były dosyc zaśniedziałe) i na razie wszystko OK

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2008
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    51
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.3 MJ Dynamic
    Rocznik
    2006
    Witam,
    Do przeczyszczenia lub wymiany zawór EGR. Miałem to, u mnie wystarczyło przeczyścić. Co do zacinającej się kierownicy łopatek w turbo, to np. ze starej szprychy robimy odpowiedni uchwyt, na dwa dni wcześniej obficie zlewamy jej wejście do turbo WD 40 i - po prostu ją trzeba rozruszać. Potem jakaś trasa, żeby syf wydmuchać i spoooro kasy zostaje w kieszeni.
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Filtr kabinowy w Grande Punto
    Napisany przez Dar3 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 08-11-2015, 12:21
  2. Którą wersję Grande Punto wybrać?
    Napisany przez Kazik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 11-12-2013, 22:22
  3. Zmian języka w menu radia fabrycznego Punto Grande
    Napisany przez poremba na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-01-2009, 17:37
  4. Funkcja Komfort czyli domykanie szyb Grande punto
    Napisany przez Bogerosss na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-12-2008, 12:30
  5. [PDF] Grande Punto
    Napisany przez miszko na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-01-2008, 17:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina fiat grande punto 1.3 multijet

silnik 1.3 multijet 90km opinie

grande punto multijet opinie

grande punto 1.3 opinie

forum grande punto multijet

fiat silnik 1.3 90 km

turbina do grande punto 1.3 cena

grande punto 1.3 90km

1.3 multijet 90km opinie

fiat grande punto 1.3 multijet filtr paliwa

fiat grande punto 1.3 90km opinie

fiat punto 90 koni

fiat grande punto - turbina

opinie grande punto 1.3 multijetturbina fiat punto 1.3 multijetsilnik grande punto 1 3 2008punto grande 2007 silnki 1 3 90km forumturbina fiat grande punto cena1.3 90kmgrande punto 1.3 turbina cenafiat grande punto 1.3 testprzeplywomierz fiat grande punto 13 90
http://www.iparts.pl