Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez dawidpunto
  • 1 przez malutki1989

Temat: Wyłączenie Start&Stop na stałe - czy można?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    2
    Auto
    Punto 1.4
    Rocznik
    2012

    Wyłączenie Start&Stop na stałe - czy można?

    Witam. Używam Fiata Punto z 2012 roku do nauki jazdy i wyjątkowo przeszkadza mi system Start&Stop. Czy jest możliwość wyłączenia tego systemu na stałe, żeby po każdym uruchomienia silnika nie wciskać przycisku na konsoli?
    k0yot lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Odłączałem S&S podłączając ujemną klemę akumulatora bezpośrednio do masy na podłużnicy. W efekcie bocznikowałem rezystor pomiarowy zabudowany przy klemie ujemnej, odpowiedzialny za badanie kondycji akumulatora. Auto odczytywało ten stan jako niedoładowany akumulator i nie włączało S&S, a w zasadzie włączało go połowicznie, silnik nie gasł na luzie, ale po zduszeniu silnika przez kierowcę S&S odpalał go samoczynnie. Teraz zabudowałem specjalny układ czasowy, który oczekuje kilka sekund od uruchomienia silnika, po czym zwiera tranzystorem przycisk S&S na czas potrzebny do jego wyłączenia. W efekcie auto "myśli" że za każdym razem naciskam przycisk paluchem. W tej opcji już silnik nie jest odpalany automatycznie w wyniku zduszenia. Polecam jednak próbę z pierwszym patentem bo jest łatwiejsza i mniej kosztowna w zastosowaniu. Im mocniejszy akumulator tym dodatkowy przewód musi być grubszy. Na początek polecam 4mm2 o długości ok. 400mm. Przewód wyposażony w oczko mocowałem nakrętką śruby zaciskającej klemę. Z drugiej strony podłączałem się do gotowego punktu masowego na lewej podłużnicy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2017
    Skąd
    UK
    Wiek
    31
    Postów
    9
    Auto
    Grande Punto 1.4 16v
    Rocznik
    2009
    Znalazłem na zagranicznym forum, myślę że warto spróbować.

    Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Tylko upewnij się, czy wywalając czujnik sprzęgła czegoś nie poknocisz Czujnik sprzęgła jest również w starszych GP bez S&S i dane z niego pobiera ECU.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2017
    Skąd
    UK
    Wiek
    31
    Postów
    9
    Auto
    Grande Punto 1.4 16v
    Rocznik
    2009
    Mysle nad zakupem Evo i jestem ciekaw czy to zadziala, wiec proszę o relacje z prób i sposobów.

    Ciekawi mnie co autor w/w screena miał na myśli przez owiniecie czujnika taśma, w jaki sposób miało by to zapobiedz wyświetlania błędu czujnika na desce?

    Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    myślę, że to bardzo proste normalny stan czujnika to rozwarcie - stan NO, sprzęgło w górze. Kiedy jest odpięty z gniazda, ale ciągle podłączony do instalacji komputer widzi go jako wciśnięty pedał sprzęgła - stan NC. Autor pomysłu z taśmą miał na myśli owinięcie i zablokowanie w pozycji NO. Ale prościej było by wypiąć wtyczkę
    k0yot lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Jak ktoś się chce pozbyć na stałe tego ustrojstwa robimy tak.:Wypiac wtyczkę od ibs-a, potem w mes wyłączamy funkcje S&S ( zakończone niepowodzeniem--nie szkodzi) i robimy osiowanie proxi - i zapominamy o S&S

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    Nowe
    Wiek
    51
    Postów
    21
    Auto
    Fiorino (Bipper) 1.3 HDI
    Rocznik
    2011
    dr146 czy możesz zprecyzować swoją odpowiedź ? (co to jest ibs, mes, osiowanie proxi) Dziękuję.

    Dotychczas miałem podobny tips do tego z przewodem bocznikującym. Niestety mialem zły akumulator bo zwykły i wystarczył 23cm miedziany przewód 1.5mm2. S&S nie działał. Było ok. Po jakiejś dluższej jeździe pojawiał się komunikat, że S&S niedostępne. Ok. Teraz mam nowy właściwy akumulator i tips nie działa. Zmienię przewód na grubszy jak opisano powyżej.

    Założyłem przewód miedziany 4mm2 o długości 40cm. S&S dalej wyłącza silnik.
    Za co odpowiada przewód 2 żylowy podłączony do opornika na minusowej klemie ?
    Ostatnio edytowane przez Ferrit ; 13-02-2020 o 20:49

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Za co odpowiada przewód 2 żylowy podłączony do opornika na minusowej klemie ?


    Tym przewodem pobierany jest prawdopodobnie spadek napięcia na oporniku pomiarowym. Komputer ustala na tej podstawie kondycję akumulatora. Jeśli różnica napięcia duża to znaczy, że prąd pobrany jest duży czyli aku naładowany. Można włączyć S&S. Prawdopodobnie pomiar dokonywany jest podczas rozruchu. Jeśli opornik jest zbocznikowany drutem to przepływa przez niego mniejszy prąd (bo część z niego płynie drutem). Spadek napięcia jest na nim mały i komputer myśli, że akumulator jest słaby. Po wymianie akumulatora zastosowałem przewód 4mm2 i 2,5mm2 spięte równolegle. S&S się nie włączał.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    Nowe
    Wiek
    51
    Postów
    21
    Auto
    Fiorino (Bipper) 1.3 HDI
    Rocznik
    2011
    Oba są o długości 40cm ? Czy coś wiesz na temat resetu sensora akumulatora po wymianie akumulatora ?

    Niestety 2 kable 4mm2 długości 40cm i S&S wyłącza silnik.
    Ostatnio edytowane przez Ferrit ; 15-02-2020 o 15:11


 

Podobne tematy

  1. System start - stop
    Napisany przez PUNTO1.4 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post: 20-07-2020, 16:39
  2. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 00:10
  3. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-11-2016, 23:31
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 12:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469wylaczenie-start-stop-na-stale-czy-mozna-40553

czujnik start&stop w punto jfiat panda jak wylaczyc system start stopwylaczenie start stop fiat tipojak wylaczyc start stop punto evostart stop wylaczyc w fiat pandames ibs resettipo wylaczenie start stoptipo dezaktywacja s&spunto evo klema start stopgrandebpunto wylaczenie start stopbravo s&s wylaczycstart stop bravo wylaczystar stop multiair uzywacwylaczenie trybu oszczedzania grande puntofiat jak wylaczyc start stopPunto evo kiedy start stopbravo ss wylaczyc

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl