Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Wybór GrandePunto  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    aktualnie brak

    Wybór GrandePunto

    Cześć,

    Na przełomie stycznia i lutego zamierzam zmienić samochód. Aktualnie Matiz (). Po kilku podejściach do różnych marek wybór padł na Fiata Grande Punto. (W międzyczasie oglądałem np Alfa Romeo 147, ale przeraziły mnie opinie użytowników). Samego Fiata się nie boję bo mimo krążących dziwnych pogłosek markę jako tako przetarli moi rodzice modelem Sedici z którego są zadowoleni. Chciałbym się zatem skupić bezpośrednio na GP. Forum przejrzałem i znalazłem jeden wątek, niestety bez jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania.

    Nie ukrywam, że auto chce kupić używane ok 3-4letnie. Co do silnika to z dziwnych przyzwyczajeń, których raczej nie potrafię wyjaśnić wolę Benzynę. Pierwsze pytanie to ceny ewentualnych napraw i części. Można uznać go za auto 'ekonomiczne' - chodzi o typowe awarie oraz niezbędne okresowe czynności serwisowe? Chciałbym też usłyszeć opinie użytkowników modeli o pojemności 1.4 jak wygląda dynamika jazdy. Czy czuć moc w nodze czy raczej jest to samochód do spokojnych wypadów.

    I jeszcze bonusowo. Widziałem, że silniki 1.4 są dostępne w opcjach 77KM, 95KM i 120KM. O ile 77 i 120 widziałem w ofertach, o tyle 95 nie trafiłem, a wydaje się to optymalnym rozwiązaniem. Czy jest to diesel ?


    z góry dziękuje za odpowiedź
    pozdawiam,
    Me.how



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    1.4 77KM to jednostka 8V (ośmio zaworowa).
    1.4 95KM to jednostka 16V tzw. Starjet. On jest sprzęglony z 6 biegową skrzynią biegów, produkowany od 2006 roku.
    1.4 120KM to T-Jet (Turbo Jet), to też jednostka 16V ale z doładowaniem, produkowana od 2007 roku.

    Jednostki Diesel są o pojemnościach 1.3, 1.6 oraz 1.9 litra.

    Czy chcesz "gazować" auto?
    Od 2009 produkowany jest lekko odświeżony model GP pod nazwą EVO. Zmiany nie są duże, doszła nowa jednostka 1.4 Multiair oraz weszła druga generacja diesla 1.3 Multijet.
    Samo auto też jest ciut bardziej stylizowane (środkowy kokpit, zderzaki). Pozmieniane też jest przy nawigacji (na lepsze), to znaczy doszedł w standardzie Blue&Me - TomTom.

    Co do ocen od użytkujących to musisz poczekać Ja się kiedyś bardzo mocno zastanawiałem nad GP EVO. Miłe auto. Silnik 120CV daje fajny efekt, bo auto nie jest super duże.
    A jeździłem Bravo z tym motorem i kręcił się ok.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    aktualnie brak
    Dzięki za odpowiedź.

    Co do gazowania auta to raczej nie jestem wariatem na drodze, aczkolwiek czasem ta moc jest zwyczajnie potrzebna.

    Aktualnie przeglądam oferty GP z lat 2007-09 w wersjach od 95KM w górę. Zastanawia mnie jednak optymalna cena tych modeli, bo te potrafią być bardzo różne. Może majątku nie chce wydać, ale nie chce też szukać oszczędności bo to i tak w końcu trzeba będzie oddać np w serwisie.

    Może znacie jakieś pewne źródła gdzie można kupić GP, a co najważniejsze, na co zwrócić uwagę podczas zakupu, po za tymi oczywistymi widzialnymi/słyszalnymi rzeczami.

    pozdawiam,
    Me.how

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Co do kasy, to szukaj egzemplarza, a cena to sprawa drugorzędna. Dobrze jest kupić dwie rzeczy, jedna się przyda na przyszłość. Kup kabel, aby podłączyć autko pod komputer. To dużo Ci powie (czy są jakieś błędy, przebieg itp.). Drugi to miernik grubości warstwy lakierniczej. Możesz pożyczyć od kogoś, jeżeli ma.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    aktualnie brak
    Ok. Szukałem po forum czy są wątki o kablach i komputerach (przyznaje może niezbyt szczegółowo) i nic nie znalazłem.

    Ten kabel podłączam jak rozumiem do komputera, do portu RS232. Potrzebny jest jakiś specjalny soft ?

    Edit:

    Mój błąd:
    http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-49...uterowa-13189/
    Ostatnio edytowane przez Me.how ; 10-12-2011 o 08:33

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    hej
    kto mi powie z jakimi silnikami były montowane skrzynie 6-biegowe?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał ciril Zobacz post
    kto mi powie z jakimi silnikami były montowane skrzynie 6-biegowe?
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    1.4 95KM to jednostka 16V tzw. Starjet. On jest sprzęglony z 6 biegową skrzynią biegów, produkowany od 2006 roku.
    Tutaj masz małe info
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Skrzynia 6-cio biegowa, jest również w 90 konnej odmianie 1.3 Mulijet.

    Dodam jeszcze, że kiedyś z ciekawości porównywałem wymiary wnętrza F. G. Punto i Skody Octavii. Skoda ma mniej miejsca w środku niż Fiat. Pamiętajmy, że Fiat jest z segmentu B, a Skoda z pogranicza C i D.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2011
    Skąd
    Irlandia
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo Multiwagon
    Jak autor pozwoli to też się dodam do tego tematu.

    Tak samo szukam 95 konnej GP (tz. Sporting) i mam parę ale, mianowicie kiedyś już jeździłem Punto (1.2 ELX 2000r) nie powiem - fajnie autko chodziło zero problemów. Potem przesiadłem się na Stilo 1.6 i moja opinia o Fiacie zmieniła się o 180 stopni.
    Z tego co przeczytałem to nikt nie odpowiedział na pytanie o awaryjności.
    Pierwsze pytanie to ceny ewentualnych napraw i części. Można uznać go za auto 'ekonomiczne' - chodzi o typowe awarie oraz niezbędne okresowe czynności serwisowe?
    Czy są jakieś poważne usterki?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    z tego co wiem to czasami lubia wysiąśc wspomaganie elektryczne - mnie sie to nie trafiło wiec tylko pogłoska ale raczej bardziej poważnych usterek nie ma
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2012
    Skąd
    polska
    Wiek
    60
    Postów
    1
    Auto
    fiat
    a ... 1,4 łatwo się zagazowuje?

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A o którym 1.4 mówisz? Tjet czy bez turbo?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jak zwykłe to bardzo lubi gaz
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 

Podobne tematy

  1. Wybór właściwej poduszki skrzyni biegów
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-06-2011, 21:53
  2. Wybór pompy chłodzenia.
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2011, 07:06
  3. [car-audio] Wybór radia i głośników
    Napisany przez radi. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 10-10-2010, 17:42
  4. Wybór auta do zakupu - prośba o weryfikację
    Napisany przez vandeven na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-09-2010, 15:52
  5. Wybór oleju
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-04-2010, 10:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

grande punto club forum

forum grande punto

fiat grande punto czynnosci serwisowe

sewencja kme do fiata gp 1.4 8v

1.4 starjet

czy fiat grande punto 1.4 turbo lubi gaz

grande punto 1.4 77 turbo

fiat 1.4 16v starjet opinie

fiat grande punto starjet

starjet 1.4 8v opinie

silnik 1.4 16v starjet opinie

grande punto starjet

Grande punto 6 biegow

fiat grande punto 1.4 16v 95km starjet forum

ma ktos zagazowany silnik starjet

ceny czesci grande punto forum

silnik fiata 1.4 starjet gazowanie

punto 1 4 6 biegowa forum

lancia lybra 1.6 6-cio biegowa skrzynia

grande punto starjet sport lpg spalanie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl