Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
Like Tree1lubi to!

Temat: Silnik kolizyjny czy nie ?  

  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Silnik kolizyjny czy nie ?

    Przyjęte jest ze silniki 8v Fiata są bezkolizyjne, 16v to już inna bajka.

    Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    nowa sól
    Wiek
    49
    Postów
    48
    Auto
    grande punto 1,4
    na innym forum znalazlem cos takiego i tu cytuje
    WITAM

    Na 100 % jest kolizyjny. Mieliśmy przypadek lekkiego pogięcia dwóch zaworów. Chociaż krąży pogłoska że silnik 1.4 8v jak i 1 .2 8v nie jest kolizyjny.
    Nie wiem po co mi to wiedziec ale co sadzicie o jego wypowiedzi?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,753
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    To jest przykład, że nikt nie wie dokładnie jak to jest z tymi silnikami

  5. #19
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    aby sie dowiedziec to trzeba by rozebrac silnik i pobawic sie i sie człowiek dowie czy nastąpi kolizja
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    1.4 8V i 1.6 8V w Tempra/Tipo niby też były bezkolizyjne. Były sytuacje, że pękały paski i wystarczyło założyć nowe i były sytuacje, że po pęknięciu tłoki się spotkały z zaworami.
    Tak więc sumując - nawet jak mówią, że bezkolizyjny - to nic to nie mówi Jedynie może trochę lżej na umyśle, że jest szansa, że jak nawet pęknie to nic się nie stanie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    18
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2008
    Jak to mówią jak się ma pecha to i w drewnianym kościele cegła na łeb spadnie, tak więc kolizyjny czy nie uważać trzeba. Więc szczerze mówiąc wiedza na temat "kolizyjny czy nie" i tak jest bezużyteczna. No chyba żeby tylko błyszczeć tą wiedzą przed znajomymi.
    Jak jeszcze jako pacholę jeździłem audi 80 od ojca to przy ruszaniu poszedł mi rozrząd i nic. Silnikowi nic się nie stało a sąsiad mający takie samo autko miał już pecha. No i tyle w temacie.
    Ostatnio edytowane przez Iceman31 ; 27-02-2013 o 11:27 Powód: podówjnie wisany post. skakowałem zdublowany

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    40
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    Jedyny silnik spalinowy który jest na 100% bezkolizyjny to dwusuw, bo ma rozrząd tłokowy
    W czterotakcie lepiej założyć, że jest kolizyjny...

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    45
    Postów
    2
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2007
    Jakiś miesiąc temu wymieniałem uszczelniacz wałka rozrządu w GP 1,4 8V i z ciekawości próbowałem przekręcić wałkiem
    gdy tłok był GMP, to niestety nie było takiej możliwości czułem wyraźny opór.
    Pop lekkim cofnięciu wału można było swobodnie obracać wałek.
    Wynika że po zerwaniu paska tłoki mogą "dogonić" zawory.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2012
    Skąd
    łódź
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    grande punto
    yacub Nie trzeba rozbierac silnika, wystarczy wymienic rozrzad. Silnik 1,4 8v JEST W 100% KOLIZYJNY.

    miszko jestes moderatorem forum a nie masz pojecia czy silnik ten jest kolizyjny czy nie? Co to za forum... masakra. Pozniej ludzie chca skorzystac z takiego forum a tu nikt nic nie wie, tylko piszecie ze kolizyjnosc silnika 1,48v to ciezki temat. Bu ludzie czy jest tu ktos kto SAM COKOLWIEK robi przy aucie? Nie wymieniacie rozrzadów? W tej 8mce wymiana rozrzadu to banał i kazdy moze sam sprawdzic czy jest on kolizyjny czy nie. JEST KOLIZYJNY.
    Ostatnio edytowane przez popmean ; 06-12-2013 o 13:03

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał popmean Zobacz post
    miszko jestes moderatorem forum a nie masz pojecia czy silnik ten jest kolizyjny czy nie? Co to za forum... masakra.
    Czytam takie durne komenty i noe wiem czy się śmiać czy płakać.. Po pierwsze primo miszko to admin a nie mod - rozumiesz różnice? Po drugie secundo nawet mod nie wie wszystkiego a po trzecie ultimo mądrość forum nie polega na wypowiedziach jego opiekunów tylko na wiedzy zgromadzonej tu przez nas wszystkich. Strasznie nie lubię przemądrzalstwa w tak durnej postaci..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    cieszymy sie ze mamy nowego kolege który nam pomoże w mechanice silników- tylko niech pisze bardziej grzecznosciowo bo nie każdy sie znak tak dobrze
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2014
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2009
    Podobno bezkolizyjny, nie wiadomo. Tak jak napisał przedmówca, zależy od szczęścia lub nieszczęścia.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Silnik 1,2 V8 54KW. Punto czy silnik jest kolizyjny?
    Napisany przez tadeusz26 na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-01-2013, 20:31
  2. 1.9 JTD (105KM) kolizyjny czy bezkolizyjny rozrząd?
    Napisany przez lutek na forum Doblo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-05-2012, 14:57
  3. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 00:38
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 12:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniki bezkolizyjne

fiat grande punto silnik bezkolizyjny

1.4 16v 75 km kolizyjnosc

czy w grande punto silnik jest kolizyjny

silnik bezkolizyjny

w grande punto 1.9 jest silnik bezkolizyjny

czy silnik 1 2 8v grande punto jest bezkolyzyiny

fiat grande punto 1.4 8v bezkolizyjny rozrzad

rozrzad fiat brawa kolizyjny czy nir

czy silnik 1.2 w grande punto jest kolizyjny

silnik kolizyjny

rozrzad grande punto 1.4 bezkolizyjny

grande punto ktory silnik ma rozrzad bezkolizyjny

grande punto 1.4 8v czy 16v

silnik bezkolizyjny grandepunto

grande punto 1.4 bezkolizyjny

fiat grande punto ma rorzad kolizyjny czy nie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl