Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    9
    Auto
    Daewoo

    Roznica w jezdzie 1.4 benzyna kontra 1.3 diesel???

    Dawno temu w epoce dizla lupanego jezdzilem VW Caddy z dizlem z turbina.
    Nie pamietam nic szczegolnego szczerze mowiac - jezdzilo sie po prostu

    Nie jezdzilem natomiast nowoczesnym dizlem typu 1.3 Multijet -
    nie wiem czego spodziewac sie po takim silniku...

    Czy ktos kto jezdzil 1.3 ON i porownywalna benzyna (1.4?) moglby napisac
    w paru zdaniach jak odbiera sie tak rozne silniki? Moc jest zblizona, za to z ON
    moment obrotowy jest znacznie nizej. Domyslam sie, ze przy spokojnej
    jezdzie jezdzi sie na nizszych obrotach niz benzyniakiem.

    Ale co poza tym - ktory silnik lepiej sie zbiera, ma wieksza elastycznosc,
    ktorym czesciej trzeba wajchowac w miescie, redukowac podjezdzajac po gorke...
    Itd itp

    Oczywiscie chodzi o porownanie silnikow w takiej samej "budzie"...

    Mam zamiar jezdzic spokojnie - glownie tryb mieszany, ale tez dalsze
    wyjazdy po autostradach z predkoscia 110-120km/h bez scigania sie...

    Bede wdzieczny za wszelkie uwagi.

    J.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Wszystko zależy co kto lubi. Silnikiem benzyowym jeździ się zupełnie inaczej niż dieselem. Musisz się przjechać i takim i takim i wtedy zobaczysz co Ci bardziej odpowiada. Ja miałem benzyniaki, później wsiadłem do diesla i tak go polubiłem, że nie zamierzam wracać do benzyny póki co.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Kto co lubi, ja jężdżę dużo benzyniakami, ale ostatnio też typowym dieslem (tylko jedno auto).
    To co mnie denerwuje w dieslu to krótki zasięg obrotów. Zwłaszcza przy wyprzedzaniu gdzie w pierwszych momentach gdy się przesiadałem chciałem depnać, auto miało kopa przez pewien czas, a później nagle czujesz jak odbiera Ci moc.

    Po czasie się przyzwyczaiłem i już mi się dobrze jeździło. Generalnie dla mnie najważniejsze jest względna moc, aby móc w miarę komfortowo podróżować i spalanie A tutaj diesel może pokazać pazur. Oczywiście gdy się rozsądnie jeździ i nie przeciąga na obrotach. Generalnie ostatnio zrobiłem 800km na ropniaku, spalil 5.4l/100 z nonstop klimatyzacją włączoną. Na stacji zalałem i przeliczyłem, że spalił mi tyle co np. benzyniak który paliłby 10-11l gazu na 100km.

    Naklepiej się przejedź, tak jedno auto po drugim. Wtedy najlepiej będziesz czuł różnicę.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    TOMASZÓW MAZ
    Postów
    10
    Auto
    GRANDE PUNTO
    Witam

    W mojej ocenie, obecnie produkowane silniki wysokoprężne niewiele różnią się od silników benzynowych pod względem osiągów, niemniej jednak należy porównywać silniki o zbliżonych parametrach ( a mój znajomy " usiłował " w ostatnim czasie przekonać mnie, że 120 - konna benzynówka to zupełnie to samo co 90 konny diesel - ponieważ obydwa majątę samą pojemność ).
    Obecnie posiadam Fiata Grande Punto 1.3 MJD 90 KM, zdecydowałem się na silnik wysokoprężny tylko dlatego, że auta z takimi motorami są po prostu lepiej wyposażone.
    Niemniej jednak, biorąc pod uwagę fakt, że w naszym kraju ceny benzyny i oleju napędowego są na tym samym poziomie, do jazdy na poziomie 15 - 20 tysiecy kilometróe rocznie koszty będą zbliżone, pomimo że " diesel " zużywa trochę mniej paliwa, to niestety, kosztuje znacznie więcej ( w przypadku nowego Grande Punto nawet o około 7000 zł ).
    Satysfakcja z jazdy bezie jednak podobna

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2010
    Skąd
    Kołobrzeg
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Punto II 1.3 MultiJet
    Witam.
    Od marca 2010 użytkuje właśnie takiego małego fiacika II FL z 2006 r z silnikiem1.3 Multi. Zrobiłem przez 6 miesięcy 32 tys km. Wcześniej jeździłem Oplem Corsą B 1.2 45 KM, no ale nie będziemy porównywać :-)
    W trasie z prędkościami 120-130 ok 4,5 L ON/100 km, przy prędkości 80-90 km/h równym "krokiem" i bez ścigania poniżej 3,5 L ON/100 ( obecnie, aż trudno uwierzyć, na oponach 155/65 R 14 komputer pokazuje 2,9 L ON/100 km; jeżeli nie oszukuje to jest to dobry wynik :-) Zbiera się dobrze z każdego biegu, na mokrej nawierzchni koła buksują do 3 biegu. 180 km/h prawie [ w Niemczech oczywiście :-P ] najlepiej się czuje przy 120-130.
    Eksploatacja - jak na razie tylko płyny.
    pozdr@wiam

    Andrzej.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    14
    Auto
    Abarth Grande Punto
    Wiadomo że diesel będzie oszczędniejszy i to dużo!!!! W trasę (na szczęście rzadko) jeżdżę Berlingo - bo pali 5l/100km. Ale na miasto tylko benzyna!!! Mimo że pali 10-11l to wrażenia z jazdy są niezapomniane, a to tylko 1,4 pojemności!!!! Polecam benzynę!!!

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    WRO
    Postów
    2
    Auto
    punto I, 1.1 benzyna
    Stoję przed wyborem z używanym punto grande: diesel 1.3 90KM czy benzyna 1.4 95KM. Z początku diesela nawet nie brałem pod uwagę, bo jestem rdzennym benzynowcem, ale ostatnio użytkuję pandę diesela 1.3 (to chyba ten sam silnik?) i jest ok. Dodatkowo z moich obserwacji - w internecie jest dużo dużo więcej ogłoszeń diesli 90km niż benzyn 95km a cenowo kształtują się podobnie. Jak jest z bieżącymi naprawami, czy kupując auto z rocznika 2006-2008 koszty serwisu diesela są dużo droższe?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem jak koszty serwisu ale przyjemniej na pewno jeździ się takim dislem.. Nie wiem jak w grande ale silniki 1.4 fiata nie cieszą się dobrą opinią ogólnie.. Disel też mniej pali.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    1.4 ten bez turbo do Kropki wystarczy. Dobry silnik i zdatny do zagazowania. Diesel to zależy jak był jeżdżony. Na pewno wrażliwszy jest na złej jakości paliwo (wtryski dostają) oraz nieumiejętną obsługę turbo (gaszenie momentalnie silnika po wysiłku). Przy dieslu dobrze obejrzyj turbo oraz okolice (rury, dolot itp.).

    Po czym będziesz się głównie poruszał? Jak do miasta to benzyna, jak na trasy to diesel będzie raczej lepszy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    WRO
    Postów
    2
    Auto
    punto I, 1.1 benzyna
    Głównie miasto, ale ceny benzyny mnie przerażają. Obecnie jeżdże punto s55 1.1 i żre tej benzyny jak cholera... Odczuje jakąś ulgę przy GP 1.4? Zaznaczam, że jeśli benzyna to niegazowana

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Do miasta lepiej wziąć benzynę, na trasy lepszy diesel. Zwłaszcza w zimie to odczujesz. A nie myślałeś o LPG?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. [silnik] Siena 1.6 16V [benzyna] Pali jak smok
    Napisany przez Pablito1988 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 31-01-2010, 14:54
  2. GPS kontra Papierowa Mapa
    Napisany przez Hipo na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-04-2009, 11:26
  3. wybór: Marea - LPG czy diesel do miasta (dystans ok. 5 km)
    Napisany przez rosama na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-02-2009, 22:47
  4. MAREA gaz czy diesel?
    Napisany przez tytano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 08-02-2009, 17:16
  5. [silnik] cykanie w silniku (1.6 benzyna)
    Napisany przez marazm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2009, 00:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat grande punto 1.3 diesel opinie

grande punto diesel czy benzyna

grande punto benzyna czy diesel

grande punto diesel opinie

fiat grande punto diesel czy benzyna

fiat punto 1.3 diesel opinie

fiat punto benzyna czy disealfiat grande punto 1.3 diesel spalaniepunto diesel czy benzynafiat grande punto 1.4 opiniefiat grande punto benzyna czy dieselfiat punto benzyna czy dieselgrande punto diesel spalaniegrande punto 1.3 diesel opinieopinia o grande punto dieselgrande punto jaki silnikpunto diesel opiniefiat punto diesel opinieopinie o silniku 1.4 benzyna fiatafiat punto 1.3 diesel spalaniepunto 1.3 diesel spalaniegrande punto 1.3 opiniegrande punto jaki silnik forum
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl