Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: P0641  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande punto 1,3
    Rocznik
    206

    P0641

    witam wszystkich
    Niestety przytrafiła mi sie niezbyt miła przygoda, a mianowicie zatarł mi sie silnik w 1,3 multijet 90 ps i po kupnie "nowego" i włożeniu wszystkiego na miejsce silnik chodzi idealnie ale!! - nie działa turbina i swici check engine . Na komputerze wyskakują błędy P0641 oraz P045.
    Jezeli ktoś zna przyczyne i rozwiązanie prosze o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    30
    Postów
    1,819
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    P0641 - Czujnik napięcia odniesienia "" obwodu / otwarty

    Cytat Napisał ludarek Zobacz post
    oraz P045
    Tutaj chyba niedokładnie przepisałeś nr błędu

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande punto 1,3
    Rocznik
    206
    tak masz racje powinno być P0045

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    1,976
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał ludarek Zobacz post
    tak masz racje powinno być P0045
    Nie działa turbina bo to błąd overbosta sprawdź zawór sterowania turbiną

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande punto 1,3
    Rocznik
    206
    dzieki za pomoc - bład P0045 znikł natomiast aktywny jest jeszcze P0641 i turbina dalej nie działa i swieci check engine.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande punto 1,3
    Rocznik
    206
    witam ponownie
    zrobiłem kilka dodatkowych testów : przeczysciłem wszystkie kostki kontaktem, skontrolowałem wężyk (jest szczelny) i bez rezultatu . Czy macie moze jakies pomysły dotyczące błedu P0641 ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    10
    Auto
    Fiat 500 1,3
    Rocznik
    2009
    Podłączam się pod temat. Auto to Fiat 500 z 2009 roku. Kupione było z zapchanym DPFem, nierówno pracującym silnikiem i bez mocy.
    DPF wyczyszczony.
    Chodził nierówno więc sprawdziłem rozrząd, był przestawiony. Zakupiony nowy rozrząd, głowica oddana do zrobienia (zawory, uszczelniacze itp.) Po złożeniu okazuje się, że ciągle chodzi nierówno. Odpinam po kolei wtyczki z wtrysków na pracującym silniku. Ściągam pierwszą - gaśnie, drugą - gaśnie, trzecią i czwartą - żadnej różnicy, auto chodzi jak chodziło. Wymiana wtrysków i auto chodzi równo.
    Myślałem, że to już koniec, ale auto nie ma mocy. Turbina się nie załącza. Podpinam kompa, sprawdzam ciśnienie doładowania, wartość zadana na luzie to około 850 mBar, a po dodaniu gazu rośnie do około 1600 mBar, a wartość zmierzona pokazana przez komputer to 230 mBar i nie rośnie po dodaniu gazu. Wymieniłem czujnik ciśnienia na kolektorze (map sensor) oraz zawór overboost, ale nie pomogło. Jak ominę overboost i zepnę wężyki ze sobą to ciągle nie ma zmiany. Miałem wymieniać turbinę, chociaż sprawdzałem ją i wydawała się ok, ale podłączyłem jeszcze raz komputer i zobaczyłem, że mam błąd P0641 - Czujnik napięcia odniesienia "" obwodu / otwarty. Teraz kilka pytań:

    1. Czy możliwe, że przez ten błąd auto jest jakby w trybie awaryjnym i dlatego nie ma mocy, turbo się nie załącza?
    2. Czy możliwe, że przez ten błąd komputer pokazuje wartości ciśnienia doładowania takie jak napisałem wyżej?
    3. Kto wie jakie czujniki są na tym obwodzie? Co i jak mogę sprawdzić?
    4. Spróbuję sam to ogarnąć, ale jeśli się poddam, to możecie polecić jakiegoś magika, który to ogarnie w Kielcach i okolicy?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    10
    Auto
    Fiat 500 1,3
    Rocznik
    2009
    Może kogoś zainteresuje, bo udało mi się rozwiązać problem.
    Wziąłem do ręki miernik i zacząłem mierzyć po kolei napięcia na wszystkich wtyczkach, które idą do poszczególnych czujników. Wydawało mi się, że wszystko jest ok. Przy odpiętej większości wtyczek podłączyłem kompa, sprawdziłem błędy i skasowałem. Błąd P0641, o którym mowa, udało się skasować, wcześniej było to niemożliwe, a błąd był widoczny jako "obecny". Oczywiście, teraz było wiele błędów związanych z odpiętymi czujnikami. Zacząłem podpinać wszystko po kolei i kasować błędy. W ten sposób udało mi się dojść do tego, który czujnik powoduje pojawienie się błędu P0641. Problem okazał się banalny. Wtyczka była podpięta w drugą stronę i robiło się zwarcie w obwodzie... Swoją drogą słabo ze strony Fiata, że można podpiąć wtyczkę w dwie strony. Tak czy inaczej, ten problem został rozwiązany i samochód ma moc, czyli to, że auto było w trybie awaryjnym to był trafny strzał.

    Ciśnienia doładowania sprawdzone z kompem na kolanach w czasie jazdy i wykresy ciśnienia zadanego i zmierzonego mniej więcej się pokrywają, więc zakładam, że to jest ok.

    Pojawiła się jeszcze jedna kwestia, której nie jestem pewien i chciałbym się poradzić.
    Po kupnie samochodu, na desce pokazywał, że filtr DPF jest niedrożny. Spaliny w ogóle nie wydostawały się z wydechu, a auto gasło. Wyjąłem filtr, był faktycznie bardzo zapchany, więc zrobiłem mu płukankę w specjalnym płynie, a następnie przelałem przez niego setki litrów wody, również myjką ciśnieniową. Początkowo woda ledwo leciała i była czarna. Na koniec przelatywała swobodnie, w obie strony i była praktycznie przeźroczysta.

    Po wszystkim, po rozwiązaniu problemu z elektroniką, na desce ciągle był komunikat o niedrożnym filtrze i świeciła kontrolka wypalania filtra. Komputer pokazywał zapchanie na poziomie 240%. Przegoniłem auto prze 30min na obrotach 3,5-4,5 tysiąca, kontrolka wypalania ciągle świeciła. Auto miało moc, jechało normalnie, ale za mną była chmura dymu. Na postoju na luzie to samo. Zgasiłem silnik, sprawdziłem kompa i zatkanie spadło do 190%. Jeździłem nim tak przez cały weekend, głównie po mieście, filtr ciągle się wypałał i wszystko byłoby ok, gdyby nie to kopcenie. Za mną jest normalnie biało i nic nie widać. Ludzie mrugają długimi. Tak czy inaczej wczoraj robiłem trasę Kielce-Kraków, zatrzymałem się po drodze w Jędrzejowie i w tym momencie zgasła kontrolka wypalania filtra. Podłączam kompa i zatkanie wynosi 94%. Znikł komunikat o niedrożnym filtrze. Auto przestało kopcić. Wszystko ok, ale po parunastu kilometrach znów włączyło się wypalanie. Znów kopcenie. Zatkanie 105%. Po kilkunastu kilometrach wyłączyło się i auto znów nie kopci. Dzisiaj w drodze do pracy włączyło się znowu.
    Moje pytania:
    1. To raczej nie normalne, że podczas wypalania DPF auto tak strasznie kopci? Co może być przyczyną?
    2. Czemu filtr nie wypala się dłużej tylko do 90 kilku procent zatkania i zaraz znów się wypala?
    3. Może powinienem zrobić wypalanie komputerem na postoju? Czy to pomoże? Czy to prawda, że wtedy musze wymienić olej? Trochę mi szkoda, bo na tym przejechałem 200km

    Dzięki za pomoc.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0641 fiat

blad fiat po641

po641 fiat

blsd p0641

p0641 blad fiat grande punto

p0641

fiat p0641

p0641 alfa

master p0641

fiat blad 0045

po641 grande punto

check p0641

blad p 0641

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl