Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3

Temat: obroty silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    nowa sól
    Wiek
    49
    Postów
    48
    Auto
    grande punto 1,4

    obroty silnika

    witam
    posiadam GP 1,4 v8 z 2007 r nie zwracalem wczesniej uwagi na obroty silnika zaraz po odpaleniu ale od kiedy go posiadam (grudzien 2012) byl bardzo zrywny tzn.przez 20-500m chcac jechac powoli na 2-gim biegu musialem jechac na plosprzegle czesto podhamowujac gdyz teren nierowny i pelno dziur na drodze . Od jakiegos czasu zaczalem zwracac uwage na obroty .Zaraz po odpaleniu 1200-1300 po jakims czasie ok.1-2 min spadaja do 800 lub po przejechaniu do 500m rowniez spadaja do 800-900 . Czy takie obroty zaraz po odpaleniu to normalne? czy tez problem z wtryskiem ? za duzo paliwa dostaje? a moze cos innego ?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    najprawdopodobnij jest to ssanie bo jak silnik sie rozgrzeje to obroty wracaja do normy no ale moze to byc tez inny powod?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał kazik51005 Zobacz post
    najprawdopodobnij jest to ssanie bo jak silnik sie rozgrzeje to obroty wracaja do normy no ale moze to byc tez inny powod?
    sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Różnica w czasie po którym te obroty spadają wynika tylko ze sposobu rozgrzania silnika, tzn. na postoju potrzeba więcej czasu, żeby go rozgrzać.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    wroclaw
    Wiek
    38
    Postów
    33
    Auto
    Punto 1.4 costam air
    Rocznik
    2008
    W autach z motorami gaznikowymi bylo zdanie, o którym musieliśmy pamiętać, teraz za nas mysli komputer, każde auto na wtrysku po odpaleniu ma automatyczne zdanie regulowane bez wiedzy i zgody kierującego, w okresie wiosenno jesiennym jest niemalze zbyteczne, zona doceniane. Silnik po odpaleniu ma naturalne opory, gesty zimny olej znajdujący sie w misce a nie w całym silniku, zeby pokonać te i inne bariery potrzebna jest temperatura, ktorej w początkowej fazie nie mamy, a wiec musimy ja wywołać lub zastapic poprzez wyzsze obroty, nie mam pojecia przy jakiej temp. obroty stają na naturalnym poziomie ale w granicach 30-40 st. C. Dodatkowo aby przyspieszyć a bardziej ograniczyć chłodzenie silnika przez układ, stosuje sie termostat, ktory odpowiedzialny jest za ograniczenie długości obiegu, zamyka on dopływ płynu chlodzacego do chłodnicy a czasem i nagrzewnicy, jezeli on sie zepsuje i nie otwiera, moze dojść do przegrzania silnika, a w konsekwencji do remontu głowicy, jezeli sie nie zamyka auto dluzej sie nagrzewa i szybciej zużywają czesci cierne motoru, panewki na korbowodzie, pierścienie, wałek rozrządu, gdyz pompą oleju nie jest w stanie go tloczyc a jego konsystencja przykłada sie do nieprawidłowego smarowania. Jeden i drugi feler niszczy w inny sposob silnik. Jezeli jest sprawny termostat, powinieneś zaobserwować po przejechaniu od kilometra do kilku km spadek temperatury na wskaźniku, jest to naturalne, gdyz po nagrzaniu otwiera sie termostat zalaczajac duży obieg, jednak w układzie i w tym w chłodnicy jest zimny plyn, izolowany przez bimetal, po wdrożeniu zimnego płynu do goracego silnika, temp. naturalnie na kilka chwil opada. W nowszych autach czujnik temp do wskaźnika jest umieszczony w takim miejscu układu aby ten widoczny spadek byl jak najmniejszy, w starych nie bylo go wogole gdyz czujnik byl przy chłodnicy, czyli zaczynał wskazywać po otworzeniu całego obiegu, lub byl bardzo wyrazny, z racji umieszczenie przed silnikiem w kolejności obiegu, co wywieralo wpływ na wskazania.

    Nie umiecie tlumaczyc... tak sie powinno.


 

Podobne tematy

  1. szalejące obroty silnika 1.2 8v+lpg
    Napisany przez tikkurilla na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 27-05-2014, 19:00
  2. dziwne obroty silnika
    Napisany przez czaro85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-08-2013, 12:54
  3. Obroty silnika
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-03-2011, 09:56
  4. Obroty Silnika
    Napisany przez Rednose83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2011, 02:16
  5. obroty silnika
    Napisany przez koliber22 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-08-2010, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

obroty silnika fiat grande punto

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl