Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    38
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007

    jak powinna wyglądać praca zaworu EVAP

    Witam serdecznie
    Mam pytanie do wszystkich klubowiczów czy miał ktoś z was do czynienie z zaworem EVAP , jak powinna wyglądać jego praca ? czy i kiedy on się otwiera ? bo program bez przerwy pokazuje w pozycji " OTWARCIE ZAWORA EVAP ---- 0,00% " czy to jest normalne ?? dodam że po odłączeniu kabli od zawora komputer podstawia wartość 13,9% otwarcia zaworu , oporność po sprawdzeniu wynosi 18,9 oma , a gdy wykonuje test to elektrozawór cyka tyle tylko że zastanawia mnie ta wartość 0,00% otwarcia zaworu . I ostatnie już pytanie czy podany zawór może mieć wpływ na ciężki rozruch silnika gdy temperatura otoczenia jest np dodatnia a silnik zimny

    Czujniki takie jak mapsensor , czujnik temp wody oraz przepustnica i pompa paliwa a konkretnie ciśnienie odpadają ponieważ zostały sprawdzone i są ok błedów też zero



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Otwarty lub zamknięty .

    Zamknięty - silnik zimny
    Otwarty - komputer decyduje ( gorący silnik , odpowiednie obroty , obciążenie itd. )

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    38
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Ok tylko czy twoim zdaniem miało by to wpływ na rozruch silnika że ciężko zapala ? Dodam że pytam dlatego bo wchodząc do Elearn ewidentnie widać taką propozycje rozwiązania tego problemu zastanawia mnie ten zawór ponieważ ile razy podłączyłem komp tyle razy otwarcie zaworu EVAP wynosiło 0,00% a gdy go odłączysz komp wywala błąd i podstawia wartosc 13,9 %

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,284
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ten zawór to ekologia. Otwiera on dostęp do puszki, która jest schowana w nadkolu i zawiera węgiel aktywny. Z mojej wiedzy nie ma on żadnego wpływu na rozruch, jego zadaniem jest eliminacja nadciśnienia w zbiorniku paliwa i ewentualne odprowadzanie takich par do kolektora ssącego. Węgiel jest po to, że układ odpowietrzania z par paliwa jest układem otwartym i w razie gdyby opary nie były oprowadzane do układu ssącego, a w baku panowało nadciśnienie to będą te opary odprowadzane do atmosfery (przez węgiel filtrowany). W drugą stronę to też działa, więc jeżeli w baku by było podciśnienie to przez tą puszkę powinno być doprowadzone powietrze do baku.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    38
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Mhym ok a co waszym zdaniem może byc jeszcze przyczyną ewentualnych problemów z rozruchem skoro jest juz sprawdzony map sensor , przepsustnica , były parametry przywracane , zero błędów , czujnik cieczy też ok . jak myslicie na co jeszcze warto zwrócić uwagę problem pojawia zię zazwyczaj gdy temp otoczenia wynosi około 7 st i w góre a silnik jes zimny :/ byłem tym GP w ASO ( akurat wtedy przy okazji na mechanice ) i stwierdzili że jedyne co to trzeba podmieniać czujniki i patrzeć bo komp pokazuje parametry raczej ok

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,634
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał 1995023 Zobacz post
    trzeba podmieniać czujniki i patrzeć bo komp pokazuje parametry raczej ok
    Co to za debile ?
    Przecież jeżeli komputer pokazuje dobre wartości to po jasną cholerę wymieniać czujniki ? Przecież to czujniki przesyłają wartości do kompa.
    Zaznaczam jeżeli te wartości są dobre

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    38
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    A więc koledzy jakieś pomysły dlaczego autko się tak zachowuje jak wyżej na co warto jeszcze zwrócić uwagę ?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,284
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A świece, kable WN?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    38
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A świece, kable WN?
    Jak najbardziej wymienione i sprawdzone na kablach brak przebicia a świece też ok ( takie jak fabrycznie ) , zresztą na starych świecach też był ten sam problem


 

Podobne tematy

  1. Gdzie kupie EVAP?
    Napisany przez Eldo na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-02-2016, 21:36
  2. Zawór EVAP - pochłaniacz par paliwa
    Napisany przez tomx123 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-05-2014, 21:18
  3. Błąd - EVAP. 1.6 16V
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 28-02-2013, 19:25
  4. Czy powinna być poduszka powietrzna kierowcy?
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-09-2010, 12:45
  5. czy regulacja świateł powinna być podświetlona
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-04-2009, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

evap jak wyglada

otwarcie zaworu evap

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl