Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    55
    Auto
    Grandepunto 1.4 V16 Dynamic
    Rocznik
    2008

    Grande Punto 1.4 16V Dynamic wypadanie zapłonów(4 cylinder)

    Witam pojawił mi się błąd wypadanie zapłonów na 4 cylindrze, wymieniłem świece na NGK ZKR7A-10 nie było problemów i nagle dziś znowu, dodam ze dzieje się tak gdy na dworze jest zimno i mokro czyli na 90% uszkodzona cewka, i teraz mam problem jaką cewkę kupić, wg. elearn
    cewki.png czyli 4 cewki, są one połączone na listwie i wyciąga się wszystkie naraz. Jakiej firmy kupić te cewki a najlepiej linki podeślijcie, Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    jak nie cewka to kabel WN no chyba że tam sa tylko cewki nakładane na świece

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jezeli sa cewki nakładane to zamien miedzy cylindrami wtedy sie przekonasz czy to cewka czy sterowanie cewki

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    55
    Auto
    Grandepunto 1.4 V16 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Jak będę miał chwile czasu to wezmę opryskiwacz ogrodowy i zrobię mgiełkę i zobaczę czy będzie błąd a podmienię. A jeśli cewki to które kupić te z marelli?
    Wiele przydatnych informacji o punto i innych. https://www.youtube.com/user/GDeltaG/videos

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    55
    Auto
    Grandepunto 1.4 V16 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Zamówiłem od razu 4 cewki Cewka zapłonowa CHAMPION BAE403C/245 - Sklep iParts.pl wg. elearn mają być te, zobaczymy czy jak będzie zimniej to czy dalej będą wypadać zapłony, i może auto przestanie drżeć.
    Wiele przydatnych informacji o punto i innych. https://www.youtube.com/user/GDeltaG/videos

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał radex324 Zobacz post
    Zamówiłem od razu 4 cewki Cewka zapłonowa CHAMPION BAE403C/245 - Sklep iParts.pl wg. elearn mają być te, zobaczymy czy jak będzie zimniej to czy dalej będą wypadać zapłony, i może auto przestanie drżeć.
    ja bym zaczynał od zamiany cewek pomiedzy cylindrami, to jest operacja max półgodziny (wolnym tempem + browarek) i zobaczyłbym czy problem sie przeniósł wraz z cewką jak nie to wiadomo że cewka jest OK, wtyczki są co prawda odporne na wilgoć ale zawsze może cos paść na złaczu/kablu/sterowaniu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    55
    Auto
    Grandepunto 1.4 V16 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Wymienić nie zaszkodzi auto zamierzam mieć parę ładnych lat, nie mam czasu na razie żeby to sprawdzić najszybciej w sobotę zrobię mgiełkę. Błąd wyskoczył 2 razy w zimniejsze dni, czy drgania kierownicy są normalne przy 40-47km/h i ok. 1 700-1 900 obr na 4 biegu ? Wymieniam też olej na motul 5w40 bo wlali mi do silnika jakieś najtańsze badziewie 10w40.
    Wiele przydatnych informacji o punto i innych. https://www.youtube.com/user/GDeltaG/videos

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał radex324 Zobacz post
    Wymienić nie zaszkodzi auto zamierzam mieć parę ładnych lat, nie mam czasu na razie żeby to sprawdzić najszybciej w sobotę zrobię mgiełkę. Błąd wyskoczył 2 razy w zimniejsze dni, czy drgania kierownicy są normalne przy 40-47km/h i ok. 1 700-1 900 obr na 4 biegu ? Wymieniam też olej na motul 5w40 bo wlali mi do silnika jakieś najtańsze badziewie 10w40.
    no z tym olejem 10W40 pojechali .... janusze oszczędności, w sumie nei kumam po kiego ludzi zmieniaja olej z tego co przewidział producent aby przyoszczedzić 20 zeta raz na 150 tys km.... naprawde janusze oszczędności, a potem jęczenie że np. panweki sie wytarły.

    generalnei producent silnika zaleca: Selenia K P.E. SAE 5W – 40 ACEA C3. Kwalifikacja FIAT 9.55535-S2 (czyli z niską zawatoscia popiołu --> dłużej pożyje katalizator)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    55
    Auto
    Grandepunto 1.4 V16 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Zmienili mi na olej PÓŁSYNTETYCZNY 10W40 jakiś najtańszy, na szczęście olej zmieniam już w czwartek.Cewki zmienione zobaczymy czy się pojawi wypadanie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zmieniam olej na Motul 5W40 8100 X-CESS. Full syntetyk. Czy poprzedni olej nie uszkodził mi silnika?
    Wiele przydatnych informacji o punto i innych. https://www.youtube.com/user/GDeltaG/videos

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał radex324 Zobacz post
    Zmienili mi na olej PÓŁSYNTETYCZNY 10W40 jakiś najtańszy, na szczęście olej zmieniam już w czwartek.Cewki zmienione zobaczymy czy się pojawi wypadanie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zmieniam olej na Motul 5W40 8100 X-CESS. Full syntetyk. Czy poprzedni olej nie uszkodził mi silnika?

    witam...bron boże nie troluje ale olej powinien być taki jak specyfikacja producenta silnika, a ten motul jest innej klasy (ACEA A3/B4) powinien być olej klasy ACEA C3,

    cytując:

    A3/B4 -> oleje do silników o luźnym spasowaniu wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
    C3 -> oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);

    roznica pomiedzy A3/B4 a C3 jest w kilku parametrach i na dłuższa metę bym nei kombinował z czyms innym niż przewodział producent silnika, bo nie wiemy jak sie zachowaj np panewki przy dłuzszym kontakcie z olejem który jest bardziej lub mniej zasadowy, albo np uszcelniacze wszelkiej maści :-)

    czy ten polsynteteyk mógl coś zepsuć wszystko zalezy jak długo był uzywany, zrobić przed wymiana płukankę i wlać to co ma być czyli to co podał producent pojazdu w książce, mam na mysli parematry i normy a nie marke, nie tylko selenia spełnia normy fiata. może to byc np MOTUL 8100 X-clean 5W-40, jest to olej ACEA C3 i spełnia normę FIAT 9.55535-S2, selenia jest nieco tansza

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    pełną normę spełnia Liqui Moly 5w40 Środki smarne : Top Tec 4100 5W-40 9511
    co do ceny to znajdziesz taniej

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2012
    Skąd
    Bukowno
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2011
    Podepnę się pod pytanie, bo nie chcę zakładać nowych tematów.

    Mamy podobny problem. Grande Punto 1.2 (65KM) 2010. Już nie wiemy czego i gdzie szukać.

    Zaczęło się ponad pół roku temu. Samochód po przekroczeniu ok. 110 km/h samochód tracił na mocy. Nie zawsze zapalał się 'Check Engine". Należało stanąć na poboczu, zgasić samochód. Po ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy. Wymieniliśmy świece, kable, cewkę. Zaczęliśmy podejrzewać wtryski. Pojawiał się błąd "wypadania zapłonu cylinder 2" później doszedł 4 cylinder. Zamieniliśmy miejscami wtryski, żeby po ponownym wyskoczeniu błędu potwierdzić winę wtrysków. Niestety wczoraj wyskoczył błąd cylindra 2 i 4, więc to nie wtryski. Nadmienię, iż nie zawsze wypada zapłon powyżej 110 km/h. mieliśmy miesiąc spokoju. Aż do wczoraj...

    Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?

    Pozdrawiam
    Było:

    Fiat Tipo 1.4
    Fiat Tipo 2.0 GT
    Fiat Punto II 1.9 D

    Jest:
    Fiat Grande Punto 1.2

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    ECU sprawny?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    55
    Auto
    Grandepunto 1.4 V16 Dynamic
    Rocznik
    2008
    No to trudno olej zmieniony, myślałem że wszystko to samo, nie znam się dobrze na samochodach.Oby przez 10tys/jkm nic się nie stało, ale i tak lepszy ten niż ten co mi wlali.
    Wiele przydatnych informacji o punto i innych. https://www.youtube.com/user/GDeltaG/videos

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    jeszce masz kabel sterujący/zasilający cewkę zapłonową (oraz wszelie złacza, kiedys w fiatach po paru latach lubiałyy śniedzieć), generalnie ECU wykrywa brak zaplonu w cylindrach, co nawet jak sam zaznaczasz objawia sie spadkiem mocy (co logiczne), no i jak tu kolega zaznaczył jest jeszcze sam ECU, idealnie to by bylo miec podpiętego FES zapodac pare wykresów do śledzenia i zlapac to w chwili gdy pada.

    moze wczoraj była mgła...czyli wilgotnośc wzrosła, to by ewiedentnai wskazywalo na kabelki zaróno sterujące jak i WN, zamień pomiędzy dzialającymi cylindrami a tymi co jest problem, zobaczysz czy to jest przyczyną ?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    55
    Auto
    Grandepunto 1.4 V16 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Wymieniłem świece, cewki i już tego zjawiska nie ma, teraz na dworze zimno i też nie było, więc temat rozwiązany

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A i nie mam kabli WN Mam cewki zakładane bezpośrednio na świece
    Wiele przydatnych informacji o punto i innych. https://www.youtube.com/user/GDeltaG/videos


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wypadanie zapłonów
    Napisany przez Mikami na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-02-2017, 18:24
  2. Falujące obroty i wypadanie zapłonów na LPG
    Napisany przez TP82 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-11-2014, 12:04
  3. Wypadanie zapłonów
    Napisany przez Toczek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-03-2014, 00:25
  4. Wypadanie zapłonów MPI
    Napisany przez yamakazik na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2012, 00:32
  5. [ukł. zapłonowy] Wypadanie zapłonów
    Napisany przez JuSz na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-07-2009, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469grande-punto-1-4-16v-dynamic-wypadanie-zaplonow-4-cylinder-38727

przyczyny wypadania zaplonu grande punto

wypadanie zaplonu multiairfiat linea 1.4 a cewka forumFiat tipo cewka jaka firmagrande punto losowe wypadanie grande punto jaka cewkap0304 puntowypadajacy zaplon powyzej 100 km grande puntofiat 1.4 wypadajace zaplonycewka fiat punto evo multiaircewka grande puntogrande punto wypadanie zaplonu 3 cylinder

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl