Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 43
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    Nic nie ubywa ani olej ani płyn



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    A dziś przejechałem się autem z podłączonym MESem i z tego co widziałem zawór EGR był praktycznie cały czas otwarty na postoju 40-50% podczas jazdy też tylko przy raptownym wciśnięciu gazu wskazywał 2% przez sekundy i potem znów otwarty. A na biegu jałowym chyba powinien być zamknięty?

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    Dziś przejechałem się autem i egr jest otwarty na postoju i podczas jazdy A przy raptownym wciśnięciu gazu pokazuje chwile 2% to chyba działa. Dziwne bo ostatnio na biegu jałowy widać że trochę telepie silnikiem nie chodzi równiutko

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    565
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    sugeruje zajrzec do tego EGRa, inan sprawa to ze komp widzi że otwarty/zamknięty niekoniezni oznacza ze tak jest :-)

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    sugeruje zajrzec do tego EGRa, inan sprawa to ze komp widzi że otwarty/zamknięty niekoniezni oznacza ze tak jest :-)
    Dzięki bnbn1 napewno to sprawdzę

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A czemu nie mogę zrobić testu zaworu EGR na odpalonym silniku? Wyskakuje mi "brak odpowiednich warunków do testu"?

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Kielce
    Postów
    551
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Masz oryginalnego MES'a?

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Masz oryginalnego MES'a?
    jeszcze nie

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    565
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał karol77787 Zobacz post
    jeszcze nie
    do twojego pojazdu powinien wystarczyć starszy skrakowany bo fure masz 12 letnią

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    Hm ale jaka wersja?

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam,
    Czy udało się rozwiązać problem. U mnie występują podobne objawy z falowaniem obrotów. Po odpięciu przepływki falowanie ustaje i silnik pracuje idealnie równo.
    Wskazania z EGR i przepływomierza na biegu jałowym:
    - od razu po odpaleniu silnika na biegu jałowym otwarcie EGR wskazuje od 37 do 50% (nie jest to wartość stała tylko cały czas się zmienia) a wartość zmierzona z przepływomierza to 204 mg/w (wartość oczekiwana 201 mg/w),
    - po około 1,5 minuty pracy na biegu jałowym wskazanie EGR pokazuje 2%, a wartość przepływomierza wzrasta na około 300 mg/w (wartość oczekiwana to ok 200mg/w)
    Czy mógłbyś napisać jakie masz wskazania z przepływomierza (zmierzone i oczekiwane) przy otwartym i zamkniętym zaworze EGR?

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    Cwiqa u mnie problemem są wtryski jeden okazał się uszkodzony. Narazie auto u mechanika. Ale ciekawe z tym przepływomierzem bo nie sprawdzałem tego. Jak odbiorę auto to Ci powiem. Ale u Ciebie cały czas falują? Bo u mnie tylko po odpaleniu było chwilowe falowanie. Wskazania Egr miałem coś jak u Ciebie.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał karol77787 Zobacz post
    Cwiqa u mnie problemem są wtryski jeden okazał się uszkodzony. Narazie auto u mechanika. Ale ciekawe z tym przepływomierzem bo nie sprawdzałem tego. Jak odbiorę auto to Ci powiem. Ale u Ciebie cały czas falują? Bo u mnie tylko po odpaleniu było chwilowe falowanie. Wskazania Egr miałem coś jak u Ciebie.
    Nie cały czas. Na zimnym silniku (przy niskiej temp. powietrza - czyli jesienią, zimą i wiosną) jest wszystko ok i na rozgrzanym również. Falowanie występuje jeżeli odpalam auto ponownie po ok. 2 godzinach po zgaszeniu (silnik nie ostygł do końca) albo na "zimnym" silniku latem (wysoka temp. powietrza). Objawia się to tym, że autko odpala normalnie, po ok. 15 sekundach zaczynają falować obroty przez ok. 30 sekund i dalej jest wszystko ok. W sobotę podłączę FES'a i spróbuję sprawdzić wartości przepływomierza w momencie falowania obrotów. Jeżeli w momencie falowania też będą mocno przekraczać wartość oczekiwaną to wydaje mi się, że problem tkwi w przepływce.
    A jak stwierdziłeś uszkodzenie wtrysku?

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    Mi już zaczął silnik nierówno chodzić i mechanik stwierdził że wtrysk i po wyciągnięciu okazało się że jeden się przycinał. Jeśli jest tak jak piszesz to winowajcą byłby przepływomierz. A czujesz nierówną prace silnika podczas falowania?

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał karol77787 Zobacz post
    Mi już zaczął silnik nierówno chodzić i mechanik stwierdził że wtrysk i po wyciągnięciu okazało się że jeden się przycinał. Jeśli jest tak jak piszesz to winowajcą byłby przepływomierz. A czujesz nierówną prace silnika podczas falowania?
    No właśnie główną hipotezą na wielu forach na falowanie obrotów w tym silniku są uszkodzone wtryski. U wielu osób jednak czyszczenie nie pomaga dlatego jestem ciekawy co wyjdzie u Ciebie. A nierówną praca silnika występuje. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - przepustnica: EPER pokazuje, że u mnie powinna ona być a jej nie ma.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    51
    Auto
    Grande Punto 1.3mjtd 90km
    Rocznik
    2006
    To zależy mi pokazuje dpf a też nie ma zależy jakim sterownikiem się połączy. No przeważnie piszą wtryski i okazuje się że one są winne. U mnie falowało a potem zaczął nierówno pracować i już wiem że jeden był uszkodzony bo poszedł do regeneracji. Hm wiesz z tym czyszczeniem to indywidualna sprawa u każdego wtryskiwacz moze byc w innym stanie. Jak leje to żadne czyszczenie mu nie pomoże. Czy falowanie ustało to Ci powiem jak odbiorę auto. Pozdro.
    Ostatnio edytowane przez karol77787 ; 22-06-2018 o 18:28


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Seicento 900 faluje, przerywa, gaśnie
    Napisany przez seicento900,00 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-10-2016, 21:51
  2. Fiat Stilo strasznie faluje
    Napisany przez motyl82 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-04-2016, 16:12
  3. JTD 140KM Faluje przy przyspieszaniu. 3 sec. skoki.
    Napisany przez savkin na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-09-2015, 07:30
  4. bravo 1.4 12 v, pare problemow, faluje obroty
    Napisany przez fakir89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-01-2014, 11:39
  5. Wskaźnik temp. faluje
    Napisany przez jones-87 na forum Albea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-10-2012, 10:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl