Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    Piła
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2007

    Cykanie wtryskiwaczy 1.3 mjet

    Witajcie, mam problem z moim GP, dzisiaj po 2 dniowym postoju auta miałem problem z odpaleniem - słaby akumulator, otworzyłem więc maskę w celu podpięcia prostownika i ku mojemu zdziwieniu słyszę dziwne cykanie, po dłuższej chwili zdiagnozowałem pracę elektrozaworów na wtryskiwaczach. Po odpięciu wtyczki z komputera wszystko cichnie, po odpięciu akumulatora również, jak tylko podepnę z powrotem, zaworki natychmiast cykają... pytanie dlaczego tak jest? Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam serdecznie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    305
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Nie podpina się prostownika pod podłączony do instalacji akumulator .We wtryskiwaczach są chyba cewki ,a niestabilne napięcie je pobudza-czy się mylę?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    Piła
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2007
    Dzięki za odpowiedź. Problem ustąpił po naładowaniu akumulatora. Nigdy wcześniej nie słyszałem o tej zasadzie? Zawsze podpinam prostownik pod aku w instalacji i nigdy problemu nie było. A cewki cykały już bez prostownika.
    Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    23
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Nie podpina się prostownika pod podłączony do instalacji akumulator .We wtryskiwaczach są chyba cewki ,a niestabilne napięcie je pobudza-czy się mylę?
    We wtryskiwaczach nie ma cewek. Wtryskiwacz to wtryskiwacz. Chyba, że masz na myśli cewki zapłonowe.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    305
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    W systemie wtryskowym Common Rail początek wtrysku i dawka wtrysku paliwa są regulowane za pomocą elektrycznie sterowanego wtryskiwacza. W systemach CR pierwszej i drugiej generacji były stosowane wtryskiwacze elektromagnetyczne z jednoczęściową i dwuczęściową kotwicą, natomiast w trzeciej generacji systemów wtryskowych CR zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne. Wtryskiwacz elektromagnetyczny składa się z trzech członów funkcjonalnych: rozpylacza otworkowego, hydraulicznego układu wspomagającego i zaworu elektromagnetycznego.Występowanie tych stanów pracy zależy od chwilowego rozkładu sił działających na elementy wewnętrzne wtryskiwacza. Przy zatrzymanym silniku i braku ciśnienia w zasobniku siła docisku sprężyny rozpylacza zamyka wtryskiwacz.
    W stanie spoczynku przez zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza nie płynie prąd i dlatego jest on zamknięty. Gdy przez cewkę zaworu elektromagnetycznego zaczyna przepływać prąd (tzw. prąd przyciągania), wywołuje on szybkie otwarcie tego zaworu. Wymagane krótkie czasy reakcji wtryskiwacza można uzyskać przez odpowiednie sterowanie zaworami elektromagnetycznymi w sterowniku przy pomocy wysokich napięć i prądów. Po krótkiej chwili następuje spadek prądu przyciągania elektromagnesu do wartości zapewniającej podtrzymanie otwarcia zaworu elektromagnetycznego. Wtryskiwana dawka paliwa przy danym ciśnieniu jest proporcjonalna do czasu włączenia zaworu elektromagnetycznego i niezależna od prędkości obrotowej silnika lub pompy (sterowanie czasem wtrysku). Po zaniku prądu w uzwojeniu sterującym zaworu elektromagnetycznego kotwica jest dociskana w dół siłą sprężyny zaworu i kulka zamyka zawór odpływu paliwa. Wtrysk kończy się, gdy iglica rozpylacza osiągnie położenie dolnego zderzaka. Przy wysokiej wartości ciśnienia paliwa panującego we wnętrzu wtryskiwacza zawór elektromagne-tyczny nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć sił niezbęd-nych do uniesienia igły rozpylacza. Ponadto siła docisku sprężyny umieszczonej nad iglicą w dolnej części wtryskiwacza jest niewystarczająca do jego zamknięcia. Dlatego też zastosowano pośrednie sterowanie igły rozpylacza poprzez wspomagający układ hydrauliczny.
    Sterowanie elektryczne elektromagnetycznego wtryskiwacza w momencie jego załączania jest podzielone na kilka faz. itd itd itd

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    17
    Auto
    stilo uproad 120Mj
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał dmarcol93 Zobacz post
    We wtryskiwaczach nie ma cewek. Wtryskiwacz to wtryskiwacz. Chyba, że masz na myśli cewki zapłonowe.
    są są , to nie tdi albo stare td gdzie były zwykłe wtryskiwacze , obecnie wtryskiwaczami steruje komputer


 

Podobne tematy

  1. Ducato 3.0 Mjet 180km Euro5- problem z kodowaniem wtryskiwaczy.
    Napisany przez dudus8 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2017, 22:56
  2. Cykanie nawiewu
    Napisany przez Oskrzelo na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-05-2016, 09:15
  3. Cykanie pod kierownicą
    Napisany przez łahcim 16V na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-11-2015, 13:02
  4. Croma 2.4 cykanie silnika
    Napisany przez PiotrL na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-10-2013, 20:04
  5. Cykanie po wlączeniu Zapłonu
    Napisany przez Bravery na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-09-2013, 17:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl