Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
  1. #16
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    no to jak nie bierze to po co dolewasz ?

    u mnie sie tylko prawa tylna szyba zacieła - ale tak samo wymienili gwarancyjnie cały mechanizm
    No przesatań... :-) "branie oleju" to taki nieformalny termin. Takie ilosci to nie "branie" :-)
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    315
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    A szanowni użytkownicy czytali instrukcje obsługi?? Tam jest napisane iż zużycie może dochodzić do 400ml na 1000km i jest to naturalne, nie podlega gwarancji i innych takich rzeczy

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    I zmieniaj ten olej częściej - naprawdę 30tyś km na jednym oleju to strasznie dużo..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Bierze olej 1,4 8v wieczne usterki.. FIAT !

    Tak zalecają teraz producenci, myślę że jak ten czas o połowę skrócisz będzie git:

    Taplniete w notatniku drugiej generacji

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #20
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Tak zalecają teraz producenci, myślę że jak ten czas o połowę skrócisz będzie git:
    Nie skroce :-) To nie te same oleje i silniki co 20 lat temu. Swiat idzie do przodu.
    Trzymam sie harmonogramu serwisu zalecanego przez producenta.

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    315
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Trzymam sie harmonogramu serwisu zalecanego przez producenta
    A później płacz ze silnik po 100 000 do remontu

  8. #22
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Damian-jg Zobacz post
    A później płacz ze silnik po 100 000 do remontu
    Jaaaasne. Myślisz, że użytkownicy aut na zachodzie skracaja okresy serwisowe?
    A potem takie piekne auta do nas przyjezdzaja :-)
    Nie popadajmy w paranoję. 30 tys km na dobry olej syntetyczny w niewyżyłowanym silniku w aucie używanym w trasie między dwoma miastami to nie jest za dużo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS: zajrzyjcie w ksiazki serwisowe sprowadzanych aut, w wykaz wykonanych czynnosci (kto je dostal). Auta sa tam serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta. Przyjezdzaja do Polski majac (zaleznie od klasy) nakulane 100, 200 kkm i ich silniki nie sa jeszcze skazane na remont.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Bierze olej 1,4 8v wieczne usterki.. FIAT !

    Jeśli auto robi trasy to ok, jeszcze mogę się zgodzić jeśli po mieście to nie jest dobre

    Taplniete w notatniku drugiej generacji

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #24
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Jeśli auto robi trasy to ok, jeszcze mogę się zgodzić jeśli po mieście to nie jest dobre
    Oczywiscie. W miescie i na krotkich odcinkach a takze przy przebiegu rocznym mniejszym niz 10 kkm lepiej zmieniac raz na rok (zreszta tak wlasnie zaleca producent).

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    40
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Jaaaasne. Myślisz, że użytkownicy aut na zachodzie skracaja okresy serwisowe?
    (...)
    Skracają, dobrzy mechanicy skracają przebiegi.
    Ja obecnie mieszkam w Niemczech Zachodnich. W Punto (1,6) zalecają wymianę oleju po 10 kkm (mimo iż serwisówka podaje 15 kkm), w Pandzie zalecają wymianę co 15 kkm (serwisówka mówi o 30 kkm).

    Wszystko rozchodzi się o to, jak długo zamierzasz jeździć danym autem. Wielu użytkowników słucha dobrych rad i skraca przebiegi, część "oszczędza" a w razie kłopotów sprzedaje je polskiemu lub litewskiemu handlarzowi - biorą hurtem...

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Hubertus Zobacz post
    Skracają, dobrzy mechanicy skracają przebiegi.
    Ja obecnie mieszkam w Niemczech Zachodnich. W Punto (1,6) zalecają wymianę oleju po 10 kkm (mimo iż serwisówka podaje 15 kkm), w Pandzie zalecają wymianę co 15 kkm (serwisówka mówi o 30 kkm).

    Wszystko rozchodzi się o to, jak długo zamierzasz jeździć danym autem. Wielu użytkowników słucha dobrych rad i skraca przebiegi, część "oszczędza" a w razie kłopotów sprzedaje je polskiemu lub litewskiemu handlarzowi - biorą hurtem...
    A nie jest to zależne od stylu jazdy i przebiegów rocznych? Jesli ktoś jeździ 5 km w jedną stronę 5 x w tygodniu, to jego olej zużyje się szybciej i też bym mu to zalecił.
    Mam rodzinę i znajomych rozsianych po świecie i sporo słyszałem o utrzymaniu samochodów na zachodzie. Zdecydowana większość użytkowników i serwisów trzyma się serwisówek.
    Zwykle czekają na wskazania komutera pokładowego i nie mają zakorzenionej nieufności wobec instrukcji obsługi i ASO :-)
    Szukając aut, widziałem historie serwisowe z Niemiec, Włoch, Holandii, Francji... użytkowników prywatnych i firmowych. Nie przypominam sobie skróconych okresów.

    Co do tego jak długo ma jeździć auto, nie zależy mi na tym by Grande Punto zrobiło 500 kkm.

    pzdr

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    40
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    Byłem w kilku serwisach, w ostatnim (i tego się trzymam, gość jest naprawdę kompetentny) szef zaleca skrócenie nieco czasookresów, a ponieważ wymiana oleju nie jest akurat jakimś szczególnie dużym wydatkiem, robię tak dla spokoju sumienia. Oczywiście jest to tylko Jego sugestia i możesz się do niej zastosować albo i nie.
    Najprościej, rzecz jasna, trzymać się wskazań komputerka. Tyle tylko, że... silnik Pandy 1,2 jest w rzeczywistości leciwą już konstrukcją (co nie znaczy że złą) i pamiętam ją jeszcze z Punto. Tam wymiana oleju następowała co max. 15 kkm, teraz ten sam motor ma czasookres 30 kkm. A zmian konstrukcyjnych w nim akurat jakichś szczególnych nie ma... Po prostu wydłużono okresy pomiędzy kolejnymi wymianami "dla wygody użytkownika" i dlatego, że konkurencja robi to samo, a czy ten silnik dociągnie do założonego pierwotnie przebiegu, przestało to już producenta obchodzić bo jak się sypnie to będzie już przecież po gwarancji, więc tak czy siak zysk.
    I tak samo jest z innymi silnikami, przez ostatnie 20 lat jakaś specjalna rewolucja w budowie silników nie zaszła, nie czarujmy się.

    Co do tematu Grande, żeby za dużego offtopa nie robić-miałem służbowego Grande przez pewien czas i jakoś specjalnie przygód z nim związanych nie pamiętam. Co do porównania z Lanosem - miałem takowy pojazd osobiście i jest to konstrukcja toporna, idiotoodporna, rodem z lat osiemdziesiątych XX wieku tylko w nieco odświeżonym opakowaniu. Nie była zła, ale też nie tak cudowna, jak to opisano. ogólnie, Lanos i Grande to samochody z rożnych epok i nie ma ich co porównywać. I silnik 1,5 Lanosa (takiego miałem) też żarł olej. A lewarek zmiany biegów w Lanosie potrafił zostać w ręku, jak się plastiki wyrobiły Fakt.
    Ostatnio edytowane przez Hubertus ; 10-06-2013 o 10:47

  14. #28
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    PS: Nie chodzi mi o to by przekładać "czyje będzie na wierzchu". Jesli ktoś ma ochotę niech wymienia olej choćby co 5 kkm - na bank nie zaszkodzi! Jakkolwiek nie zgodzę się z sugestią, że oszczędzam na utrzymaniu auta. Mogę śmiało powiedzieć, że jest serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.

    pzdr

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Po 15 tyś km olej z benzyniaka jest już czarny albo prawie czarny. Mi to wystarczy aby go wymienić.. Robię tak i we fiacie i w Peugeocie młodej choć tam komputer pokazuje wymianę co 30kkm..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #30
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Hubertus Zobacz post
    silnik Pandy 1,2 jest w rzeczywistości leciwą już konstrukcją (co nie znaczy że złą) i pamiętam ją jeszcze z Punto. Tam wymiana oleju następowała co max. 15 kkm, teraz ten sam motor ma czasookres 30 kkm. A zmian konstrukcyjnych w nim akurat jakichś szczególnych nie ma... Po prostu wydłużono okresy pomiędzy kolejnymi wymianami "dla wygody użytkownika" (...)I tak samo jest z innymi silnikami, przez ostatnie 20 lat jakaś specjalna rewolucja w budowie silników nie zaszła, nie czarujmy się.
    Nie wiem skąd masz info o 30kkm w 1.2.
    Panda 1.2 ma wymianę oleju co 20 kkm (instrukcje Pandy Classic od 2003-2013), diesel 1.3 ma co 30 kkm.

    Co do konstrukcji silników... zmieniła się precyzja spasowania częsci (lepsze obrabiarki, materiały, uszczelnienia) i co najważniejsze OLEJE.

    20 lat temu większość aut śmigała na 10w40 (minerał z domieszką syntetyku) a nawet 15w40.
    Dzisiejsze oleje są z innej bajki.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 10-06-2013 o 11:23
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-11-2016, 11:27
  2. Silnik "bierze olej"
    Napisany przez Punto2 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-03-2012, 00:27
  3. [Uno 1.0] LPG bierze benzynę, duże spalanie
    Napisany przez tiraeth na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 29-11-2010, 09:47
  4. Palio 1.2 B+LPG 99' bierze benzyne i gaz
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-07-2009, 10:22
  5. skąd sie to bierze
    Napisany przez bercik1965 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2009, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

grande punto opinie

fiat grande punto 1.4 8v opinie

grande punto 1.4 8v opiniefiat grande punto opinie forumtypowe usterki fiat grande puntoalternator fiat grande punto 1.4 8vfiat grande punto typowe usterkigrande punto usterkisilnik fiat 1 4 8vgrande punto awariegrande punto bierze olejgrande punto olejfiat grande punto 1.4 8v spalaniefiat 1.4 8v bierze olejpunto grande opinieile oleju do grande puntofiat grande punto 1.4 opinieolej do grande punto 1.4Grande punto 1.4 8v bierze olejfiat grande punto bierze olejfiat grande punto usterkiolej fiat grande punto 1.4grande punto 1.4 opinie fiat 1.4 16v dlaczego bierze olej

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl