Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Uka
    Uka jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    1
    Auto
    GPA
    Rocznik
    2009

    Bicie koła pasowego i koła rozrządu

    Witam serdecznie wszystkich,
    Od jakiegoś czasu śledzę forum, ale teraz postanowiłem się zarejestrować, bo pojawił mi się problem i nie wiem jak go rozwiązać..

    Objaw taki, że biło koło pasowe, tak na oko z 4mm na boki. Po rozebraniu okazało się, że przy kręceniu rozrusznikiem bije również małe kółko rozrządu na wale. Po rozebraniu całości okazało się, że powierzchnia styku wału i kółka jest wyrobiona. Poniżej zdjęcie poglądowe. Na kółku w miejscu kontaktu z wałem widać ubytki materiału, na wale jest stopień, na którym podpiera się koło. Stopień ten na 1/4 obwodu też ma spore ubytki. Zakładam, że koło rozrządu przylega krzywo, ponieważ koło pasowe jest znacznie większe to widać bicie. Samo kółko można wymienić, ale wygląda, że na wale też jest uszkodzenie. Można by przeszlifować, ale pewnie trzeba wał wyjąć. Samo bicie nie daje jakiś spektakularnych efektów, ale na pewno skraca życie paska napedu agregatów i paska rozrządu.





    Zastanawiam się nad daniem podkładki, żeby kółko oparło się nie na tym rancie tylko na powierzchni tuż koło śruby. Albo jeździć aż się wyrobi i zmienić silnik.

    Tak to wygląda



    Jakieś inne pomysły?

    Dzięki

    Łukasz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Dancing
    Wiek
    71
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2008
    Czesc
    Troche bedzie to malo profesjonalne , ale ja bym zrobil tak;
    zakupil nowe kolko rozrzadu I pasowe ( wal jest powierzchniowo utwardzany wiec istnieje male prawdopodobienstwo ze zostala zmniejszona srednica czopa),nastepnie przymierzyl nowe kolo do walu jezeli wchodzi z niewielkim luzem ( okolo 0.20mm) mozna pokusic sie o instalowanie na klej anearobowy locttite, takiegod polaczen z luzem, trzeba tylko osadzic kolo osiowo a to bedzie wymagalo cierpliwosci, nie krecilbym rozrusznikiem , ale wymontowal swiece odlaczyl akumulator I krecil recznie. Ja zastosowalem rakie rozwianie w silniku koparki I pracuje juz trzy tysiace motogodzin. Troche to druciarstwo , ale wszystko zalezy ile ma luzu I jak to skrecisz. Ja zakladam ze wal nie jest w jajo wyrobiony, wiec mozna tez pokusic sie o wprasowanie tulejki brazowej w kolo rozrzadu itd.
    pozdr
    Tata Pauliny


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-02-2015, 17:25
  2. Zmiana napinacza/koła pasowego - tykanie
    Napisany przez KaaC na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 08-11-2013, 19:06
  3. Żywotność koła pasowego w bravie 1.9 jtd
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-01-2013, 21:50
  4. Wymiana koła pasowego
    Napisany przez Bondzik88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-11-2011, 13:23
  5. Bicie na kierownicy
    Napisany przez blondas na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-12-2010, 12:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl