Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK

    Słabe tylne hamulce

    Witam. Jako że nie posiadam fiata tylko Toyote to nie wiedziałem gdzie podpiąć mój problem dlatego pisze tutaj. Mój problem polega na tym iż w piątek pojechałem zrobić sobie przegląd techniczny. Okazało się że tylne hamulce sa bardzo bardzo słabe i prawie wogóle nie hamują Postanowiłem więc odezwać się do mechanika który od sprowadzenia tego autka do polski wszystko w nim robił. Okazało się że poprzedni właściciel również miał problem z tylnymi hamulcami ( słaby nożny jak i ręczny ) , na 100% wymieniane były szczęki i możliwe że wszystkie sprężynki. Tłoczki nie były wymieniane bo są dobre i nie ciekną. Co do samych bębnów to zostały przetoczone ale problem podobno nie zniknął , dopiero jak zamieniło się bębny stronami z prawej na lewą i lewej na prawą to była widoczna poprawa. Teraz ten problem dotknął mnie i zastanawiam się czy może to być spowodowane nie nominalną średnica bębna ? Nie mam czasu żeby go zrzucić i mierzyć . Jak dobrze pójdzie to w czwartek wjadę do mechanika i będę mógł je wymienić na nowy tylko zastanawiam się czy to na 100% jest wina zużytych bębnów? miał ktoś z szanownych forumowiczów podobny problem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czy Ty masz korektor tam na osi/belce z tyłu? Częsty przypadek w T/T zatem możliwe, że i on tutaj zawodzi. A jak wciskasz pedał hamulca. To jak "głęboko" musisz wciskać? Jest to raczej płytko, czy odwrotnie? Jeżeli dużo, samoregulatory do sprawdzenia. Jeżeli płytko, ale słabo hamuje - regulator. Ty masz ABS?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    korektor siły hamowania posada moje autko ale ABSu już nie . Wydaje mi się że muszę trochę głębiej wciskać pedał ale to będę musiał jutro podczas jazdy do pracy sprawdzić. Wiem że dwóch mechaników grzebało coś przy regulatorach i próbowali je wyregulowac.[COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 19:35 ---------- Poprzedni post dodany był o 19:30 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]chyba w ciemno kupie nowe bębny, szczęki i zestaw naprawczy bębnów . Przy okazji powiem mechanikowi aby obejrzał samo regulatory i ewentualnie je przeczyścił. Jak to nie pomoże będę musiał zakupić nowe korektory siły hamowanie i coś mi sie wydaje że będzie to najdroższy element ze wszystkich - komplet szczeki, bebny, zestaw naprawczy to koszt max. 300zł

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tylko, że bębny mogą tutaj być najmniej winne. Moim zdaniem korektor zawodzi lub jest zacięty i nie reguluje odpowiednio siły. Wpierw bym spróbował go zlokalizować i nawet ręką poregulować (rozruszać). W T/T ramię regulatora było na sprężynie. W Carince pewnie też masz podobnie rozwiązane.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    właśnie wróciłem z autka. Przy gwałtownym hamowaniu jak i przy zaciągnięciu ręcznego wyraźnie czuć że hamulce z tyłu są bardzo słabe. Szukałem tego korektora ale ni ku ta nie wiem gdzie może się on znajdować. położyłem się przy aucie i z latarką zerkałem w okolice bębnów i nic co wyglądało by jak korektor nie widzę ;( Aha pedał podczas hamowania bierze jednak normalnie , wystarczy że wcisnę go delikatnie i czuję że auto hamuje.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    36
    Postów
    95
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    to że tłoczki nie ciekną nie oznacza że są sprawne, lubią się zapiekać. Przyjrzałbym się im dokładniej, tak samo bębnom. Nie wiem ile kosztuje przetaczanie bębnów ale ja tam zawsze wymieniam komplet (bębny+okładziny)

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zdejmij bębny i niech ktoś depnie w pedał. Ale nie mocno!!! Bo mogą wyskoczyć cylinderki. Wtedy zobaczysz czy coś się rozchodzą.
    Cylinderki pewnie idzie rozebrać bez ich uszkadzania. Jak Wojtass mówi, dobrze by było im się też przyjrzeć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    to już nie wiem od czego zacząć. Może faktycznie wymienię szczęki bębny i tłoczki a jak to nie pomoże to bede szukał winy po stronie korektora siły hamowania tylko najgorsze jest to że ten korektor kosztuje jak patrzyłem w necie 600zł i może byc problem z jego dostaniem :/

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Moim zdaniem. Tak jak mówisz, zacznij od tłoczków, a jeśli to nic nie pomoże, zobacz korektor.
    Na forum TTT jest jedna osoba, która zajmuje się regeneracją korektorów do T/T. Tylko to wymaga jego zdjęcia, przeczyszczenia i regeneracji (czyli auto musi stać). Korektory zapewne nie różnią się zasadą działania między Toyotą, a Fiatem, więc technika pewnie podobna.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Kolega metre30, bo chyba o nim piszesz zajmuje się korektorami od TT i bbm, ale może zajął by się i innym.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem u siebie w robocie i powiedział że w czwartek jak nic sie nie zmieni to będzie mógł się zając moimi hamulcami. Postanowiłem wymienić cały środek bębna czyli: szczęki ( japońskiej firmy kazisami czy coś w tym stylu za 75zł ) , zestaw montażowy za 34 zł , tłoczki hamulcowe za 27zł sztuka , nowe bębny polskiej firmy ATB 74 zł za sztukę . Łącznie ok 310 zł ze zniżką. Jak to nie pomoże to będę wymieniał korektory siły hamowania ok 90 zł za sztukę ze zniżka.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Dzisiaj wstawiłem autko na warsztat u siebie w robocie. Po zdjęciu bębnów wszystko wyglądało w miarę ok - bębny miały już spore nierówności i nadawały się do wymiany na nowe oraz w prawym kole delikatnie spocony był cylinderek hamulcowy. Wszystkie części zostały wymienione na nowe, i gdy przyszedł czas na odpowietrzanie układu tu pojawił się Zonk. Pedał hamulca wpadł w podłogę i nie da się odpowietrzyć układu - szybka diagnoza pompa hamulcowa do wymiany. Nowa już zakupiona za 290zł ze zniżkami i jutro będzie montowana. mam nadzieję ze wszystko wróci już do normy. Aha i okazało sie że w moim aucie nie ma korektora siły hamowania. Przejrzałem z mechanikiem cały spód auta i nigdzie nie ma tego ustrojstwa ani miejsca gdzie mogłoby być przymocowane. Więc nie zawsze w książce z serii Sam Naprawiam jest pisana prawda. no chyba że nie we wszystkich modelach mojego autka były wkładane korektory siły hamowania.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Albo ktoś miał już z nim problemy i zdjął. Też tak się zdarza, ale wtedy by Ci tył jednak mocniej hamował.
    Lub to jeszcze w inny sposób jest regulowane.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Może pompa hamulcowa sama sobie reguluje ciśnienie w układzie i nie potrzebny jest korektor siły hamowania ? właśnie patrzyłem w książce "Sam naprawiam " palio/siena i jest tam coś takiego napisane :
    Hamulce są uruchamiane dwuobwodowym układem hydraulicznym z podciśnieniowym urządzeniem wspomagającym. Układ hydrauliczny uruchamia hamulce krzyżowo, tzn. w przypadku uszkodzenia jednego z obwodów uruchamiane są hamulce koła przedniego prawego i tylnego lewego lub przedniego lewego i tylnego prawego. W samochodach FIAT Siena zastosowano dwa regulatory ciśnienia obwodów hamulcowych kół tylnych, zamocowane przy pompie hamulcowej (dla lewego i prawego koła) . W samochodach FIAT Palio Weekend zastosowano dwa korektory siły hamowania, umieszczone w pobliżu górnego mocowania amortyzatorów tylnych na belce poprzecznej zawieszenia tylnego dla lewego i prawego koła.

    Z czego na rysunku jest pokazane że w sienie regulator ciśnienia jest tak jakby zintegrowany z pompa więc możliwe że w mojej toyocie w zależności od wersji nadwozia i wersji silnikowej było podobnie.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Auto wczoraj zostało naprawione i hamulce na reszcie działają jak powinny Tak jak wyżej pisałem uszkodzona była pompa hamulcowa, po wymianie na nowe hamulce są jak żyleta


 

Podobne tematy

  1. Tylne zawieszenie
    Napisany przez fajny_tutek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-05-2010, 18:34
  2. Słabe tylne hamulce
    Napisany przez madmodeno na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-03-2010, 22:05
  3. [ukł. hamulcowy] tylne hamulce bębnowe- automatyczny regulat
    Napisany przez ziut na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-09-2009, 15:22
  4. tylne hamulce
    Napisany przez CASH na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-06-2009, 15:46
  5. Tylne hamulce .... zgłupiałem
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-03-2009, 11:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

regulacja tylnego hamulca fiat palio

fiat punto 1996 hamulce tylne

uklad hamulcowy fiat punto tyl

tylne hamulce szczeki fiat palio

slaby hamulec tyl seicento

slabe hamulce bebnowe

brak tylnego prawego hamulca fiat punto 1

fiat siena pompa hamulcowa rysunek techniczny

pompa hamulcowa regeneracja fiat siena

schemat jak rozebrac przednie klocki hamulcowe w toyocie carina

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl