Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V

    Skradzione kluczyki - co teraz?

    Witam,
    Skradziono mi kluczyki do Fiata Brava '99, samochód stoi teraz w centrum miasta i mogę do niego wsiąść (mam dodatkowego pilota), ale nie dam rady go uruchomić. Kradzież zgłosiłem na policję i tam jeden z policjantów powiedział, żeby iść do ASO i czekać ze 2-3 tygodnie na dorobienie nowego klucza, zapewne za jakieś spore pieniądze niestety, drugi natomiast powiedział, żeby wziąć fachowca (albo pożyczyć od nich ), który uruchomi samochód na krótko i przewieźć go pod dom, następnie omijając ASO dorobić kluczyk z immobiliserem (ale nie mam przecież klucza matki) u jakiegoś fachowca.

    Czy faktycznie jest możliwość, nie mając klucza, dorobić go? Kogo powinienem szukać? Czy jest może jakieś inne rozwiązanie?

    I jak z cenami, która opcja jest najtańsza? Samochód wart dużo obecnie nie jest, a inwestować w niego 1000 zł na dorobienie klucza to jest spory wydatek.

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Benek Zobacz post
    Czy faktycznie jest możliwość, nie mając klucza, dorobić go? Kogo powinienem szukać? Czy jest może jakieś inne rozwiązanie?
    Mechanicznie bez problemu. Są goście którzy Ci po prostu robią klucz pod wkładkę.
    Tylko nie wiem czy taka operacja nie wyjdzie Ci taniej z ASO.

    Gorzej jak nie masz karty kodów a pewnie nie masz. Wtedy owszem się da w ASO ale to już kosztuje bo sobie liczą za wyrobienie tej karty. Są też goście którzy Ci przeprogramują centralkę IMMO pod dany kluczyk (transponder) ale jak to wszystko zsumujesz nie wyjdzie tanio.

    W Twoim wypadku chyba szukałbym zestawu na allegro wkładki + kluczyki + centralka IMMO + ECU silnika (chyba że te wyczyścisz żeby zaprogramował się z centralką IMMO - robi to automatycznie ale trzeba go wyczyścić - pewnie ok 150zł u specjalisty).

    Zawsze jest też opcja wyczyszczenia ECU z IMMO permanentnie tak że po prostu zginie te zabezpieczenie. Cena pewnie podobna jak przy czyszczeniu kluczy z ECU ale w Twoim wypadku ktoś kto znalazłby kluczyk miałby właściwie auto otwarte i mógłby odjechać.

    Ja chyba bym załatwił jakąś lawetę i auto odholował w ten sposób do domu. Nie rozsądnie jeździć autem mając tylko jeden kluczyk :/
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 21-07-2012 o 21:51
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Witam,
    Udało nam się dorobić kluczyki na podstawie stacyjki. Są to jednak zwykłe kluczyki bez immo. Chcieliśmy zdjąć immo (koszt ok 450zł), ale dowiedzieliśmy się jeszcze o istnieniu emulatora immo (koszt ok 100zł). Czy sami damy radę go zamontować, czy jest potrzebna pomoc specjalisty? Czy po założeniu emulatora samochód nam odpali jeśli mamy zwykły kluczyk bez immo?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wykasowanie IMMO z ECU komputera to ok 150zł - nie dajcie się nabrać na jakieś 450zł!
    Taki emulator jak sądzę działa jak transponder tak więc musi być wprogramowany w ECU silnika - nic Wam on nie da..

    Za 250zł to kupisz 100% sprawne sprawdzone i wyczyszczone z immo ECU na allegro..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    kolega chyba pyta o to jak odpalić auto bez transpondera z IMMO, a nie jak wykasować stare kluczyki z ECU ;]
    nie wiem jak działa emulator, stawiam na to że nie działa gdyby działał to każdy jeden złodziej posiadał takie cudo i już dawno IMMO byłoby bezsensowne
    jak masz kartę kodową to w pierwszym lepszym zakładzie dorobią Ci i zaprogramują kluczyk za ~200zł
    jak nie masz kart kodowej to ciesz się że tylko 450zł

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Autor wątku nie ma karty ani żadnego klucza.. Są jednak magicy którzy programują immo pod dany kluczyk lub ecu silnika pozbawiają tego zabezpieczenia i nie kosztuje to 450zł!

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    86
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Jak widzę to co wpis to nowa teoria spiskowa Na alfaholikach ten temat co jakiś czas się*przewija. Niestety w przypadku CODE II nie jest tak prosto jak w przypadku CODE I ze starszych roczników, co nie oznacza, że jest beznadziejnie. Proponuję skontaktować się z firmą F.H.U "Ko-Car" z Tychów. Firma wypróbowana i co najważniejsze porządna i nie zabijająca cenami. Wszystko załatwisz z nimi zdalnie. Wysyłasz wszystko co potrzebują, robią swoją robotę i otrzymujesz kurierem osprzęt po naprawie. Montujesz i jedziesz Nie kombinuj z żadnymi lokalnymi miśkami bo wyciągną z Ciebie ostatnią złotówkę i w zamian dostaniesz protezę. Emulator Immo to dobre rozwiązanie jednak bez stosownego warsztatu się*nie obejdzie, gdyż wymaga on wlutowania w ECU, więc sam tego nie zrobisz. Dzwoń gdzie trzeba, przedstaw problem i dowiesz się na czym stoisz. Powodzenia
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    aquarius01 akurat w BBMach jest Code 1 ale i tak zadzwoniłbym do firmy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    86
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    aquarius01 akurat w BBMach jest Code 1 ale i tak zadzwoniłbym do firmy..
    To tylko poprawia sprawę - z CODE I nie będzie żadnego problemu - wystarcz dorobić mechanicznie kluczyk do wkładki, zakodować bylejaki kod i wrzucić go również do Immo i po ptokach - roboty na 30 min. w spacerowym tempie

    P.S. Trochę*mnie zaskoczyłeś - myślałem, że Fiat od roczników 1998-1999 zastąpił gremialnie CODE 1 na CODE 2 - taka zamiana ma miejsce w Alfach i Lanciach a tutaj bryndza Bravo, Brava i Marea jadą na stareńkim CODE 1 - z punktu widzenia użytkowników to jednak bardzo dobra wiadomość
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Dzisiaj z rana zadzwoniłem do człowieka, który za 400 dorobi kluczyk z immobilizerem. Ceny poza podanym 450zł za wyłączenie immobilizera, to jeszcze z tych ciekawych 6000-8000 (liczba zer się zgadza) w ASO za wyrobienie klucza z immobilizerem bez karty kodów.
    Zdecydowałem się na kluczyk z immobilizerem + od razu tym razem dorobię drugi kluczyk zapasowy. Jednak człowiek chciał te 100zł oszczędzić na kluczyku, "bo przecież nie zgubię", a to czysta głupota. Zapas koniecznie trzeba mieć.

    Co do tej firmy podanej kilka postów wyżej, to jak fachowiec zacznie coś marudzić, że jest nie tak, to zadzwonię, ale szczerze mówiąc, wolałbym już jutro się samochodem przejechać

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No jestem ciekaw jak on Ci ten kluczyk dorobi.. Musi wyciągnąć ECU z samochodu i przrzeprogramować.. ECU i immo - obydwa moduły..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Czysto teoretycznie, jeżeli odpowiedź z systemu immobilizera wynosi 1ms (a może wynosić mniej), to skanując od 0 do 99999 (5 cyfrowy kod) daje 100 000 ms, czyli 100s, czyli prawie 2 min skanowania. Jeżeli potrzeba odczytać electronic code (ale chyba nie, bo to do ząbków klucza tylko podobno), to są to 2 litery + 5 cyfr, to dawałoby przy takiej odpowiedzi (1ms) 20 godzin już. Jak trzeba zgadnąć obydwie opcje, to daje to 230 lat Więc samo programowe zeskanowanie Electronic Code, dawałoby możliwość szybkiego zgadnięcia, jeżeli ma się odpowiedni program.
    Jutro spytam faceta i napiszę dokładnie jak to wygląda, bo może wcale nie trzeba nic przeprogramować, a po prostu dostroić się do obecnego kodu. To wydawałoby mi się najłatwiejsze chyba.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Skanowanie kodu jest pojedyńcze po przekręceniu stacyjki i trwa około 1s.. Życzę powodzenia w ten sposób poza tym elektronic code to kod którym możemy odpalić samochód bez immo (wbijamy go pedałem gazu), sama pastylka w immo nie wiem ile ale podejrzewam że jakieś 64bity może mieć..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    86
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jutro spytam faceta i napiszę dokładnie jak to wygląda, bo może wcale nie trzeba nic przeprogramować, a po prostu dostroić się do obecnego kodu. To wydawałoby mi się najłatwiejsze chyba.
    Myślę, że w Ko-Car zaoszczędził byś trochę, ale jak widać ważniejsza jest tutaj oszczędność czasu a nie pieniędzy. Kwestie odzyskania kodu wczytanego z kluczyka do ECU jak również kodu PIN (jak dobrze pamiętam to jest właśnie electronic code z karty kodowej) mają opanowane do perfekcji. Ale wybór należy do Ciebie - jeżeli swojego grzebacza znasz i masz zaufanie to może być to dobry wybór. Ja osobiście jednak polegałbym na miejscu wielokrotnie sprawdzonym.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    sama pastylka w immo nie wiem ile ale podejrzewam że jakieś 64bity może mieć..
    I tutaj ja Cię zaskoczę - w przypadku CODE I w transponderze wprogramowany jest jedynie pięciocyfrowy kod i jest on ani zmienny ani kodowany. Dopiero w CODE 2 sprawa została oparta na kodowanie i zmienność kodu w czasie.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    I tutaj ja Cię zaskoczę - w przypadku CODE I w transponderze wprogramowany jest jedynie pięciocyfrowy kod i jest on ani zmienny ani kodowany. Dopiero w CODE 2 sprawa została oparta na kodowanie i zmienność kodu w czasie.
    Tu masz pdf'a od tych transponderów siedzących w kluczykach fiata: http://www.atmel.com/Images/doc4683.pdf
    Wg. informacji tam zawartych każdy transponder ma indywidualny klucz 128bitowy ew. 64bitowy Co innego electronic code (który umożliwia ominięcie immobilisera w ECU silnika) a co innego kod faktycznie sczytywany z transponderów..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kluczyki
    Napisany przez Zielony na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-03-2011, 21:48
  2. [Jak wykonać] Kluczyki do radia
    Napisany przez molej na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2010, 12:35
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2010, 18:19
  4. [ukł. hamulcowy] teraz sie prawe kolo grzeje
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-05-2010, 16:49
  5. Sprawa z taryfikatorem, teraz od lipca jest nowy????
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-08-2009, 19:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skradzione kluczyki do samochodu

jak odpalic punto bez kluczyka

emulator immo fiat

zgubilem obydwa kluczyki immo

skradzine kluczyki samochodowe

zgubiony kluczyk do fiata stilo czy mechaniczny kluczyk zastapi zgubiony

Jakodpalic fiata punto z 1997 roku bez kluczykow

code 1 code 2 fiat

mam jeden kluczyk ze skradzionego auta

fiat stilo gdzie jest zapisany immobilizer

Fiat punto 2 zgubiony kluczyk

kod immobilizera alfa romeo warszawa

emulator immo alfa romeo

jak polski fiata punto bez kluczyka

zgubione kluczyki fiat brava co robic

skradziony kluczyk do samochodu

fiat bravo jak zapalic zgubione kluczyki

punto 2 jak odczytac pin immo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl