Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: S&S start/stop  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    S&S start/stop

    Witajcie,

    kupuję auto z systemem S&S start/stop. Widzicie jakieś wyraźnie korzyści z korzystania z S&S?

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Korzyści jest całe mnóstwo, począwszy od droższych akumulatorów (większa pojemność), poprzez szybsze zużycie rozrusznika, a skończywszy na krótszej żywotności silnika (po wyłączeniu silnika nie ma smarowania, po czym silnik odpala i ruszasz ze skrzyżowania zanim olej zdąży dotrzeć tam gdzie trzeba). Nawet nie wspominam o cenie tego ustrojstwa w przypadku awarii (powyżej 5 tyś zł).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Krótko mówiąc, po uruchomieniu silnika trzeba to wyłączyć.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Krótko mówiąc, całe to ustrojstwo montują w samochodach po to, by właściciel auta cieszył się z oszczędzania paliwa, producent z tego, że za 5, najwyżej 10 lat, to auto trafi na złom, a serwisant będzie miał przez kolejnych parę lat robotę z usuwaniem usterek. Najlepsze są oczywiście auta wyposażone w centralny komputer (sterownik) odpowiadający za wszystkie funkcje i podzespoły auta. Tym sposobem zamiast przepalonego włącznika elektrycznego lusterka, czy regulatora klimatyzacji, kupisz komputer i zapłacisz jak za wczasy na Majorce.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Cos jak "planowane postarzanie produktu". Docelowo ma generowac koszty dla uzytkownika, obiecujac oszczednosci na paliwie, oraz dla producenta zyski, jak napisali koledzy wyzej- okreslona ilosc uzyc rozrusznika, okreslona ilosc cykli ladowania akumulatora, etc.
    Jak cos jest przekombinowane to raczej nic dobrego z tego nie wynika
    Imho zakup auta z tym systemem nie ma wiekszego sensu ekonomicznego dla uzytkownika.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Jest w tym trochę racji, nie bądźmy jednak zwolennikami teorii spiskowych.
    S&S powstał by sprostać kolejnym normom emisji spalin, a przy okazji jak większość dodatkowych systemów ograniczających szkodliwą emisję, nie jest zbyt zdrowy dla silnika.
    pzdr

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ta i dzięki temu też ekooszołomy nie muszą się wieszać na drzewach, a w zamian mogą się onanizować informacjami jak to zbawiają świat ograniczając emisję CO2.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Ta i dzięki temu też ekooszołomy nie muszą się wieszać na drzewach, a w zamian mogą się onanizować informacjami jak to zbawiają świat ograniczając emisję CO2.
    Powinni się wieszać, bo to ich "zasługą" jest, że silniki po przebiegu 200 -250 tkm nie nadają się do niczego innego, jak przerobienie na żyletki. Ograniczenie emisji spalin o 20-30%, kosztem zmniejszenia żywotności silnika - a w konsekwencji całego auta - o 100%, gdzie tu logika i ekologia?!
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Niestety w takim świecie żyjemy że każdy chce zarobić, producent na częściach, mechanik na naprawach, ekoświr na idiotycznych pomysłach ustaw, a konsument chce prowizorycznie przyoszczędzić na jeździe tylko po to, aby zapłakać przy odbiorze samochodu z naprawy.

    Mnie to fascynuje dlaczego Hamburgery jakoś tak mocno się nie przejmują emisją CO2.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Bo to bzdura. Ekologiczne wynalazki typu egr czy dpf sa u nas notorycznie wycinane/wylaczane programowo. Normy euro omijamy bo na co drugiej stacji mamy dziadostwo a nie paliwo i polowa z dieslowcow leje miksol do onu. Rozumiem jeszcze segregowanie smieci, zbieranie nakretek etc, ale pchanie ekologicznych wynalazkow pod maske to ewidetnie przyspieszone postarzanie. Skoro producentom zalezy na byciu eko - jezdzijmy tylko i wylacznie na lpg/cng, albo na prad jak dla mnie system s&s to marnowanie pieniedzy i bezsensowny wynalazek.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Najlepsze jest to, że producenci i dealerzy wciskają nam kit, jakie to nowoczesne, ekologiczne i bezpieczne wynalazki oferują w swoich produktach. A prawda jest taka, że - dla przykładu -taki system My Key montowany i reklamowany przez Forda, może nas pozbawić potomstwa. Działanie jest proste. Tatuś udostępnia swojemu dziecku samochód, wcześniej programując go, by nie przekraczał ustalonego limitu prędkości, synalek zabiera się za wyprzedzanie, a tu niespodzianka - auto w trakcie manewru nie przyspiesza i nieszczęście gotowe. Wiem, zaraz odezwą się zwolennicy tego wynalazku, argumentując, że system ostrzega dźwiękiem przed przekroczeniem limitu, ale co będzie, gdy synek wiezie na pokładzie ekipę swoich najlepszych kumpli i właśnie żywo debatują nad miejscówką kolejnej imprezy, przy okazji sprawdzając jakość sprzętu audio zamontowanego w aucie? Przecież nawet doświadczonym kierowcom zdarza się źle ocenić odległość i prędkość jadącego z przeciwka samochodu, nie raz człowiek gwałtownie hamuje, bo mu zwyczajnie zabraknie drogi do bezpiecznego zakończenia manewru. Nie raz też wciska but w podłogę, bo na hamowanie jest już za późno, a ciężarówka z przodu rośnie w oczach... Takie to wynalazki serwują producenci, mydląc nam oczy, że to dla naszego dobra. Dla naszego dobra produkują też silniki TSI z kompresorami i turbinami, wyciskając 170 KM z motorka 1,4, tylko nie mówią o tym, że po 50 tkm silnik będzie wymagał nowych tłoków i zaworów, bo te już się stopiły (duża moc w małym silniku, to wyższa temperatura pracy). A dopiero co rozmawiałem z właścicielem nadgryzionego zębem czasu Mercedesa (beczka z 81r), który stwierdził, że będzie łatał blachy i malował auto, bo dopiero 600 tyś przejechał...
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Bo to bzdura. Ekologiczne wynalazki typu egr czy dpf sa u nas notorycznie wycinane/wylaczane programowo. Normy euro omijamy bo na co drugiej stacji mamy dziadostwo a nie paliwo i polowa z dieslowcow leje miksol do onu. Rozumiem jeszcze segregowanie smieci, zbieranie nakretek etc, ale pchanie ekologicznych wynalazkow pod maske to ewidetnie przyspieszone postarzanie. Skoro producentom zalezy na byciu eko - jezdzijmy tylko i wylacznie na lpg/cng, albo na prad jak dla mnie system s&s to marnowanie pieniedzy i bezsensowny wynalazek.
    ...e tam, dpf i egr to strachy na lachy - z mojego punktu widzenia wolę jechać za autem, które nie kopci czarnym dymem przy przegazowaniu.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Ja poki co tez jeszcze z nimi jezdze. Nie daja mi powodow do narzekania. Tym ktorzy jada za mba tez nie


 

Podobne tematy

  1. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-09-2016, 08:34
  2. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05
  3. Zmiana Licznika oraz fotela kierowcy w Doblo 2010 z systemem Start & Stop
    Napisany przez misiaczek88on na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-01-2014, 14:15
  4. Zimny start .
    Napisany przez maciek779 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-02-2012, 10:20
  5. Start z przycisku
    Napisany przez Pablo20004 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-11-2010, 15:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl