Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    31
    Postów
    1
    Auto
    fiat ducato 2.3 120km
    Rocznik
    2007

    Exclamation "ropa" w zbiorniczku wyrównawczym

    witam mam ducato z o7r 2.3 120km problem polega na tym, że w zbiorniczku wyrównawczym zbiera mi się olej napędowy. najgorsze jest to, że nie ma innych objaw i wszyscy mechanicy w okolicy rozkładają ręce !!! może ktoś z was miał podobną sytuację!!!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    W zasadzie taka możliwość nie istnieje (układ zasilania paliwem, a układ chłodzenia nie są ze sobą połączone). Gdyby padła uszczelka głowicy, to w zbiorniczku pojawiłby się raczej olej silnikowy, lub sadza ze spalin. Pozostaje tylko ewentualna wada samej głowicy (mikropęknięcia), choć i to wydaje się być nierealne.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2016
    Skąd
    Ostrów Mazowiecka
    Postów
    2
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2008
    Witam mam podobny problem w ducato 3.0 czy w swoim doszedł PAN skąd ta ropa w zbiorniczku?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2016
    Skąd
    Ostrów Mazowiecka
    Postów
    2
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2008
    Jest ktoś kto miał taki przypadek w Ducato że silnik chodził super a ropa szła do zbiornika wyrównawczym z płynem chlodzacym i to w dużych ilościach?

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    W zasadzie taka możliwość nie istnieje (układ zasilania paliwem, a układ chłodzenia nie są ze sobą połączone).
    W zasadzie masz rację, ale w przypadku zasilania olejem napędowym stosowane są podgrzewacza paliwa i/lub filtra paliwa które mogą mieć bliski kontakt z cieczą chłodzącą. W Ducato widziałem dwa tego typu patenty - element mocowany na bloku silnika (przepływa przez niego paliwo przed filtrem) oraz filtr z podgrzewaną podstawą (cieczą, nie elektryczny). Najczęściej stosuje się podgrzewacze elektryczne (z oczywistych powodów - działają przed rozgrzaniem silnika i potencjalnie ułatwiają rozruch zimą), ale w wersjach "na zimne kraje" dodatkowe podgrzewanie z obiegu chłodzenia silnika jest równie powszechnie stosowane.

    Cytat Napisał gregor7499 Zobacz post
    kto miał taki przypadek w Ducato że silnik chodził super a ropa szła do zbiornika wyrównawczym z płynem chlodzacym i to w dużych ilościach?
    Jak wyżej -> sprawdź czy masz w układzie zasilania podgrzewacz paliwa albo podgrzewaną (cieczą) podstawę filtra paliwa.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-07-2014, 08:14
  3. Dziwny dźwięk " chrobotanie " na półsprzęgne Fiat G punto 1.3 90hp
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2012, 19:32
  4. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  5. Za dużo płynu w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-11-2009, 19:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl