Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Abarth Punto Cabrio Bertone 1.2 16v

    PROBLEM Z MATIZEM :)

    Witam!! Chociaż zmieniłem Punto na matiza do dzis mam tu starych znajomych, mam problem z matizem mianowice jade sobie jakby nigdy nic i nagle mam z prawego rzedniego kola dźwięk tarcia jakby kamieniem o tarcze hamulca, (wciskam hamulec i przestaje) to jest jedno oraz jak jest wilgotno na polu (np jak poleje deszczem) slychac przy ruszaniu na 1 takie odbicie (tuk tuk) i przy hamowaniu i zatrzymaniu tez takie (tuk tuk) jakby jakies tryby sie nie zachodziły.... Jakies teorie moze macie??
    Nie mam konta w banku, pieniądze chowam w Matizie...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tarcie - Klocki są? Jeśli tak to pewnie łożysko mówi powoli papa
    Tuk-tuk - wybierz się na szarpaki i sprawdź zawieszenie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Abarth Punto Cabrio Bertone 1.2 16v
    klocki sa igla wymienione 2 tys km temu, (przy chamowaniu przestaje swiszczeć) a co do zawieszeniu to nie to bo amortyzaroty maja po 70%, jeszcze jakies sugestie?
    Nie mam konta w banku, pieniądze chowam w Matizie...

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Nie piszę że amortyzatory, prędzej któryś z elementów wahacza czy też dalej. Ogólnie to śmierdzi mi łącznikiem stabilizatora.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Abarth Punto Cabrio Bertone 1.2 16v
    na jutro mam mechanika umowionego, zastanawiam sie tylko nad tym co jest pilniejsze bo mechanik ma terminy i mnie wcisnal przed swietami i ma 2 godziny, mowil ze 2 rzeczy naraz mi nie zrobi, jak myslisz co pilniejsze?
    Nie mam konta w banku, pieniądze chowam w Matizie...

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A te odgłosy "tuk-tuk" to ustają? Po wilgotnej nocy na tarczach szybko dochodzi do reakcji korozji metalu, a klocki są blisko tarczy zatem może ciut ocierać na początku. Do momentu kiedy tak parę razy dobrze nie zahamujesz i zetrzesz tą warstwę korozji.

    Ale mówisz też, o tym, że przy ruszaniu i zatrzymywaniu słychać. To może sugerować na nieodbijanie się hamulców. Ten stuk to moment kiedy pokonujesz siłę hamowania i koła zaczynają się kręcić. Sprawdź czy przypadkiem te hamulce Ci się nie blokują. Możesz podnieść auto i rękoma każde koło z osobna sprawdzić czy się lekko kręci.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

matiz klub polska

klub matiza

tarcie w kole matiz

klub matiz polska

matiz problem z hamulcami

problem z matizem

problemy z matizem

klub matiz

matiz odglosy szurania ocieraniaklub daewoo matizmatiz tarcie przy ruszaniutarcie hamulca matizproblemy ze stabilizatorem matizmatiz tarcie przy hamowaniumatiz hamuje i nagle cos trzematiz jak jade to cos ocieramatiz cabriostabilizator tarcie przy hamowaniumatiz tylko podczas hamowania slychac obcieraniestabilizator matiztryby w matiziestabilizator do matiza
http://www.iparts.pl