Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006

    Jakie auto do miasta?

    Czołem

    Kolejny temat rzeka. Jakie auto do miasta? Auto będzie użytkowane na krótkich 5 km odcinkach. Zatem czy diesel czy benzyna? Z racji krótkich odcinków odpadają auta wyposażone w filtr cząsteczek stałych. Znów 16 zaworowe, benzynowe silniki Fiata do najoszczędniejszych nie należą. Wydaje mi się że najrozsądniejszym wyjściem byłby zakup 1.9 JTD 115 KM. Silnik oszczędny, przy tym wytrzymały, cieszący się znakomitą opinią. Oczywiście z racji krótkich odcinków, na większe oszczędności z tytułu silnika diesla nie ma co liczyć. Na pewno jednak spalanie będzie mniejsze niż w benzynie. Ciekawą alternatywą jest silnik diesla montowany w Punciaku II FL o pojemności 1.2 i mocy 70 koni. Nie mam tylko pewności czy w tych modelach nie montowano już DPF'a. Od razu zaznaczam, że LPG raczej odpada. Co myślicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Co myślicie?
    Wydaje mi się że na takie odcinki to jednak benzyna i to mała (Matiz 0,9? hehe żarcik.. ). Wydaje mi się że zimny disel owszem będzie palił mniej ale też i bardziej w d.. będzie dostawał bo ciągle zimny będzie.. W dodatku cięższy rozruch - potrzeba więcej energii więc musi się też więcej ładować.. Tak szczerze to najlepsze byłoby auto elektryczne Ew. mały silnik z lpg II gen
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Rower ...

    Tak na poważnie,boch jeśli choć raz w tygodniu będziesz pokonywał dalszą trasę, to ok 115 KM w dieslu jest ok.
    Lecz jeśli to faktycznie tak krótkie odcinki o jakich piszesz, to tylko i wyłącznie benzyna.
    Dlaczego:
    Tańsza w utrzymaniu - części zamienne, eksploatacyjne
    Silnik ma szansę się dogrzać, więc lepiej dla niego (w zimę bardzo przydatne)
    Mniejsze spalanie, zanim diesel osiągnie swoją temp pracy potrafi łyknąć i z 8 L ( wiem bo sam kiedyś jeździłem do pracy 5 km)
    Szybciej cieplej w środku (no chyba, że masz webasto)
    nie trzeba czyścić egr itp.
    Za dieslem;
    W dalszych trasach spalanie - wiadomo
    więcej Nm pod nogą - moc
    lepiej radzie sobie w różnym terenie (np górzystym)
    dłuższa żywotność przy prawidłowej eksploatacji

    jak coś mi się jeszcze przypomni to napisze

    Na gaz to ja mam kuchenkę ... zawsze tak mówię, choć nie wiem czy sam kiedyś takiego auta mieć nie będę
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 03-09-2013 o 11:15

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Na gaz to ja mam kuchenkę ... zawsze tak mówię, choć nie wiem czy sam kiedyś takiego auta mieć nie będę
    hehe, wystarczy że zawsze tankowałbyś za ponad 300PLN a po założeniu gazu mówisz "do pełna" i słyszysz 60zł Ok - mniejszy zbiornik, ale jaka frajda Co by nie było to oszczędność..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    tylko, że za 300 zł robiłem na trasie spokojnie 1200 km, a za 60 zł zrobię ile 250-300

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    tylko, że za 300 zł robiłem na trasie spokojnie 1200 km, a za 60 zł zrobię ile 250-300
    Ja za 300 robiłem niecałe 600km A na gazie owszem robię z 270 ale nawet 2x zaleje za te 60zeta to mam zamiast 300 120 czyli na tych ~550 mam oszczędność ok 180zeta Ale ok - mało istotne bo OT śmierdzi na 100km..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Lecz jeśli to faktycznie tak krótkie odcinki o jakich piszesz, to tylko i wyłącznie benzyna.
    Dlaczego:
    Tańsza w utrzymaniu - części zamienne, eksploatacyjne
    Silnik ma szansę się dogrzać, więc lepiej dla niego (w zimę bardzo przydatne)
    Mniejsze spalanie, zanim diesel osiągnie swoją temp pracy potrafi łyknąć i z 8 L ( wiem bo sam kiedyś jeździłem do pracy 5 km)
    a wiecie ile pali zimą na krótkich odcinkach 1.6 16V? nie chcecie wiedzieć pod względem spalania diesel wyjdzie zimą dużo ekonomiczniej.
    EGR... cóż... wystarczy zaślepić ustrojstwo. kwestia wolnego nagrzewania auta... cóż, wiadomo, diesel nagrzewa się wolniej. chyba najbardziej słusznym rozwiązaniem byłby ten Punciak z silnikiem 1.2 Multijet, o którym pisałem.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Miałem podobny dylemat, codzienne dojazdy 3-4 km malzonki do pracy, 1-2 dłuższe wyjazdy w roku, i tak uzytkowalismy Mondeo 2.0 TDDi, w lecie o.k, zimą natomiast problemy z odpalaniem, zużycie paliwa ok 9 l.
    I tak padło na Bravo MultiAir 1.4 140KM, z zapalaniem nie ma problemu, spalanie w zimie 8-9 l.
    Myślę jrdnak, ze mały diesel mógłby sie sprawdzić.
    Życzę koledze trafnego wyboru.
    Ostatnio edytowane przez stew66 ; 03-09-2013 o 13:41

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mały nowoczesny disel z jakimś pakietem arktycznym i będzie ok Chociaż na odcinkach 5km w mieście to się benzyna mała też nagrzeje.. Poza tym w zimę w dislu raczej nie uświadczysz ogrzewania
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Ja bym postawił na zwykłego diesla (bez turbin, intercoolerów, DPF i innego ustrojstwa). Jakaś Fabia, Golf, czy Ibiza z silnikiem 1,9 nie powali wprawdzie przyspieszeniem, ale brak turbiny pozwala na jazdę praktycznie zaraz po odpaleniu, podczas gdy uturbiony motor wymaga rozgrzania, żeby nie zatrzeć turbiny.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał stew66 Zobacz post
    Życzę koledze trafnego wyboru.
    to na razie taka bardzo wstępna rozkminka. znajomy zachwala mi Rovera 25 z silnikiem diesla. ponoć spalanie po mieście mieści się w 6L. akurat jest to człowiek do którego mam zaufanie. Roverki są ok i nawet mi się podobają. miałem nawet kupić zanim kupiłem Bravo... coś takiego w dieslu i nie jest źle:

    Rover 25 8500.00 PLN. Warszawa - otoMoto.pl

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    jesli bedzisz "garazowal" auto pod golym niebem to nie ma szans rozgrzac diesla na 5km.... rozruch ciezki, auto zimne, telepie jak to diesel, spalanie powyzej 8l na 100% - w sumie zalet dieslw nie widze. niby wiecej nm, ale na zimnym silniku nie ma krecenia turbo wiec extra nm zostaja niewykorzystane.
    jesli nie potrzeba duzo mocy to moze 1.2 w benzynie? w stilo ciesza rownie dobra opinia co jtd w kwesti awaryjnosci. spalanie nie jest duze jak na benzyne, na tak malych odcinkach to moze sie nawet nie oplacic przerobka na gaz

  14. #13
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    30
    Postów
    1,140
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Tak jak powiedzial autor tematu - bez gazu..i sie zgadzam...Puki sie nagrzeje silnik...czy to sekwencja czy nie...raz ze zniszczyc silnik....bo sie nie rozgrzeje..2 - bedziesz tyral do smierci by zalozenie gazu sie zwrocilo.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Mikołajowice
    Wiek
    37
    Postów
    31
    Auto
    Bravo 1.7
    Rocznik
    12.2005
    Nie ma sensu,tym bardziej jeżeli sam będziesz zakładał gaz- koszty spore,a zanim się zwróci to trochę minie. Na krótkie odcinki dojazdu do pracy,kiedy to silnik nie zdąży się nawet zagrzać-tylko benzyna.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie wiem dlaczego dyskusja podążyła w kierunku LPG. w żadnym poście nie deklarowałem chęci zagazowania auta jakby nie było gaz może być ekonomiczny nawet na krótkich odcinkach. trzeba tylko szukać 8 zaworowca z wydajnym układem chłodzenia, który pozwala na szybkie nagrzanie auta. gdzieś na forum lpg był nawet ranking takich aut.

    odnośnie diesla. mam dwóch znajomych w pracy, posiadaczy diesli. jeden nawet posiada Stilo. obaj diesla nie odradzają, a wręcz polecają. obaj robią krótkie przebiegi. oczywiście czytałem opinie, że "krótkie przebiegi i silnik diesla po krótkim czasie nadaje się do huty", ale nie znam osobiście osoby, która by miała jakieś problemy z dieslem z racji krótkich odcinków. oczywiście rozmawiamy o autach bez DPF'a.


 

Podobne tematy

  1. Nowa Panda - Król miasta
    Napisany przez lukq na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-09-2011, 14:43
  2. Jakie auto mieliście przed kupnem pierwszego Fiata
    Napisany przez mihau na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 24-01-2010, 11:12
  3. [Opony] Jakie opony jakie felgi założyć?
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-09-2009, 17:18
  4. wybór: Marea - LPG czy diesel do miasta (dystans ok. 5 km)
    Napisany przez rosama na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-02-2009, 22:47
  5. Narodowy Auto Test - Auto Świat
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-10-2008, 19:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl