Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
Like Tree3lubi to!

Temat: czy warto kupic opony bieżnikowane 225/45/17" ?????  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Ja jeździłem i więcej nie kupię, nawet od "renomowanej firmy niemieckiej"
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Alan Zobacz post
    Największy dżihad z nalewkami prowadzą ci którzy nigdy na nich nie jeździli. Wciąż tkwią w epoce kiedy nalewki robił pan Kazik w stodole na peryferiach miasta
    a najbardziej bronią CI, którzy nie znają pseudo możliwości tej pseudo opony. tak jak wypowiadałem się Ja i inni w tym temacie. Jeżeli nie zapier...alasz, tylko przejażdżki po mieście - spoko bierz ją.

    Mi w "oponiarni" chłop powiedział krótko - auto na sprzedaż czy do użytku własnego?.. Odpowiedziałem, że na własny użytek i nie mam go zamiaru sprzedawać... no to od razu z listy wyboru opon wykreślił te bieżnikowane. Poza tym, że sprawność w ich wytwarzaniu się polepszyła - bo obecnie firmy "nalewające" bieżnik są w stanie wytworzyć ich więcej... poza tym zadaj sobie pytanie - czy tylko bieżnik jest ważny w takiej oponie? czy ścianki takiej opony, która nie jest poddana "regeneracji". Dostajesz oponę, której baza ma ponad 10 lat, masz nowo nalany bieznik... i ? no właśnie... to tak jak rdzę zamalować farbą i udawać, że z autem nic się nie dzieje )

    Z resztą.. o czym My tu ..debatujemy - prawda jest okrutna, ma człowiek pieniądze to kupuje i dba o swoje bezpieczeństwo, nie ma to bierze co jest i na co go stać . Czasem nie jestesmy w stanie wydać tyle pieniędzy na opony - nawet rozumiem, pomijając już fakt że rzeczywiście bezpieczeństwo na pierwszy miejscu.
    Ostatnio edytowane przez ToKo ; 17-04-2014 o 17:53

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2016
    Skąd
    Opole
    Wiek
    51
    Postów
    2
    Auto
    Bravo II 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Decyzja o zakupie opon to bardzo indywidualna sprawa.
    Karkas opon bieżnikowanych nie może być starszy niż 5 lat i jeżeli ktoś widział, że istnieje fabryka u Pana Kazia w stodole który używa opon do bieżnikowana starszych niż 5 lat to należy się podzielić wiedzą gdzie taka fabryka jest.
    Jeżeli jeździsz dynamicznie i potrzebujesz opon aby szaleć po Niemieckich autostradach kup opony nowe i to z indeksem A,A. Jeżeli jeździsz po polskich drogach zgodnie z przepisami można rozważyć zakup opon bieżnikowanych.
    Na forach wypowiadają się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o oponach.
    Na jednym z serwisów aukcyjnych napotkałem opony stare z 98 roku znanej marki z bieżnikiem jak opisuje 3-4 mm.
    Zadaję wiec pytanie sprzedającemu o stan tych opon a on mi odpisuje. " Są to bardzo dobre opony i jeszcze Tobie posłużą 2 lub nawet 3 sezony". Opona która ma 18 lat to już od dawna nie opona to kółko plastikowe. Guma jest twarda i coś takiego nie nadaje się do jazdy.
    Więc zadaję sobie pytanie który karkas jest starszy ten opony bieżnikowanej czy tej która ma 18 lat ?
    Kolejna sprawa to straszenie, że nie da się wyważyć opony bieżnikowanej albo jak ktoś napisał 0,5 kg - bzdura do wyważenia opony bieżnikowanej wystarcza 60g.
    Prawdą jest, że lepiej kupić oponę używaną niż bieżnikowaną pod warunkiem, że opona używana będzie nie starsza niż np. 2 lata i z bieżnikiem 6-7 mm i tu życzę powodzenie ba takiej na 99% nie kupisz.
    Wiec jeżeli stać Ciebie na opony nowe to kupuj takie a jeżeli rozważasz zakup innych niż nowe to odpowiedz sobie sam na pytanie co wolisz starą i łysą ale znanego producenta czy może oponę bieżnikowaną.
    Jeden z handlarzy oponami na Allegro zapewnia, że sprowadza opony ze szrotów niemieckich nie starsze niż 4 letnie, to dlaczego potem sprzedaje opony 10 letnie i starsze ?

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    243
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Widzę że ktoś odkopal stary temat... Ale bardzo fajnie... Bo, dziś mogę coś na temat odczuć w stosunku do takich opon powiedzieć.. W czasie gdy temat się ty zaczynał kupiłem komplet opon bieżnikowanych do swojej kappy... Zaryzykowałem bo i kasy akurat było jakoś mniej, a i Bravius2 po dwóch sezonach się skończyły (kupione jako nowe) ... Tak więc, kupiłem komplet opon marki... Yyyyymmmmm.... Targum czy jakoś tak... Teraz zaczynają trzeci sezon... Nie widać na nich jakiegokolwiek zużycia, pękania, odkleja nią się... Wyważenie... Żadnego problemu nie było... Prowadzenie? Żadnych problemów nie ma... Zapomniałem w ogóle że mam nalewki... Nie ganiam po niemieckich autostradach... Ganiam po naszych... W sezonie robię około 15..20tys.. Nie pływa, nie myszkuje po drodze... Kupię jeszcze raz jak będzie trzeba

    Wysłano z LG G3 D855 3/32
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    202
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Kiedyś też skusiłem się na opony bieżnikowane Profil Inga. Jeździło się na nich bardzo dobrze i żadnych problemów nie stwarzały. Wytrzymały niestety tylko trzy sezony, bieżnika miały około 6mm ale pojawiło się pełno małych pęknięć gumy na boku i między bieżnikiem, więc dalej ich nie używałem. Po zdjęciu opon z felg okazało się, że każda miała inną wagę, inną grubość ścianek bocznych i najprawdopodobniej był to komplet złożony z opon różnych producentów. Po tym przeszło mi kupowanie nalewek.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    243
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Relatywnie, jak policzyć koszty zakupu i czas eksploatacji.. Warto było?

    Wysłano z LG G3 D855 3/32
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    452
    Auto
    Ulysse Nuovo 3.0 V6
    Rocznik
    2003
    W Seacie miałem nalewki udające jakies Micheliny. Wytrzymały dwa sezony. Jak na budżetowy zakup z konieczności i fakt, że wytrzymały 50k km, włoskie upały i polskie dziury - opłacało się. Ale hm... Szybko się zestarzały.

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    202
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Teraz patrząc nie opłacało się i była to pozorna oszczędność.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    243
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    U mnie.... Hmm... Za barum bravius 2 dałem 210pln są sztukę... Starczyło na 2 sezony, za nalewki o których pisałem dałem 399 za komplet.. Latam 3 sezon... Nic się nie dzieje, więc się opłaca.

    Wysłano z LG G3 D855 3/32
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Punto II FL 1,3 multijet 3D
    Rocznik
    2003
    A ja powiem tak - do osobaka którym nie zapindalam to bym założył, ale już do osobaka w którym lubię pocisnąć to bym nie zakładał. W ciężarówce zaś, to używam bieżnikowanych, ALE nie na przedniej osi. Na ciągnącej czy w przyczepie to OK. Nie mówię że czasem nie ma z nimi problemu, że nie pękają czy coś, bo bym skłamał i to bardzo Ale żeby nie było, to miesięczny michałek na przedniej osi też już mi kiedyż wystrzelił Ale tu zaś są inne obciążenia które w osobaku nie występują Pozdrawiam.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    243
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Ja nie zapierdalam... Nie ma czym... I nie mam po co... Mało kiedy jadę więcej niż 150.... Ulysse strach.. Bo to jak zawieje z boku to masakra... Kappa w tds... Szkoda mi jej...a i nigdy mi się nie spieszy... Z wiekiem przyszedł czas na PSJ... więc zaryzykowalem do kappy... I gra...

    Do zety kupiłem komplet zimowych... Ale sprzedałem ją pół roku później, Widziałem zetę tydzień temu.... Gość od dwóch lat na tych nalewanych zimowych jeździ... Bez ściągania...

    Wysłano z LG G3 D855 3/32
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1,9 M-Jet 150 KM
    Rocznik
    2008
    że się dołączę do tematu. Zakładając bieżnikowane opony trzeba pamietać, że nie jest to opona "fabrycznie" nowa i jej właściwości będą nieco gorsze, natomiast do normalnej eksploatacji, polecam bieżniki. Z pewnością będą bardziej szumieć niż zwykłe opony, ale są ok. W poprzednim samochodzie ( vw polo) miałem bieżniki na zimę i na lato. Robiłem wtedy 15 tys rocznie i nic się z oponami nie działo. Jak ktoś kupi dobrą oponę bieżnikowaną to niech nie słucha głupot, że bieżnik się odklei albo wzmocnienie opony rozleci. Natomiast do bravo nie kupie bieżników, doszedłem do wniosku, że jak mnie stać na dobry samochód to na dobre opony też.
    Alan lubi to.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [koła] Alufelgi 15' Borbet "A" POLEROWANE+ opony
    Napisany przez KrzychuB na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-09-2012, 18:42
  2. [koła] Nowe / Bieżnikowane Opony Zimowe i nietylko.
    Napisany przez Gr-Car na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-09-2012, 00:25
  3. Opony firmy "Super Grip" jaka jakość?
    Napisany przez nike166 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-11-2011, 23:07
  4. Czy warto kupic?
    Napisany przez Alien na forum Stilo
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 06-08-2010, 22:21
  5. Jakie kupic opony do Pandzika na lato?
    Napisany przez funny_man na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2009, 13:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl