Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2010
    Skąd
    brzeg
    Postów
    9
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1,9 JTD

    Chip tuning czy nie niszczy silnika i gdzie go zrobic?

    Witam mam 156 1,9 JTD 105km(260 tys km przebiegi) i chcialbym zalozyc jej chip-a tylko nie wiem czy to nie niszczy silnika(czy nie padnie przy tym przebiegu,jezdzi na oleju castrol edge 5w/40) i czy w okolicy wroclawia ktos to robi? moze ktos mi doradzi czy warto?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    piczon, w skrócie, tanie nie działają albo tylko zwiększają spalanie, działające kosztują powyżej 1000zł (tysiąca) i poza zwiększeniem spalania, wzrasta moc i moment obrotowy tylko o kilka procent. Niestety wiąże się to z większym ryzykiem wystąpienia awarii. Nawet nie chodzi o samo sterowanie silnikiem, czytałem o przypadkach uszkodzonych tłoków i bloków silnika. Moim zdaniem powinieneś sobie odpuścić, tym bardziej, że 260tyś km w mniejszym czy większym stopniu już zaznaczyło ślad na częściach mechanicznych.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2008
    Skąd
    kocialin
    Postów
    363
    Auto
    Uno 1,0 86r, Seicento 1,2 00r
    przy takim przebiegu zapomnij lub kup sobie lawete...
    porządny chip ma co prawda blokady w razie przegrzania ale musisz jeszcze wiedzieć iż nie tylko oprogramowanie może zniszczyć silnik lub sprzęgło ale również nieumiejętne się obchodzenie z autem...

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    Cytat Napisał Jelcyn
    piczon, w skrócie, tanie nie działają albo tylko zwiększają spalanie, działające kosztują powyżej 1000zł (tysiąca) i poza zwiększeniem spalania, wzrasta moc i moment obrotowy tylko o kilka procent. Niestety wiąże się to z większym ryzykiem wystąpienia awarii. Nawet nie chodzi o samo sterowanie silnikiem, czytałem o przypadkach uszkodzonych tłoków i bloków silnika. Moim zdaniem powinieneś sobie odpuścić, tym bardziej, że 260tyś km w mniejszym czy większym stopniu już zaznaczyło ślad na częściach mechanicznych.
    chciałbym tylko zapytać skąd masz te informacje, bo że nie z własnego doświadczenia, to jest pewne

    co do pytanie gdzie? to polecam jetronik we wrocku na ul opolskiej
    a czy warto to tam odpowiedzą i zanim zaczną coś zmieniać w programie, to sprawdzą czy można
    ceny też aż tak kosmiczne nie są
    stary i zły

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    zgadza się, nie są to informacje z własnego doświadczenia, tylko z artykułów z prasy motoryzacyjnej. Czytam magazyny ,,Auto Świat'', ,,Motor'' i ,,Maxi tuning''. Pojedynczych artykułów niestety nie jestem w stanie przytoczyć, ani nawet numerów czasopism. Sam tego nie wymyśliłem, i pamiętam te artykuły.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    nie chciałem urazić sorki
    jeżdżę od pięciu lat stilo ze zmienionym programem
    moc 198 kucy i moment 398 niutków
    jeśli chodzi o spalanie to ......... spadło o około 1l na setkę
    tak więc inwestycja się już dawno zwróciła
    co do pozostałych zastrzeżeń, to jak dotąd nic się nie rozsypało, jedyne to na początku troszkę sprzęgło przysmaliłem, bo nie mogłem przyzwyczaić się do ogarnięcia tych parametrów
    stary i zły

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    Cytat Napisał blondas
    przy takim przebiegu zapomnij lub kup sobie lawete...
    porządny chip ma co prawda blokady w razie przegrzania ale musisz jeszcze wiedzieć iż nie tylko oprogramowanie może zniszczyć silnik lub sprzęgło ale również nieumiejętne się obchodzenie z autem...
    I bez chip-a nieumiejętne obchodzenie się z silnikiem może spowodować jego uszkodzenie więc....

    Sam miałem chip w moim poprzednim aucie - teraz też jak tylko wrócę do kraju jadę do wrocka na hamownię i remap

    Autko po czymś takim wymaga oczywiście większej uwagi, ostrożności w postępowaniu z pedałem przyspieszacza - ale bez przesady... Frajda z efektów takiej zmiany programu przysłania te niedogodności

    Jelcyn - kilka procent?

    Jeśli silnik nie wykazuje odchyłek od normy jeśli chodzi o przebieg momentu, kopcenie, spalanie itd firma tuningowa zaoferuje "bezpieczny" skok + 20-30% Nm i + 15-20% KM

    I co ciekawe - spalanie przy podobnym stylu jazdy jak przed tuningiem SPADNIE.
    Oczywiście fizyki nie da się oszukać i przy częstym korzystaniu z zasobów mocy spalanie wzrośnie.


  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Spoko, nie gniewam się. Zapytam tylko przy jakim przebiegu i w jakim stanie technicznym był silnik przed chipem? chodzi o apetyt na olej, kompresja. I jak to wygląda teraz.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał piczon
    Witam mam 156 1,9 JTD 105km(260 tys km przebiegi) i chcialbym zalozyc jej chip-a tylko nie wiem czy to nie niszczy silnika(czy nie padnie przy tym przebiegu,jezdzi na oleju castrol edge 5w/40) i czy w okolicy wroclawia ktos to robi? moze ktos mi doradzi czy warto?
    Rób u dobrego tunera to silnikowi nic się nie stanie, ważne żeby był to robiony remap sterownika silnika a nie czarodziejska skrzynka wpinana w instalacje od pompy wysokiego ciśnienia.

    A jak już zrobisz to będziesz wiedział że warto i żałował że tak długo zwlekałeś

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2010
    Skąd
    brzeg
    Postów
    9
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1,9 JTD
    A we wrocku gdzie znajde taki warsztat?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    wrocław krakowska wjazd do wrocka od strony oławy
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    to jest już ul. opolska
    http://www.jetronik.pl/
    stary i zły


 

Podobne tematy

  1. [ukł. klimatyzacji] Odpływ kilmatyzacji - gdzie jest?
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-08-2017, 21:37
  2. [Małopolskie] Nowy Sącz - AutoElektronika, CHIP Tuning, elek
    Napisany przez marek.autoelek na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-07-2016, 07:02
  3. [blachy] Kod lakieru, gdzie jest tabliczka ?
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 12-04-2011, 16:00
  4. Strumienica, gdzie znajduje sie sonda lambda w bravo 1.6??
    Napisany przez arri18 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-07-2008, 22:12
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

chiptuning czy warto

czy chiptuning niszczy silnik

czy chip niszczy silnik

chip silnika

czy warto robic chip tuning

chip tuning alfa romeo 156

czy warto zrobic chiptuningchiptuning gdziealfa romeo 156 chiptuningfiat bravo tuning silnikaczy warto chiptuninggdzie chiptuningczy chip psuje silnikczy warto robic chiptuningchip w silnikuczy chiptuning psuje silnikchiptuning przy jakim przebieguchip do silnikachip tuning czy wartochip tuning czy wartochip tuning czy wartojtd 140 chipchip tunning czy warto
http://www.iparts.pl