Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 50
  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    tak jak piszesz, choć ja na swoim przykładzie nie miałem żadnych problemów, ani wydatków przez 40kkm, jakie zrobiłem przez 15 miesięcy użytkowania, prócz części eksploatacyjnych. Jak to mówią, kto jak dba tak ma Zgodzę, się jednak co do serwisu ropniaka, jest on na pewno droższy od benzyniaka, choćby wtryski czy pompa.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał seth67
    nie ma co się oszukiwać 115 KM z silnika 1.9 daje mniej zabawy i elastyczności niż 1.6 i 105 KM nie oszukujmy się na Pb zawsze auto będzie lepiej szło niż na ON
    Przemyśl jeszcze raz to co napisałeś - porównaj momenty obrotowe i moc bo to co piszesz jest delikatnie mówiąc nie zgodne z faktami
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    36
    Auto
    stilo 1.9jtd
    buhahhaa seth67 proszę Cię ogarnij się albo zmień kolegów, nie wypisuj takich bzdur proszę Cię.
    Nic co napisałeś nie jest prawdą.
    A twojemu kolesiowi poradzę żeby miał zatankowane auto chociaż z 1/4 baku a jak tankuje za 10zł 2L to mu się nie dziwie że mu ropa zamarza.

    A teraz odpowiem na twoje wyliczenia;

    1- cena ropy jest praktycznie identyczna co Pb a spalanie 7l/100 ropy to praktycznie tyle samo co na Pb

    Zgadzam się cena ropy jest identyczna ale ropy pali ci 6-7L a benzyniak 2.0 w mieście ok 9-10 !!!

    2- zimą problemy z zamarzającą ropą

    Jak masz zatankowane za 5zł to pewnie ze zamarza mi jakoś nigdy nie zamarza, może wody nie dolewajcie ?

    3- nie ma co się oszukiwać 115 KM z silnika 1.9 daje mniej zabawy i elastyczności niż 1.6 i 105 KM nie oszukujmy się na Pb zawsze auto będzie lepiej szło niż na ON

    Tutaj to mnie zabiłeś i ręce mi opadły, jak nie masz pojęcia to nie pisz proszę Cię, pamiętaj że tam jest turbina !!!

    I jeśli tak wyliczasz koszta to dolicz koszta instalacji gazowej.
    Nigdy nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona wcześniej zdobytym doświadczeniem!

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    widzę że ciekawa dyskusja tu jest ... nie wiem jak wy chwalicie stilo jtd 115 jak ono dostaje łomot od bravo jtd 105 które dostaje lekkie baty od bravo 1.6 ... to że macie więcej nm nie znaczy nic prócz tego że nie musicie wajchować skrzynia... benzyniak kręci pod 7000 obr. mając na 2 biegu około 100 km/h a jtd ile ma? 70-75?? i powiem jeszcze tyle że ostatnio/wyścigi w kato/ mierzyłem się z tdi 130km i na ćwiartkę poległ ... także i utrzymanie diesla /naprawy/ i jazda wcale nie są takie fajne... dodam że miałem okazje jeździć przez tydzień stilo mw jtd 115 i po moim rodzinnym mieście nie zszedł z 8l on ... tańsze w utrzymaniu są jednak pb+lpg .. choć każdy ma swój gust ... pozdrawiam
    ps. oczywiście proszę doliczyć różnicę wagi między bravo a stilo .
    ps2. bravo 1.8 113km -10s /100km/h
    stilo 1.8 133km - 9.9s./100km/h
    także różnica jest niezauważalna aha . bravo jtd105km-11s/100 a ma ktoś dane katalogowe stila 115 ?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    27 marzec 2010
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    86
    Auto
    Stilo ABARTH 2.4 20V
    maniek75, swięte słowa tańsze w utrzymaniu jest pb+lpg. jtd seryjnie nie ma czym się pokazać, wirusek i wtedy jako tako to jedzie a tak to straszna bida!!
    >>>>SPRZEDAM SWOJE STILO<<<<

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    36
    Auto
    stilo 1.9jtd
    maniek75 uważasz że stilo 3D jest wolniejsze od bravo benzyna 1,6 ?? bo tak wywnioskowałem
    Aha tak chwalicie gaz, to pojeździjcie troszkę i jak będzie trzeba wymieniać zawory to pogadamy o kosztach, to jedno falujące obroty często w gazie gdzie nie pomaga za 20zł regulacja śrubokrętem śruby
    Wytłumaczcie mi tylko jedno skoro diesel jest gorszy i wychodzi na to że droższy w każdym elemencie to dlaczego jest droższy przy zakupie??
    Gorszy i droższy ? hm nie rozumiem :/
    Tak samo audi czy bmw najlepsze i największe fury są dieslami ale po co skoro są gorsze i droższe ?
    Nigdy nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona wcześniej zdobytym doświadczeniem!

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    widze że kolega maniek75, nie patrzy ślepo na dane techniczne tylko na to co się dzieje z autem na drodze.
    Cytat Napisał zwierzak130581
    3- nie ma co się oszukiwać 115 KM z silnika 1.9 daje mniej zabawy i elastyczności niż 1.6 i 105 KM nie oszukujmy się na Pb zawsze auto będzie lepiej szło niż na ON

    Tutaj to mnie zabiłeś i ręce mi opadły, jak nie masz pojęcia to nie pisz proszę Cię, pamiętaj że tam jest turbina !!!
    przejedź się czasem benzyniakiem to zobaczysz o co chodzi. a nie od razu krytykujesz. jeżdżę masą samochodów i to przeróżnych i wierz mi benzyna nawet z gazem jest lepsza od ropniaka.
    diesle są dobre ale jak jest cena ON niższa wtedy jest oszczędnie.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    uważam żebym Cię kolego ZWIERZAK na ćwiartkę objechał ..poza tym o jakich zaworach mówisz? moja 1.8 dostała gaz z konieczności przy 180 k km teraz ma 262 k km i silnik jest w znakomitej kondycji... aha pisząc o audi nie zapomnij o mega bajecznym 2.0 tdi gdzie pękają głowice i co 30k km rozwala się dwumas....może trochę obiektywizmu z twej strony??

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Obiektywna prawda jest taka że nowoczesne diesle już wypierają bene.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2010
    Skąd
    Czeladź
    Postów
    239
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD ~ 115KM
    benzyniaki może i fajne, ale jakby je kręcić tak na okolo 3500-4000 rpm bo poniżej tego te silniki po prostu nie jadą.
    A jak się kręci wysoko to i pali więcej

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    121
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD 115
    Wyścigi to kiepski argument bo tam się liczą jeszcze umiejętności kierowcy a nie same możliwości auta.
    Moim zdaniem ekonomiczniej jest bena z lpg ale nie ukrywam, że nie chcę mieć silnika już bez turbo. Jak dla mnie 1,6 105 koni jest niestety za wolne - fakt może się wkręca na 7000 ale co z tego jak 1,9 już od 2000 tyś ma fajne przyspieszenie.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2010
    Skąd
    Piotrkówek Duży
    Postów
    4
    Auto
    Lanos -> Stilo MW JTD
    Fajny OT się zrobił a niestety nikt nie odpowiedział mi na moje pytanie w sprawach oględzin stilo. Co do wyższości LPG nad ON lub odwrotnie nie wszystko jest takie proste i wymaga głębszego zastanowienia. Kupując auto z silnikiem benz. bez instalacji trzeba sobie doliczyć ok 2000 najmniej za przyzwoitą instalkę. Jeżdżąc w zimie nie zapominajmy o tym że benzyny również auto trochę spala, a jeśli ktoś jeździ głównie na krótkich odcinkach to może okazać że pół na pół pali benzyny. Większość silników dobrze znosi wyregulowane instalacje i w zasadzie nie ma kłopotów ale: denerwujące są częste tankowania, konieczność wożenia jakichś dojazdówek albo koła w bagażniku, instalacja to zawsze ciało obce w aucie. Zalet LPG to ekonomia, ale jak ktoś dużo jeździ bo inaczej nie opłaca się zakładać instalacji bo za 2k zł można trochę km zrobić na PB. Diesel oszczędny zwłaszcza w trasie, łatwość podniesienia mocy przez chip-a, duże przebiegi pomiędzy tankowaniami, duży moment od niskich obrotów co przekłada się na przyjemne wyprzedzania nawet bez redukcji, fabryczne auto bez żadnych "dodatków", pełnowymiarowy bagażnik. Wady: jak to diesel naprawa układu zasilania (pompa, wtryski, turbo etc.) może zniwelować całe oszczędności jakie się udało zrobić, trudniejsze w diagnostyce w "domowych" warunkach. No zimą wolniejsze rozgrzewanie, konieczność myślenia o zabiegach typu dodatki do paliwa. Moim zdaniem ciężko jednoznacznie określić co jest lepsze.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    36
    Auto
    stilo 1.9jtd
    maniek75 uwierz mi że jeździłem i benzyna 1,6 mazdą i miałem honde 1,8+lpg teraz mam 1,9jtd i uważam że nie ma porównania.

    Nie odpowiedzieliście mi tylko na jedno pytanie dlaczego skoro diesel jest droższy jako nowy i jest wg was droższy w utrzymaniu, to po co ludzie go kupują ???
    Po co producenci dają taką cenę przecież to paranoja.

    Albo inaczej dlaczego lepsza benzyna jest tańsza ???? Przecież to lepsze auto i tańsze w utrzymaniu.

    Wiec ludzie są debilami skoro kupują diesle.

    Po niektórych waszych argumentach wnioskuje jakbyście cały czas mówili o starych dieslach które nie miały turbiny trzeba było minute grzać świece, kopciły jak autosany i silnik chodził jak w czołgu.

    Co do samych każdy mechanik Ci powie jak gaz działa na silnik i jak pali gniazda zaworów. Ja naprawdę nie słyszałem od żadnego mechanika że gaz jest dobry dla silnika. Owszem zgodzę się jest tańszy,fajnie kupić autko wsadzić gaz i pojeździć z rok, dwa sprzedać auto i powiedzieć nic się nie działo, ale myslę że następny nabywca autka juz tak bez awaryjnie nie będzie miał ja oczywiście mówie ze swoich doświadczeń. Moze ja tak trafiłem ale do gazu nie mam przekonania.
    Co do samej benzyny, jedź do Chorwacji benzyniakiem a ja pojade dieslem i jestem ciekawy ile byłbym do przodu na samej ropie bo nie wierze że twój 1,6 przy 140-150 spali mniej niz 8-9 litrów.

    W sumie nie ma co się spierać i przekonywać dla was bena dla mnie i nie tylko diesel każdy ma to co lubi ale tak na zakończenie proszę odpowiedzcie mi na to jedno pytanie, które jest wyżej.

    Dzięki Panowie za pouczające dyskusje

    [size=2][ Dodano: 2010-11-14, 09:35 ][/size]
    mamil_km co do oględzin stilo na swoim przykładzie co zauważyłem po 2 latach, jedna rzecz która rzuca mi sie w oczy, mam klimatronic i to u mnie szwankuje a mianowicie sprawdź czy ustawiając na temp. np 23 stopnie tyle daje bo u mnie albo zimno albo grzeje maks. To jedyna usterka którą zauważyłem, a reszta raczej jak w każdym aucie
    Nigdy nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona wcześniej zdobytym doświadczeniem!

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    temat rzeka... ja bardzo lubie blondynki, zaraz mnie ktos objedzie ze brunetki sa lepsze, panowie o gustach sie nie dyskutuje, dla jednego licza sie koszty eksploatacji samochodu, stad LPG, drugi bedzie sie cieszyl wysokim momentem i jezdzi dieslem, trzeci kupi benzyne bo ma w d*pie spalanie i bedzie go krecil do 7000 tys., czwarty ma turbo benzyne i wciagnie pierwsza trojke nosem bo lubi byc najlepszy, a piaty jezdzi rowerem, lub autobusem albo wogole chodzi pieszo. Kazdy jezdzi czym chce, wszystko ma swoje plusy i minusy, a taka zazarta dyskusja bierze sie stad ze na sile kazdy chce udowodnic ze to on wykonal najlepszego wyboru przy zakupie auta.
    Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    mądre słowa ! jednak jako że z racji zawodu jeżdzę różnymi auta , zdecydowanie wolę benzynę ... wysoki moment daje elastyczność co jest widoczne w dieslach na 4 i 5 biegu , co do spalania to mój wynik z przed roku Austria prędkość 130-140 spaliła 1.8 6.1 litra pb , mieszana normalna jazda 7,5-8 litrów , samo miasto 9-10 ... wychodzi na to że różnica spalania na korzyść diesla jest około 1,5 litra .. jako że nas zwykłych Kowalskich nie stać na zakup nowego samochodu klasy "c" , więc cieszymy się tym co mamy ,, montujemy lpg by jeszcze obniżyć koszta itd.... winne są nasze zarobki 4-5 krotnie niższe niż państwach dawnej unii ...
    Co do samych każdy mechanik Ci powie jak gaz działa na silnik i jak pali gniazda zaworów. Ja naprawdę nie słyszałem od żadnego mechanika że gaz jest dobry dla silnika. Owszem zgodzę się jest tańszy,fajnie kupić autko wsadzić gaz i pojeździć z rok, dwa sprzedać auto i powiedzieć nic się nie działo, ale myslę że następny nabywca autka juz tak bez awaryjnie nie będzie miał ja oczywiście mówie ze swoich doświadczeń. Moze ja tak trafiłem ale do gazu nie mam przekonania.
    Co do samej benzyny, jedź do Chorwacji benzyniakiem a ja pojade dieslem i jestem ciekawy ile byłbym do przodu na samej ropie bo nie wierze że twój 1,6 przy 140-150 spali mniej niz 8-9 litrów.
    mam 1.8 i masz napisane ile spala pb ... własnie ja wykonuje zawód mechanika - łącznie ze szkoła już 20 lat ... i zmień mechaników ..jeśli wypala zawory to każde paliwo .. jeździj na walniętych wtryskach z za dużym dawkowaniem głowicę będziesz remontował po 10k km .. to samo tyczy się lpg - za uboga lub bogata mieszanka , pb to samo , wypadanie zapłonów ... ale pewno korzystasz z usług "macherów" .... co do pytania czy diesle wypchają pb .. nie sądzę .. popatrz np. na silnik 1.8tbi z lancii delty który moc maksymalną uzyskuje przy 5000 rpm .. 200 km i prędkość obrotowa mocy maksymalne nie wiele wyższa jak m-jet .... stosują tam skrzynie o podobnych przełożeniach .... aha jeszcze jeden test zrobiłem 3 lata temu
    skoda octavia 1.9 tdi 110km , odcinek A4 pełny gaz 200 km /h , spalanie na kompie 10 l on ... także jak kręcisz czy to on czy pb wciąga bo musi ...pozdrawiam


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Siena 1.6 16V [benzyna] Pali jak smok
    Napisany przez Pablito1988 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 31-01-2010, 14:54
  2. [ukł. zapłonowy] Pompa Paliwa Fiat Stilo 1.2 80KM Benzyna 20
    Napisany przez sosnowskiw na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-04-2009, 21:31
  3. wybór: Marea - LPG czy diesel do miasta (dystans ok. 5 km)
    Napisany przez rosama na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-02-2009, 22:47
  4. MAREA gaz czy diesel?
    Napisany przez tytano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 08-02-2009, 17:16
  5. [silnik] cykanie w silniku (1.6 benzyna)
    Napisany przez marazm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2009, 00:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co lepsze diesel czy lpg

lpg czy diesel

lepszy diesel czy lpg

diesel czy lpg

fiat stilo benzyna czy dieselfiat panda diesel czy lpgfiat stilo diesel czy benzynafiat bravo benzyna czy dieselco lepsze lpg czy diselfiat bravo diesel czy benzynabenzyna czy diesel co lepszeco lepsze gaz czy dieselco lepsze benzyna gaz czy dieselco lepiej lpg czy dieselco lepsze lpg czy diesellepiej lpg czy dieselfiat stilo gaz czy diesellepsze benzyna lpg czy diesellepsze benzyna lpg czybenzyna czy ropa fiatco lepsze benzyna czy lpgco jest lepsze diesel czy lpgstilo benzyna czy dieselco lepiej w lpg
http://www.iparts.pl