Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 42
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    Cytat Napisał aqarius01 Zobacz post
    Jest to rozwiązanie konstrukcyjne stosowane bardzo często przez producentów zarówno felg jak i samochodów
    Z ciekawości zapytam: który producent samochodów stosuje śruby pływające?
    Zaznaczam, że nie twierdzę, że takie rozwiązanie jest złe, ale nie spotkałem sie z nowym samochodem w salonie z tego typu rozwiązaniem. Co innego producent felg, w którego interesie jest jak największa uniwersalność rozwiązania.

    [COLOR="#FF0000"]błąd poprawiony, przeprasza za nieuwagę[/COLOR]
    Ostatnio edytowane przez macioo71 ; 27-01-2012 o 08:40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zaznaczam że cytowany fragment nie pochodzi z mojego autorstwa posta, błąd systemu forum.
    co do pytania to ja jakoś też nie widziałem tego. temat pływających srub jest tematem rzeką więc są jego zwolennicy, przeciwnicy i ludzie tacy jak ja. czyli nie jestem przeciwnikiem ale u siebie tego nie zastosuje na pewno

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    A co ci nie pasuje w pływających śrubach? Śruba jak śruba tylko że z ruchomym stożkiem... Felga jest wycentrowana względem piasty po przez otwór centrujący a śruby dociągają felgę do piasty... Co w nich może być nie tak twoim zdaniem?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    Cytat Napisał DanioxD Zobacz post
    A co ci nie pasuje w pływających śrubach? Śruba jak śruba tylko że z ruchomym stożkiem... Felga jest wycentrowana względem piasty po przez otwór centrujący a śruby dociągają felgę do piasty... Co w nich może być nie tak twoim zdaniem?
    Jeśli o mnie idzie, to nie używałem nigdy takich śrub, co nie znaczy, że mam coś przeciwko ludziom, którzy ich używają. PO prostu "nie mój cyrk, nie moje małpy".
    Ja bym tego rozwiązania nie zastosował, bo nie lubię "rzeźby" w samochodzie. Jak producent przewidział 5x98 to takie imo mają być i finał. Jak kupuję felgi, to szukam o takich a nie innych parametrach.
    Ostatnio edytowane przez macioo71 ; 27-01-2012 o 08:56

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał macioo71 Zobacz post
    Jak producent przewidział 5x98 to takie imo mają być i finał. Jak kupuję felgi, to szukam o takich a nie innych parametrach.
    Musze poprzeć kolege.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    Musze poprzeć kolege.
    nie musisz, ale chcesz bo podobnie myślisz. ja również ale zarówno te jak i inne rzeźbienia które sa dopuszczalne nie neguje specjalnie. kto chce montuje kto nie szuka tego co trzeba. z drugiej strony ciekaw jestem czy ktos robił jakieś testy w specjalnych warunkach typu tory wyścigowe, drifty czy też jazda 160 po bruku. ciekawe jakby to wypadło. pisze gdyż jestem bardzo ciekaw i mogłoby to dać pełen obraz tego. co nie zmienia faktu że i tak tego nie założę u siebie

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Fakt też bym z chęcią zobaczył takie testy bo mnie również ciekawość zżera w tej sprawie.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    Ale co dokładnie chcieli byście z tych testów uzyskać ? Trzymanie przez taki śruby?
    Ja od siebie mogę powiedzieć że jeździłem całe lato na trzech śrubach pływających z tyłu bo gwint w pieście mi się zerwał, nie powiem że jeździłem spokojnie bo nie jeździłem Kilka razy wchodziłem na ręcznym na suchym asfalcie z czteroma osobami na pokładzie i nic się złego nie działo a przyczepność tego asfaltu była naprawdę niezła Jeszcze jednym plusem śrub pływających jest to że nie poluzowują się i nie zapiekają się że nie idzie tego ruszyć

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    Cytat Napisał DanioxD Zobacz post
    Jeszcze jednym plusem śrub pływających jest to że nie poluzowują się i nie zapiekają się że nie idzie tego ruszyć
    Mnie, zwyczajne śruby też się nie poluzowują, jak jest dokręcona odpowiednim momentem. Trochę nie łapię co ma funkcja "pływającego" stożka do zapiekania się. Zapiekanie występuje na połączeniu gwintowym, które występuje w obu wypadkach, tak więc ryzyko jest identyczne.
    PS
    IMO nie bardzo jest się czym chwalić. Jazda całe lato na trzech śrubach i jeszcze "eksperymenty" z pełnym autem, na ręcznym. Na trzech śrubach to można delikatnie jechać, żeby do warsztatu dojechać. Mam nadzieję, że jakiś młody kierowca nie zaczerpnie wiedzy z twojego posta, bo strach pomyśleć co będzie jak taka praktyka się upowszechni. Młodzież zacznie jeździ na trzech śrubach. Zaraz któryś odkryje, że na łysych oponach lepiej bokiem idzie, albo że na szrocie można kupić całkiem znośne klocki... i tym podobne idiotyzmy...

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał macioo71 Zobacz post
    albo że na szrocie można kupić całkiem znośne klocki
    pracując w warsztacie spotkałem się z tym więc mnie nie zdziwi jak
    Cytat Napisał macioo71 Zobacz post
    Zaraz któryś odkryje, że na łysych oponach lepiej bokiem idzie
    myślę że to temat rzeka te pływające śruby i ma swoich zwolennikow i przeciwników.
    Cytat Napisał macioo71 Zobacz post
    Zapiekanie występuje na połączeniu gwintowym, które występuje w obu wypadkach, tak więc ryzyko jest identyczne.
    też jestem tego zdania. lekko smaru na początek gwinta i się nei zapieka

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    lekko smaru na początek gwinta i się nei zapieka
    Smaru?! Od smaru śruby się jeszcze gorzej zapiekają!

    A i kończę w tym roku technikum samochodowe więc troche się orientuję co i jak i wiem że na 3 śrubach nic złego się nie stanie i nie jest to tylko moja opinia ale innych ludzi w tym mechaników którzy mają juz spore doświadczenie w tym temacie
    Ostatnio edytowane przez DanioxD ; 28-01-2012 o 20:23

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2012
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    22
    Auto
    Sedici 1,6 16V Pb 500 1,2 16V
    Cytat Napisał DanioxD Zobacz post
    Smaru?! Od smaru śruby się jeszcze gorzej zapiekają!
    Kolego, skończ to technikum, popracuj w kanale kilka lat, a potem pogadamy. Ja nie kończyłem technikum samochodowego ani nawet zawodówki smochodowej, ale jeżdżę samochodami od ponad 20-stu lat i w większości przypadków sam naprawiam swoje samochody. ZAWSZE stosuję odrobinę smaru na śruby kół i nigdy nie miałem zapieczonych. Jako prawieabsolwent TS powinieneś wiedzieć, że są różne rodzaje smaru (nie tylko nieśmiertelny "towot" ŁT-43). Ja do wspomnianych śrób używam zazwyczaj odrobiny smaru grafitowego albo z dodatkiem miedzi. Wiedzę tę nabyłem drogą dyskusji ze "starymi" mechanikami i własnych doświadczeń.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał DanioxD Zobacz post
    Smaru?! Od smaru śruby się jeszcze gorzej zapiekają!
    to nie obrażając cie slaby z ciebie mechanik bo od 2001 roku odkąd mam punto dawalem smar i ani razu nie mialem problemu ze śrubami. co więcej od 2 tak daje na piastę smar i nie mam kłopotu ze zdjęciem kół (robię to na stalówkach na alu nie smaruje piasty). powiem więcej robimy tak na 3 samochodach i wszystko jest ok. więc bardzo cie prosze nie mów czegos czego nie jesteś pewien


    ---------- Post dodany o 21:38 ---------- Poprzedni post dodany był o 21:35 ----------

    Cytat Napisał macioo71 Zobacz post
    Ja do wspomnianych śrób używam zazwyczaj odrobiny smaru grafitowego albo z dodatkiem miedzi. Wiedzę tę nabyłem drogą dyskusji ze "starymi" mechanikami i własnych doświadczeń.
    Amen. święte słowa. ja jestem po LO i magistrem z pedagogiki o spec. profilaktyka i resocjalizacja a dlaczego to piszę?? bo spędziłem 5 lat w kanale jako mechanik i 2 lata jako samodzielny naprawiacz wśród rodziny i znajomych co dalej czynię. więc swoje doświadczenie również nabywałem od doświadczonych ludzi, a nie słuchając suchej teorii

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    Wielu wulkanizatorów potwierdzi moje zdanie... Nie powinno się dawać smaru na gwint śruby

    Cytaty z kilku for

    "Smarować powinno się pastą miedzianą odporną na wysoką temperaturę.
    Zwykły smar może się zapiec od gorących tarcz."

    "Towotem raczej sie nie powinno smarowac bo moze sie przypiec piasta sie
    nagrzewa czasem dosc mocno powyzej odpornosci zwyklego smaru."

    "Śrub mocujacych koła nie wolno niczym smarować.Nalezy tylko podczas np. wymiany koła zadbać o to,żeby nie wkręcać ich brudnych.Muszą być czyste i suche,a najlepiej jak przed przykręceniem koła wyczyscimy je szczotką drucianą."
    Ostatnio edytowane przez DanioxD ; 28-01-2012 o 22:41

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Nie ma się o co spierać, ten który smarował, będzie to robił nadal (ja też) a kto jest przeciwny ten niech nie smaruje. Teorii tyle ilu mechaników, i tyle w temacie.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brava a felgi 4x100
    Napisany przez meshuggah1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-01-2012, 08:04
  2. [koła] wyscigowe kola 4x100
    Napisany przez diabel_215 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-01-2012, 12:25
  3. [ukł. chłodzenia] Wiatraki nie daja rady
    Napisany przez mikolaj na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 14-07-2010, 22:28
  4. PROŚBA O RADY
    Napisany przez mcszak na forum Punto
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-04-2010, 20:28
  5. Nie Odpala prosze o rady
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-09-2009, 13:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

4x100 na 4x98

felgi 4x100 na 4x98

4x98 na 4x100

4x98 a 4x100rozstaw szpilek fiat sienafelga 4x100 na 4x98felgi 4x100 do fiatafelgi 4x98 na 4x100 felgi 4x100 do 4x984x98 do 4x1004x98 jakie autajakie auta maja rozstaw 4x1004x100 do seicento

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl