Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Fiorino 1.3 Multijet
    Rocznik
    10.2009

    Rozrząd 1.3 multijet

    Witam

    Chciałbym poinformować forumowiczów, że mimo solennych zapewnień fiata, który deklarował wytrzymałość rozrządu w dieslu 1.3 na 250k km, łańcuch rozrządu w moim aucie zrobił 216k i według serwisu pękł. Nie ciągałem nim nic cięzkiego, nie orałem w polu. Proponuję osobom korzystającym z auta z takim silnikiem zająć się rozrządem przy przebiegu ~200k.

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Qubo, Honda Civic
    Rocznik
    2012,2012
    To i tak dużo, jak na współczesny rozrząd. Z drugiej strony interwały skraca późna wymiana oleju, przynajmniej tak piszą użytkownicy. U mnie na razie wszystko gra z silnikiem.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Punto II FL 1,3 multijet 3D
    Rocznik
    2003
    Ja w swoim wymieniałem przy 190tyś. Robiłem to gdy jeszcze nic nie dzwoniło etc. Nie było widać po nim zmęczenia. Olej na początku zmieniałem co 20tyś. Później okres ten skróciłem do 15tyś. A teraz mam postanowienie co 10tyś. Na chwilę obecną motorek (wg licznika - a ile naprawdę?) ma 200tyś.

    Ja słyszałem (info z fabryki w Bielsku Białej) że producent zaleca pomyśleć o tym przy 180tyś. A jeśli motor był użytkowany w systemie zero-jedynkowym to i wcześniej. I oczywiście olej stan max.

    Szkoda że Ci pękł ten łańcuszek jakie szkody? Teoretycznie (też info z B.B.), to przy awarii rozrządu mają od razu popękać dźwigienki zaworowe, starając się ratować całą resztę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2016
    Skąd
    Zamość
    Postów
    3
    Auto
    Doblo1.3
    Rocznik
    2008
    A w moim firmowym powiedział papa po 260 tysiącach, wałek rozrządu wyjęty w trzech kawałkach.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    W moim fiorino pękł przy 135 tys, pekły dzwigienki zaworowe, reszta się uchowała.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    373
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Miałem ten motor w wersji 70 i 95 KM trzech autach. Mechanik spoza ASO powiedział krótko:
    1) wymiana oleju co max 15 tys/rok
    2) utrzymywać max poziom
    3) nie startować ostro na zimnym silniku,dać mu się lekko nagrzać
    4) nie słuchać porad wskaźnika zmiany biegów ,ten silnik potrzebuje wyższych obrotów (chodzi o przeciążanie na zbyt wysokim biegu do obrotów silnika)
    5) mechanik co 30 tyś osłuchuje silnik (fachowiec wie jaki dźwięk jest beee)

    aktualnie najstarsze z aut ma ponad 230 tys km ,drugie podobnie,najmłodsze ok 50 tys km (właściciele tych najstarszych znani mi)


 

Podobne tematy

  1. Luźny pasek rozrządu, awaria, koło zębate rozrządu
    Napisany przez kloonej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2014, 15:16
  2. 1.3 multijet 70HP problemy z rozrządem
    Napisany przez kaziu1991 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-10-2011, 21:13
  3. multijet obroty???
    Napisany przez rudee78 na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-05-2011, 17:02
  4. [silnik] 1,3 multijet metaliczny dzwiek od strony rozrządu
    Napisany przez piotr2012 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-11-2009, 21:09
  5. punto 1.3 multijet - rozrząd
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-05-2009, 23:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl