Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20

Temat: Webasto Ducato 2015  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    47
    Postów
    43
    Auto
    DUCATO L4H2 2.3 150KM
    Rocznik
    2015

    Webasto Ducato 2015

    W zasadzie nie jest mi potrzebne webasto ale zdarzy się dwa trzy razy w zimie że muszę z cztery godziny się przespać w kabinie przy zapalonym silniku ale co chwilę się budzę jak warkocze . Przeglądałem te webasto i są mokre i suche które są lesze w moim przypadku gdy tak mało bym używał .Po drugie przeglądam już długi czas internet i nie mogę konkretnie odszukać mocowanie webasto w Ducato blaszaku oraz jakie są numery katalogowe orginalnych do tego rocznika , może ktoś ma i zczyta te numery . Czy są oryginalne mocowania czy przy dokupieniu trzeba kombinować . Proszę o odpowiedź gdyż powysyłałem do importerów używanych ogrzewań i niedługo dadzą mi znać i nie chcę żeby mnie oszukali .Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    volvgangster
    Guest
    Mam namiar na gościa z katowic co montuje webasta i chłopak ogarnięty jest w temacie...jakbyś był zainteresowany daj znać na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    47
    Postów
    43
    Auto
    DUCATO L4H2 2.3 150KM
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał volvgangster Zobacz post
    Mam namiar na gościa z katowic co montuje webasta i chłopak ogarnięty jest w temacie...jakbyś był zainteresowany daj znać na priv
    Dzisiaj dzwoniłem do serwisu webasto w Legnicy i dowiedziałem się różnice między mokrym a suchym odnośnie ogrzewania kabiny i zdecydowanie padło na suche tylko jak zwykle pytania czy w ducato jest jakieś oryginalne miejsce na zamontowanie i czy w zbiorniku jest podłączenie dodatkowego wężyka ( w niektórych modelach trzeba przewiercić na wężyk) .Jeżeli z tym chłopakiem chodzi o montaż to dzięki ale o poradę to chętnie potrzeba mi zdjęcie w którym miejscu jest montowane bo z suchym jest mniej problemu.Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    47
    Postów
    43
    Auto
    DUCATO L4H2 2.3 150KM
    Rocznik
    2015
    Czy ktoś podrzucił by zdjęcie umiejscowienia webasta suchego w blaszaku , dla mnie pasowało by za fotelem kierowcy ale jest mało miejsca, napiszcie jak tam u was .

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,351
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Mam 3 Iveco Daily i w każdym jest dołożone ogrzewanie. Z reguły nie zastanawiałem się, gdzie zamontować ogrzewanie, po prostu brałem miejsce gdzie ono się mieściło i wiedziałem, że nie będzie mi zawadzać.

    W Ducato jak widać Webasto (mokre 26W) jest zamontowane w miejscu zaznaczonym na obrazku.
    Może to też dobre miejsce na suche?

    webasto-ducato.PNG
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2016
    Skąd
    Łuków
    Wiek
    41
    Postów
    65
    Auto
    Ducato 2,3 130KM 2015r, Doblo 1,9 MultiJet 2007r
    Rocznik
    2015
    u mnie jest za fotelem pasażera, nie mam dostępu do auta żeby zdjęcie cyknac

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    ŻYWIEC
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    CITROEN JUMPER 3.0 HDI
    Rocznik
    2012
    Szczerze to polecam Wodne ogrzewanie. Wiem bo sam posiadam w osobówce i będę montował do jumpera. Raz że będzie ciepło w kabinie a dwa że silnik jest dogrzany. W dodatku rano np. -10 czy -15 wsiadasz do auta i odpalasz autko i webasto i zaraz ci się silnik dogrzeje tak jakby była na zewnątrz plusowa temperatura.

    Mi by tylko się przydało żeby ktoś mi dał info gdzie w 3 litrowym silniku jest wyjście płynu z silnika do nagrzewnicy żeby się wpiąć.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    73
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    Ale do ogrzewania WODNEGO postojowego do spania potrzebny jeszcze nawiew a to oznacza załączenie stacyjką zapłonu co dodatkowo obciąża akumulator oraz dodatkowe styczniki do automatyki, łatwiej będzie z wersją suchą a i mniej ropy pociągnie.
    Natomiast najtańsze rozwiązanie do szybkiego rozgrzania silnika stosował właśnie citroen = w układ wodny wstawiał trójnik z gwintem i montowali świece żarowe grzejąc w ten sposób zimny płyn.

    Więc wszystko da się ogarnąć priorytet to jaki cel.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    ŻYWIEC
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    CITROEN JUMPER 3.0 HDI
    Rocznik
    2012
    caroll Do ogrzewania wodnego żeby załączył się nawiew nie trzeba nic szperać stacyjką (przekrecać) żeby załączył się nadmuch. Bo webasto steruje samo wentylatorem nawiewu. Przykładowo dam ci przykłąd. Ustawiasz że ma się załączyć o 00:30. Webasto się o tej godzinie załącza. Po kilku minutach płyn osiąga temp. 30 stopni i dopiero webasto załącza wentylator nagrzewnicy na taki bieg jaki zostawiłeś po zgaszeniu silnika czyli np. na 2-jce. Zegarek webasto ma czas działania na 30 minut(podświetlenie zielone) lub 60 minut (podświetlenie czerwone). W momencie kiedy płyn osiągnie temperaturę 80 stopni żeby nie otwarł się termostat. Webasto przechodzi w tryb EKO i chodzi sobie powoli utrzymując temp. płynu. Cała automatyka siedzi w elektronice webasta, jedynie co to trzeba zastosować przekaźnik do pracy wentylatora nagrzewnicy. Ale jak kupuje się nowy zestaw to wszystko jest w komplecie. Dodatkowo można kupić zestaw i mieć pilot do załączania webasta z odległości coś ok. 1 kilometra.

    Odnośnie najtańszego rozwiązania tzw. świec żarowych w ukł. chłodzenia to jest nie porozumienie. 3 świece żarowe które taki układ nawet by nie zagrzały przez cały dzień a w dodatku po ok. 1 godzinie już by był pusty aku. Wiem bo sam chciałem takie coś zamontować do osobówki. I wiaderko 10 L wody o temp. 10 stopni podniosło o 2 stopnie coś w okolicach 5 minut. A podłączając webasto pod to samo wiadro czas pracy (nagrzanie wraz z rozruchem) do 80 stopni trwało 10 minut z stoperem w ręku. Aku z matiza który leżał na półce dość długo nie używany pociągnął 5 cykli nagrzania takiego wiaderka. Na forum VW webasto wycyckało w ciągu 4 godzin aku 60 paro amperowy. Dodatkowo mogę napisać że webasto w swojej elektronice posiada zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    73
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    Ale wszystko się zgadza pod jednym warunkiem, że jest to kompletna instalacja i zwykle fabryczna. Gdy zaczynamy dokładać nie jest już tak oczywiste, natomiast do sporadycznego ogrzania podczas snu na postoju zdecydowanie suche jest wydajniejsze, cichsze i przyjemniejsze = daje cieplejsze nawiewy.
    Wiem bo miałem w autach takie i takie.
    Odnośnie podgrzewania prądem = ile masz litrów w układzie na "małym obiegu" przed chłodnicą i bez naczynka wyrównawczego ??? od 2-5 litrów. a skoro fabrycznie to montowano z ilością 3-4 świeczek do tego dedykowanych to chyba dawało radę - pamiętaj że to startowało po uruchomieniu silnika i miało przyśpieszyć rozgrzanie auta.
    Tego u siebie nie miałem ale widziałem w obcym aucie i podobno była znaczna różnica bo chłopak miał wcześniej auto bez takiego "przyśpieszacza" więc chyba mówił uczciwie.

    Kryterium szoferka i sen - według mnie = suche.
    Kryterium auto i uniwersalność na co dzień = mokre.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    ŻYWIEC
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    CITROEN JUMPER 3.0 HDI
    Rocznik
    2012
    Tu się zgodzę z tobą że świeczki jako dogrzanie szybciej płynu bo tak to by nie wyrobiło. A że załącza się po załączeniu silnika to też się zgadza. Montowano to w clio tylko nie pamiętam którym modelu II albo III i też było montowane w VW np. Passat B5 FL. A odnośnie Webasta może i masz rację ale jak sam napisałeś w ostatnim zdaniu mokre- uniwersalność i nie ogranicza a suche niestety tylko szoferka i sen.

  13. #12
    volvgangster
    Guest
    ja mam w moim ulysse oryginalne webasto thermo top i jest przerobione na sterowanie telefonem.I od kiedy mam taki gadżet nie musiałem walczyć z skrobaczką do szyb i w aucie jest ciepełko.30 min przed wyjazdem dzwonię na telefon i mi się załącza.Dodam że każdy "uli"wyposażony jest w webasto i działa z automatu poniżej 10 stopni na plusie
    Ostatnio edytowane przez volvgangster ; 14-02-2017 o 21:04

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    ŻYWIEC
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    CITROEN JUMPER 3.0 HDI
    Rocznik
    2012
    webasto które się załącza poniżej 10 stopni jest to dokładnie dogrzewacz (webasto thermo top z/c-d) i są większości montowane bez pompek obiegowych przypiecyku ale zdarzały siętakie same modele któe były pełnym webastem. A odnośnie temperatury załączania dogrzewania płynu. Można jeszcze zamienić czujnik który dopiero reaguje poniżej 5 stopni.

    Ja jak na razie czekam na piecyk który idzie (120 z wysyłką)

  15. #14
    volvgangster
    Guest
    ja mam oryginalny piecyk z pompką nic dokładać nie musiałem tylko telefon i regulator prędkości wentylatorów i 2 przekaźniki jak pamiętam.Mnie pasuje ,że poniżej 10 z automatu dogrzewa widzę ,że spalanie jest mniejsze niż bez dogrzewacza. Sprawdzone jak miałem kołek spalony.Mam namiary na gościa z Katowic co siedzi w temacie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    ŻYWIEC
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    CITROEN JUMPER 3.0 HDI
    Rocznik
    2012
    Panowie mam pytanie. Piecyk przyszedł . Sprawdzony i działa jest tylko jedna kwestia czy ktoś ma może schemat układu chłodzenia a dokładnie gdzie jest zasilanie a gdzie powrót z nagrzewnicy. Bo nie chcę podpiąć zasilania webasta pod powrót z nagrzewnicy po narobię bałaganu.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przeróbka Podgrzewacza-Webasto na webasto sterowane tel.
    Napisany przez volvgangster na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-07-2021, 21:47
  2. Wymiana radia Ducato 2015
    Napisany przez Dawid22 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-11-2016, 13:56
  3. Fiat Ducato 3.0 2015
    Napisany przez szakal13 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-02-2016, 15:39
  4. Webasto
    Napisany przez piotrek74 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-01-2015, 20:50
  5. Fabryczne webasto - wyłącza się
    Napisany przez Rodżer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-11-2014, 14:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459webasto-ducato-2015-a-34574

ducato webasto

jak wlaczyc webasto fiat ducatohttps:fiatklubpolska.plducato-iii-459webasto-ducato-2015-a-345742ogrzewanie postojowe fiat ducato 2015 gdzie wlaczyciveco daily miedzynarodowka webasto gdzie zamontowanewebasto fiat ducato instrukcjafiat ducato webastoducato gdzie webastowebasto fiat ducato jak wlaczycducato dodatkowe ogrzewaniejak ustawic webasto fiat ducatoFiat ducato nagrzewnica pod fotelem forumwebasto peugeot boxer problem z nadmuchemdewasto jakie kupic do citroena jumperajakie zastosowac dewasto do citroena jumperacatpol ducato webastoogrzewanie postojowe fiat ducato 2015 gdzie jestWebasto fiat ducato 2015 gdzie sie wlaczawebasto ducato

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl